Setteling Down

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland » Renfrewshire » Paisley
January 30th 2010
Published: January 30th 2010

Oke.... where to begin! Nja ik zal wel bij het begin beginnen.

Woensdag zijn we aangekomen. We vlogen met Easyjet en de vlucht was erg snel gegaan. Het duurde 1h20, maar het was zo voorbij. Het was binnenin het vliegtuig wel enorm heet, wat ik nog nooit heb meegemaakt. Normaal is het koud. Maar het was erg warm. Nou goed. In Edinburgh aangekomen hebben we de Airlink bus gepakt naar het centrum van Edinburgh. Hier zijn we overgestapt op de trein. Toen we in de trein zaten en al wegreden, bleek dat we in de verkeerde trein waren gestapt, heeeel handig en beetje stressen dus. Maar uiteindelijk bleek dat het niet een verkeerde trein was, maar zelfs een betere optie was dan de trein die we eigenlijk hadden moeten nemen. Nu kwamen we direct aan op Glasgow Central Station. Anders hadden we iig nog 1x over moeten stappen en nog een kwartier lopen om op hetzelfde station uit te komen. Dus geluk bij een ongeluk. Daarna moesten we nog overstappen op de trein naar Paisley, wat nog maar 10min was.
Aangekomen op het station, liepen we in 10min naar onze B&B; the Watermill Hotel. Was een leuk en knus hotel, en we hadden uitzicht op het riviertje. Uiteindelijk was het kwart over 9, en bleek dat we nergens meer normaal wat konden eten (zelfs de McD sloot om 8 uur!). Gelukkig was er nog een Chiney open, en hebben we lekkere noodles to go gehaald. Verder die avond niets meer gedaan.
Donderdag werden we bij Thornly Park Residence verwacht om onze sleutel te halen. De accommodatie ziet er goed en zoals verwacht uit. Ik heb een eigen kamer, en deel het appartement met 5 andere meiden. Momenteel zitten we nog met zen 4en. Mieke (het meisje van de HES, waar ik mee gekomen ben), Sonja uit Deutchland en Valentine uit St Etienne, Frankrijk.
Ennnn…. We hebben een cleaning lady :D Margareth! Ze is hier van maandag t/m vrijdag. Zij maakt de badkamer, keuken, woonkamer en hal schoon. Wij moeten alleen onze eigen kamer schoon houden. Maar tot nu toe vragen we ons een beetje af wat ze hier elke dag doet, want echt schoon is het niet. Dus we hebben wat schoonmaak spullen bij poundland gekocht, en hebben samen de badkamerSSS (zie meervoud; het zijn er 2 😊) en keuken schoongemaakt.

Vrijdag was onze eerste dag school. We moesten om 9.15 aanwezig zijn. De eerste 2 uur kregen we een introductie over leven in Schotland en de UWS (University of the West of Scotland). Ook kwam de brandweer nog even langs om te vertellen wat we wel en wat we absoluut niet mogen doen. Het meeste was allemaal wel vanzelfsprekend. Na de pauze, moesten we ons melden om ons vakkenpakket samen te stellen. Er worden erg veel vakken gegeven, dus ik had al snel wat vakken gevonden die me interessant leken. Dus toen heb ik mijn keuze gebaseerd op de dagen waarop ze gegeven worden. Uiteindelijk volg ik Performance and Reward (een uitgebreide vorm van Human Resource Management), Law of Evidence (strafrecht in Schotland) en Business and Professional Ethics (over oa verschillen in (bedrijfs)cultuur). Erg leuke vakken lijkt mij, ik heb nu zelfs zin om naar school te gaan. En nu komt trouwens het mooiste; ik heb alleen op woensdagochtend en de donderdag (wel de hele dag) les. Dus van vrijdag t/m dinsdag heb ik weekend 😊. Wel moeten we ons op veel huiswerk voorbereiden. Omdat het MAAR 3 vakken zijn, wordt er wel meer van je verwacht. Maargoed, we gaan het zien!

Vandaag (Zaterdag) zijn Mieke en ik naar Glasgow geweest. Smorgens vol goede moed vertrokken, maaar we zijn dit keer alleen niet verder gekomen dan de PRIMARK (voor degene die dat niet kennen: Shoppingwalhalla!!). Volgende keer slaan we de winkeltjes over en wordt het wat sightseeing.

Oke en dan nu ff wat over de Schotten! Iedereen is ontzettend vriendelijk (misschien komt het door het accent) en behulpzaam. Wat ons eigenlijk wel opvalt is dat de meeste mensen een slecht tot verrot gebit hebben. Meiden zien er allemaal hetzelfde uit, en ook precies zoals je ze ziet op vakantie (alleen dan met kleren aan), met een dikke plamuurlaag make-up op. Er bestaat ook maar 1 kapsel hier, en dat is halflang en stijl haar.

Ohh en natuurlijk mijn adres voor degene die me leuke kaarten/brieven/cadeaus willen sturen:

Inge Aschebrock
Villa 9/C2
Thornly Park Campus,
Caplethill Road,
Paisley
PA2 7TR
Scotland, United Kingdom

En men nieuwe Schotse telefoonnummer is: 0044 7909089517

Oke nja, dit was het wel even voor nu! Bye!

30th January 2010

Vind het ontzettend fijn dat je het zoo heerlijk naar je zin hebt. Geniet ervan meisje
31st January 2010

Hallo lieve schatte poepie!!! Wat goed om te horen dat je de primark hebt gevonden. Wat heb je allemaal gekocht??? Je kamertje is wel een beetje mini hoor, kun je niet een muurtje slopen? ps: Margereth lijkt alsof ze al dood is :S Dikke klapzoen, Dees
31st January 2010

wow
Hoi. Ziet er goed uit!!!!! Plezierig om met 4 meiden een ruimte te delen???? Kun je je Duits en Frans oefenen. Have fun !!!! Kees

Tot: 0.075s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb