Arrived in paradise: Lagunillas Lodge

Published: April 6th 2010

Lagunillas LodgeLagunillas LodgeLagunillas Lodge

Entrance at the street .. 1 more steep km to go on dirt road
Het plan voor vandaag: naar Volcan Poas! Daarvoor moesten we vroeg op (6u30 - en wonder boven wonder - dat is hier geen probleem voor mij :D) om om op tijd aan de bushalte te staan om de Tuava bus te nemen. Auwkes met de rugzak op mijn verbrand. Onderweg gestopt bij de warme bakker voor ons ontbijt (lekker brood en een pizza'ke). Onze rugzakken mochten mee op de bus, maar die van mij paste juist niet in het vak erboven (eerst dachten we van wel, tot hij er bij de 5e bocht terug uitdonderde). En dan een busrit van 5u .. tot aan de Lagunillas Lodge. Of toch tenminste de poort aan het begin van de 1km bergaf dirt road tot aan de lodges. Enkel toegankelijk met een 4x4 (en dat was echt wel nodig), en wij deden dat te voet .. mét de rugzak. We hebben er denk ik een uur over gedaan, niet omdat het zo moeilijk begaanbaar was (of toch 'n beetje), maar vooral omdat we van de ene 'ooh' in de andere vielen en ondertussen nog eens foto's aan het trekken waren. ZO MOOI! We waren het paradijs binnengetreden! En het was lichtjes aan het nevelen, zoals het in een cloudforest wel eens nevelt. Heel verfrissend als je met 13kg naar beneden aan het lopen bent (en moet zien waar je uw voeten zet met al die stenen en putten en kuilen).

Onze cabana stond in het midden van de wei, met een prachtig zicht .. (zie foto's). En tof houten huisje met 'keukentje' (pompbak, 2 gasvuren en een waterkoker), 'badkamer' met warm water dat toch heel koud aanvoelde én een open haard(!) - die we niet aankregen 😞 -, bed aan het raam en een terrasje tussen de Hortensias. In de wei vlogen de vogels (oa zwaluwen) af en aan .. 't zonneke scheen, de nevel nevelde .. en wij waren gelukkig en tevree!

Nog een paar wandelingetjes in de omgeving gedaan, gegids door iemand van de lodge, naar een bron waar geen water meer uit bleek te komen. En naar een ander bos waar we quetzals gezien hebben!! Dit is dus een unicum! Zoiets als de panters dat hier ergens in de jungle zouden zitten, maar die niemand ooit ziet. Er zouden japanners een paar duizenden euro's betalen om gewoon heen en terug te vliegen om enkel die vogel te zien. En wij hebben manneke en vrouwke gezien .. In het bos aan onze lodge (aan de wei met de paarden) hadden die een nest (in restant van wat ooit boom geweest was). Btw, de Quetzal is het nationaal symbool van Guatemala.

's avonds door de wei in de donker naar het 'restaurant' voor bifsteck met frietjes en groentjes. Cava .. maar toch nog een hongerke achteraf. In de wei goed verschoten, want ineens stonden die paarden daar! Terwijl die voordien in een andere wei stonden. Mooi zicht op de vallei, met allemaal lichtjes .. veel meer lichtjes 's avonds dan overdag zou doen vermoeden.

En dan op tijd gaan slapen, want wekker stond volgende dag om 5u. Omdat kerel had gezegd dat dan de zon opkomt en op dat ene plekje prachtige foto's te trekken vallen. Alles voor de foto's!

6th April 2010

The Vida Loca
Hey Saarke, see you've been having a blast! Nice view, sure looks like a pleasant place. oooh, how reminiscent the scenery is....

Tot: 0.174s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.1118s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb