Bijna op huwelijksreis :-)

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
March 21st 2010
Published: March 21st 2010

Wen en JacqWen en JacqWen en Jacq

Je kan wel zien dat ze elkaar heeeeeel lang niet hadden gezien :-)
Nou, redelijk aan de belofte in de vorige update gehouden... deze update is sneller dan de 6 weken die er overheen gingen eer ik de vorige update had geplaatst! Het wordt wel de laatste voor de komende weken, in ieder geval tot na onze trip naar Singapore en de Malediven dus dat wordt waarschijnlijk een mooie en lange update...

Niet al teveel meegemaakt eigenlijk afgelopen weekjes. Laatste keer was net nadat ik mijn enkel weer s had verzwikt en ik het somber inzag wat dat betreft. Gelukkig is dat allemaal achteraf meegevallen. Ik had de dagen nadat het gebeurd was precies gedaan wat de fysio altijd als eerste aanraadt: voet omhoog, veel ijs, druk-verband en na paar dagen wisselbaden. Ik ben de vrijdag thuis gebleven en had dus 3 dagen om goed voor mezelf te zorgen, en dat heeft goed uitgepakt! Toen ik de fysio de 2e keer zag was hij enorm verrast door de vooruitgang en ik lag al een week voor op schema volgens hem. Hoefde me dus ook geen zorgen te maken over de vakantie, ik zou gewoon kunnen duiken!! Pak van mijn hart want dat was mijn voornaamste zorg. Nu dus gewoon weer (voor de derde keer in een jaar alweer, zucht, word er moedeloos van) mijn rehabilitatie oefeningetjes: kuit rekken, op mijn geblesseerde voet staan en 25x opdrukken, met elastiek om mijn voeten kuiten trainen, op wiebelbord staan... ga zo maar door... zucht bent zat. Nou goed, moet niet teveel klagen want kan weer redelijk sporten al mag hardlopen nog niet. Ben sinds paar weken ook lid van een gym: zit er eentje vlak naast mijn werk waar ik zo’n 2x in de week voor mijn werk heenga. Komt goed uit nu omdat ik dan ook goed oefeningen kan doen voor mijn kuiten en benen int algemeen om aan te sterken. Hopelijk volgende week weer hardlopen! Voor mijn rechterenkel heb ik de operatie voor de reconstructie gepland staan voor 28 april. Erg spannend allemaal en kijk er naar uit, moet dan wel alweer die rehabilitatie doen (na 2 weken gips en 4 weken in een brace) maar als het goed is wordt het dan de laatste keer en kan ik 3 maanden later alles weer doen zonder bang te zijn voor verdere blessures. Nou goed, de tijd zal t leren.... Moet wel eerst de chirurg een document in laten vullen over de blessure om te
Het zal weer eens niet zo zijn!Het zal weer eens niet zo zijn!Het zal weer eens niet zo zijn!

Ja hoor, Jacq heeft de poes alweer snel gevonden :-)
zien of het wordt vergoed. We hebben de verzekering pas sinds 9 maanden en deze operatie wordt pas vergoed 12 maanden na aanvang van de operatie als de aandoening al bestond bij aangaan van de verzekering. Hopen dus maar dat de datum van constatering als richtlijn geldt, en niet de datum van waarschijnlijk ontstaan van de aandoening (dat was namelijk een jaar of 16 terug toen ik met mijn voet onder die heftruck kwam). Zou ik komende weken moeten horen dus duim maar voor me! Anders moet ik wachten tot eind augustus wat minder prettig is. Heb wel besloten dit seizoen (waarschijnlijk...) niet te gaan voetballen. Als ik de operatie in augustus moet doen zie ik het wel natuurlijk, maar voorlopig ga ik er van het positieve uit! Wil eerst ff lekker helemaal fit worden en een tijdje weer alles kunnen doen nadat ik nu al 3 maanden loop te tobben en vorig jaar al 2 maanden kwijt was.

Wat verder? Jacq is dus al tijdje aan het werk en was erg blij toen haar eerste salaris werd gestort, eindelijk een stabiel inkomen nadat bij haar vorige werk de uren varieerden van 8 per week tot 20 per week
Het terrasHet terrasHet terras

Zo zag het terras op de boerderij eruit
en ze niet wist waar ze aan toe was. Ze heeft het redelijk naar haar zin, en het is lekker dicht bij mijn werk ook.

Ze zijn al druk bezig met de voorbereidingen op de Formule 1 ook die volgend weekend wordt gehouden, elk jaar weer leuk om te zien. Kans is groot dat we dit keer samen erheen gaan op de zondag, gewoon een dagkaart die vrije toegang geeft tot het circuit, geen vaste stoelen. Ff kijken wat er met de financien gebeurt maar.

Verder de standaard dingetjes eigenlijk... Jacq is heel fanatiek aan het sporten. Ze gaat 2x per week voordat ze naar haar werk gaat naar de sportschool waar ze een half uurtje door een personal trainer wordt afgemat, en ze zelf nog ff een half uurtje cardioot voor ze gaat werken, en probeert daarnaast nog 3x te sporten dus die is goed bezig! Ik dus ook redelijk tov wat ik kan doen, al zou ik wel wat meer willen doen natuurlijk... mijn tijd komt wel weer.

De weekends waren wel druk. Eerste weekend zijn we naar Julie en Simon gegaan. Die hadden we al in geen maanden gezien (volgens mij hebben we ze
UItzichtUItzichtUItzicht

Dit was ons uitzicht vanaf de boerderij in de Yarra Valley waar we heel wat uurtjes van hebben genoten
vorig jaar maar 1x gezien en dit was dan weer de eerste keer in 8 maanden ofso dfat we ze zagen). Hun dochtertje is 3 maanden terug al geboren en die hadden we nog niet eens gezien door alle drukte met ons bezoek aan NL, kerst en de vakantie, mijn trip naar Singapore etc. Dus was wel ff goed om hen weer te zien.

Het weekend daarna was het lang weekend vanwege Labour Day. Ange en Marco gingen dat weekend op een boerderij passen van vrienden van hen in de Yarra Valley en hadden gevraagd of we zin hadden om mee te gaan. Daar hadden we natuurlijk wel oren naar, dus op zaterdag middag die kant opgereden. We zagen een enorme donkere wolken massa in de achteruitkijkspiegel, maar voor ons was het gelukkig zonnig. Toen we eenmaal in de vallei aankwamen hoorden we van het noodweer in de stad... grote hagelstenen, stortbuien, etc. Blijkt dat de markt waar we elke zaterdag heengaan (ook die zaterdag) flink last had van het noodweer: dak ingestort, enorme hagelstenen die schade veroorzaakten aan auto’s en de markt, overstromingen op straat, etc. Kortom: we waren net op tijd weg, want een anderhalf uur ervoor waren wij er nog! In de vallei wel flink wat regen gehad maar het viel alleszins mee.

Het weekend was verder heerlijk. De boerderij staat helemaal vrij van andere huizen, en heeft een schitterend uitzicht over de bergen en weilanden. Ze hebben een heel groot overdekt terras aangebouwd aan de woonkamer, wat eigenlijk dient als 2e woonkamer met een eettafel, grote zithoek en tuinmeubels, en natuurlijk de grote barbeque! Daar hebben we eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd gezeten, beetje boekje lezen, wijntje/ biertje/ kaasje smikkelen, beetje kletsen, van het uitzicht genieten, super! Daarnaast nog een beetje met de kat en honden gespeeld (de hond van Ange en Marco en de 2 honden van die vrienden van hen) en de dieren gevoederd! Ze hebben 3 paarden en 2 GROTE varkens dus we voelden ons net echte boeren, haha!! De varkens waren een beetje eng om te voeren, dus dat Marco gelukkig... die beesten zaten al op je te wachten als je aankwam met het eten, en gezien de slagtanden en het formaat wilde je geen ruzie met ze! Ook beetje door de weilanden en hun terrein gewandeld, echt heel lekker.

Op zondag zijn we Healesville ingegaan, het
Cheers mateCheers mateCheers mate

De mannen genieten van een biertje in de lokale brouwerij in Healesville
dorpje dat er vlak naast ligt. Hier heerlijk genoten van een biertje en lekkere lunch in de zon, en we wisten niet dat het zo’n leuk dorpje was!! Echt geweldig. De volgende ochtend in een heel toffe tent ontbeten, waar ze het lekkerste brood en gebakjes maakten... ik had een “Big Brekky Calzone” op... voor degenen die wel eens een pizza calzone eten (zo’n dubbelgevouwen pizza) hebben wel een idee wat dit was! Een heerlijke dubbelgevouwen pizzabodem gevuld met ei, spinazie, ham, ui, tomaat, champignon, kaas... mjam mjam mjam.

Kortom: geslaagd weekend, ook omdat we Ang en Marco al tijden niet hadden kunnen zien, eigenlijk met de kerst voro het laatste geloof ik. Erg gezellig allemaal.

Het weekend daarna hadden we de house warming party bij Emma en Scott thuis. Na jaren van plannen en bouwen was hun huis dan eindelijk klaar... is wel een supertof huis geworden en kan me voorstellen dat ze er dolgelukkig mee zijn. Veel staal, glas, beton en dus heel strak, maar niet te kil doordat ze de juiste kleuren en materialen hebben gebruikt. Zou zo met ze ruilen!! Was erg gezellig, en het was prachtig weer (die dag begon het lekker warm
BarbieBarbieBarbie

de dames zorgen voor de barbie... bloody good mate
te worden met 28 graden wat de hele week eigenlijk zo is gebleven maar daarover zo meer) dus ideaal voor een feestje met een paar koude biertjes in de hand :-) Zijn daar uiteindelijk om 1 uur ’s nachts weggegaan en dat hebben we de dagen erna wel gemerkt want konden beide niet echt goed slapen. Zo zat Jacq al om 8 uur ’s ochtends aan haar ontbijt in de Galleon omdat ze niet kon slapen, en ook werd ik om kwart over 9 wakker was ik ook niet echt super fit. Door de warmte van de dagen erna hebben we wat moeite gehad de slaap in te halen, amar goed, het was gezellig dus we klagen niet!

De warmte was wel typisch, zeker na die enorme onweersbui van het weekend ervoor. Temperaturen kwamen woensdag/ donderdag zelfs boven de 30 wat erg lekker was!! Zeker omdat de zomer nu echt voorbij is en we richting de 20 gaan alweer, en over niet al te lange tijd er zeker onder... ook al duurt de zomer hier erg lang, hij blijft te kort!! Afgelopen zomer is ook niet warm geweest. Het was de natste in jaren, en ook qua temperaturen viel
Wandelen naar kantoorWandelen naar kantoorWandelen naar kantoor

Kiekje int park op weg naar kantoor met take-away coffee en amandel croissant van de Franse bakker :-)
het erg mee (of tegen??). Zelfs maar 1 of 2 dagen boven de 40 geweest en ongewoon veel regen. Aan de ene kant wel prettig want geen bosbranden en het gras en alle bomen zien er voor de verandering eens groen en fris uit. Positief is ook dat de water restricties eindelijk worden verminderd! De droogte is nog steeds niet over, maar na 5 jaar op niveau 3a te hebben geleefd gaan we eindelijk terug naar 3. Geen drastische verandering, maar een van de positieve dingen is dat de sportvelden weer mogen worden gesproeid, zodat ze hopelijk wat beter van kwaliteit worden met minder gaten en hobbels. Iedereen kijkt er naar uit, vooral omdat we allemaal hopen dat het aantal blessures zal verminderen. Had het er met een vent uit mijn elftal eens over, en hebben ff snel het aantal zware blessures in de afgelopen 4 jaar de revue laten passeren: eentje die in een gat stapte en zijn enkel brak, knie volledig verdraaid en aan gruzelementen (kruisbanden, meniscus, alles erop en eraan) plus daarbij zijn kuitspier volledig afgescheurd zodat de hele spier bij zijn enkel lag, dan eentje die vorig jaar zijn achilles pees afscheurde, eentje die vorig jaar zijn kuit brak, eentje die zijn voet brak, dan nog een paar die hun enkelbanden hebben gescheurd, o ja, en ook nog een die zijn meniscus had gedaan... en dat allemaal in 4 seizoenen voetballen!! Dit zijn volgens mij meer zware blessures dan ik in 25 jaar ervoor in NL heb meegemaakt. Daarnaast worden er binnenkort ook 2 kuntsgrasvelden opgeleverd op ons complex wat hopelijk ook het eea zal veranderen. Erg jammer wel dat het voor mij net wat te laat is natuurlijk...

Wat wel weer apart is trouwens is dat we van de week wel weer een weer-record hebben verbroken: 100 dagen achtereen temperaturen van boven de 20 graden, wat dan wel weer erg typisch is gezien de grotere hoeveelheid regen en lagere temperaturen dan afgelopen zomers... nou goed, blijft leuk om over het weer te filosoferen :-)

Verder niet veel te melden, we zitten in rustig vaarwater dus alles gaat zijn gangetje. Wel nog leuk te vermelden was ons woon-werk verkeer van afgelopen week... we hadden namelijk besloten om lekker te gaan wandelen. Lekker op tijd de deur uit, kopje afhaal koffie hallen bij het lokale Franse bakkertje en lekker op het gemakje door Albert Park en over de golfbaan naar kantoor wandelen saampjes, erg gezellig! Zijn ook al paar keer samen op de fiets gegaan, niet verkeerd. Fiets.. o ja, kwam vd week in de garage om mijn fiets te pakken en naar kantoor te gaan, had een of adnere debiel het achterwiel van mijn fiets gejat! We hebben een afgesloten fietsenhok, maar het hek stond open en mijn achterwiel dus weg... dan besef je weer dat je in St Kilda woont tussen de junkies en andere vage figuren. Heel irritant, dat dan weer wel!

Tenslotte nog een leuk berichtje dat hier afgelopen week het nieuws overheerste: er was een haai gesignaleerd in de baai, vlak bij de stad. Ze denken dat het een zieke of gewonde haai is die een beetje bij eht strand blijft hangen. Hij is van de week zelfs gespot hier bij Albert Park, waarna ze het strand volledig afsloten, het strand waarlangs we altijd gaan hardlopen. Wel geinig natuurlijk een beetje sensatie!!

Nou goed, daarmee maak ik een eind aan dit verhaal. Volgende keer dus de update van onze huwelijksreis naar Singapore/ Malediven met hopelijk mooie verhalen over manta roggen die we eindelijk hopen te zien....

Tot dan!!
JnR

21st March 2010

Biertje
Biertje ziet er goed uit zeg!!
21st March 2010

Big Brekky Calzone is volgens mij ook aan te bevelen

Tot: 0.215s; Tpl: 0.014s; cc: 20; qc: 89; dbt: 0.1502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb