shopping city

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta
April 1st 2006
Published: April 1st 2006

Allereerst staan wij stil bij het feit dat Jeanet vandaag alweer een jaar ouder is geworden. De tijd gaat snel en de aftakeling grijpt om zich heen. Een dag voor Annie d'r verjaardag waren de eerste grijze haren (voor haar althans) zichtbaar. Dus Jeanet sterkte en toch nog een fijne dag😉

We zijn aangekomen in Yogya. Na al dat vroege opstaan en vele bussen vonden we dat we een mooi hotel verdiend hadden. Dus we zitten onze laatste dagen op Java luxueus uit. Met warm water, bad, gratis water, beveliging (safetybox) en een groot zwembad. En geen kakkerlakken. In het zwembad wordt ook zwemles gegeven en alle moslimvrouwen zwemmen in vol ornaat dus vermaak is aanwezig. Sinds het zwembad regent het trouwens....
Maar wij zijn er erg blij mee.
Dag een hebben we zeker tot een uur of 07.00 uitgeslapen. Heerlijk fit aan het ontbijt met groene pepers....
En toen op verkenning. Na pinnen meteen al het geld weer uitgegeven in een government gebeuren (governmental batik art painting gallery). Heel gaaf. Daarna opnieuw gepint en de shoppingmalls ingedoken. Lust voor het oog en neus (Mireille: net zoals de India schopping mall in Goteburg). Naast de batik zijn we ook nog (met de becak, een soort Riksha) naar the making of wayang puppets geweest. Te afgrijselijk voor woorden maar leukom te zien hoe ze gemaakt worden.

Vanochtend (this is no April fool!) om 05.00 uur vertrokken met privéchauffeur naar de Borobudur (althans, dat was het plan: herkansing van zonsopgang!). Om 05.00 uur regen en zware bewolking, dus eerst maar doorgereden naar het Dieng Plateau. Prachtige (aardappel)terrassen op grote hoogte. Mooie rit (we hebben nog even doorgeslapen). Eerst naar the coloured lakes (door sulphiet turquoise gekleurd meer), daarna naar een aantal hindu-tempeltjes, door naar heet waterbronnen (en kokende modderpoelen) wat erg indrukwekkend was. Terug naar de Borubudur. Door gids (die erg veel vertelde over historie en betekenis) rondgeleid. Prachtige tempel, mooie gedachtengang en zeker de moeite waard om er meer over te lezen.
Vanavond alweer door Inger ingemaakt met "shit head" kaartspel😞

Morgen Kratonbezoek met waterpaleis en dansvoorstelling, meer shoppen maar nu eerst gewoon naar bed (en proberen uit te slapen morgen, ben benieuwd of dat lukt....)

ciao

1st April 2006

Begin nu toch jalours te worden
Meiden, wat zien en beleven jullie veel. Het begint bij mij nu ergens toch wat te kriebelen om ooit ook nog eens een globetrotter te worden. Nog een hele goede en kakkelakkenlose week gewenst.
2nd April 2006

shit head discovers indonesia?
Afwisselende trip maken jullie: duiken/boekje/spelletje (inderdaad life is simple) maar ook spannende trips naar vulkaan etc. Klinkt allemaal fantastisch. Op de koop toe vereeuwigd in een japans fotoalbum. Zal wel een harde schijf zijn. Het valt mij op dat indonesia de laatste week een paar keer in het nieuws was. 1) een wetsvoorstel om te zorgen dat mensen weer fatsoenlijk, lees minder bloot, gekleed gaan en 2) er komt een indoversie van sesamstraat. Zal allemaal wel toeval zijn. ik hoop dat jullie nog een aantal prachtige dagen tegemoet gaan. geniet van de luxe en ontspanning. In NL ligt de sleur en stress op de loer. CUSOON, XX

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb