overal water

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Maninjau
March 15th 2006
Published: March 15th 2006

Met groot succes inkopen gedaan in Jakarta. Behalve een zeer moderne bh (bijna goede maat) zelfs een broek voor Inger gevonden (zit gelukkig al een gat in). De overlevings tocht bevatte een aantal spannende momenten...zeer spooky travo's die heel lief naar ons lachten, een wikka kind, annie's arm tussen de treindeuren (ik tref geen blaam, maar wilde er echt NU uit) en natuurlijk diverse aanvaringen met mensen over onze onderhandelingswijze (snap nog niet wat die rok precies koste).
In de avond zijn we naar Padang gevlogen. De taxi chauffeur bracht ons niet alleen naar het verkeerde hotel maar wilde ook nog 3 keer zo veel als wij dachten afgesproken te hebben. Natuurlijk onuitwisbaar goede indruk gemaakt bij de mensen van het hotel. We mochten toch een kamer (incl. kakkerlakken en hagedissen). Maar gelukkig had Inger de klamboe mee (2).
De douche bestond uit 4 druppels niet warm water. Dit is opgelost door gehurkt te doeuchen zodat het wel 7 druppels water waren. Na een pietsje te veel whisky op ons terras zijn we toch nog in slaap gevallen.
Om 07.30 werden wij vrolijk gewekt met nasi en noodles als ontbijt. Daarna nog maar wat geslapen. Verder een hele rustige dag gehad.
Minankabau1Minankabau1Minankabau1

hotel met open dakconstructie in Minankabau-stijl

Beetje gewinkeld en rondgeken in de stad. Een stekkertje gekocht voor onze boxjes (we voeden nu Indonesie op met westerse muziek) Het was erg warm en druk. Dus we zijn met ons fitte lijf de stad uit gevlucht. Eerst zo'n 45 minuten gewacht in een vervoersmiddel zonder airco, dat maar niet wegging. Uiteindelijk toch in een taxi gestapt om ons naar een cafe del mar achtig paradijs te brengen. Heerlijk!
Daar gezellig gebabbeld met andere backpackers (not) en genoten van een sapje en gegrilde vis. Speciaal voor ons gevangen en net voor zonsondergang geserveerd.
Netjes thuis afgezet en zo naar bed gegaan (na wederom zo's zeer verfrissende douche).
Vandaag vroeg opgstaan en de bus ingedoken naar Danau Maninjau(lake manitoba). Goed contact gemaakt met onze medereizigers vanwege ruimte tekort. Toen er meer plek was restte een intensief nasaal contact.
En nu de verlossing! Heerlijk aan het meer. Biertje, zonnetje, boekje. Gaat best zo. Met de aantekening dat de douche nog uitgeprobeerd moet worden en de kakkerlakken pas na de schemer verschijnen.
to be continued.

Danau Maninjau4Danau Maninjau4
Danau Maninjau4

meet Freddy!

douchen in het meer
een beetje backpacker doucht toch helemaal niet (zwemmen met shampoo is leuker) . Kan zelfs in de lek ;), bij wijk bij duurstede. Geniet ervan dames, hier in cannes schijnt de zon ook. Veel gebral en van het ene diner naar het volgende ontbijt met champagne. pffff doeiiii x

lekker genieten
Tjonge, dat klinkt allemaal geweldig. (behalve de kakkerlakken, douche, ruimte gebrek enzo) Maar lekker genieten van alles, warmte (hier zon, maar vreselijk koude wind) en niets doen. Super. Veel plezier en ben benieuwd naar de rest van de tocht.

in harmonie met ?
De gezelligheid spat van het beeldscherm af. Onderling hebben jullie in ieder geval veel lol maar jullie uitstraling naar de omgeving lijkt toch minder warm ontvangen te worden. Fijn dat de whiskey het overdenken helpt en de gedachten aan kakkerlakken en hagedissen verkleint (?). Thuis werkt de warme douche wel beter maar de buitentemperatuur is hier stukken minder. Ga vooral door met je belevingen en geniet, X

Leuk
Zo te horen hebben jullie het veeeeeel te goed!!! haha
16th March 2006

Madonna
Wat heeft Anneke toch met BH's? Op het werk loopt ze witte BH's te showen onder een grof gebreid trui. In Indonesie loopt ze gekleurde BH's te showen onder witte T-shirts. Ben benieuwd hoe ze over een paar weken op kantoor de nieuwe aanwinsten gaat laten zien ;P Veel plezier, dames
19th March 2006

kakkerlakken zitten veel eiwitten in....
hey hallooooo... zo te zien is alles goed daar... maak je niet druk over de douche...normaal vallen de meeste druppels naast je... ben best wel een beetje jaloers op jullie hoor...smileeee de reden dat ik nu pas hier ben is omdat ik het natuurlijk weer niet helemaal snapte... ik wist dat ik de link had doorgestuurd gekregen, had even vlug de mail gelezen, want moest daarna weg... ik gekeken naar inger haar email...maarrrrrrrrrrr die was er niet..haha bij deze ben ik er dan toch....beter laat dan nooit... ga jullie nu op de voet volgen.... hoop dat jullie veel genieten van de omgeving daar... en...oh ja..anneke...het is niet de indiase ambassade, maar indonesische...haha mijn oom heeft trouwens vroeger in den haag een indonesisch restaurant gehad dat
19th March 2006

kakkerlakken zitten veel eiwitten in....

oeps
ging even iets fout...blonT he? ...... .....mijn oom heeft vroeger trouwens een indonesisch restaurant gehad dat "padang" heette....heeft dat nog een speciale betekenis???? verder is hier alles goed...je motor leeft nog...sterker nog....heb er een benzine filter tussengeknald....je carborateurs schoongemaakt...je zekeringenkastje schoongemaakt...je ketting ingevet...(moet hem ook nog even goed op spanning zetten...want die sleept nog net niet over de grond)....en heb hem vandaag helemaal gepoetst in het zwart weer zwart gemaakt... kortom...hij leeft nog en zorg er goed voor....stuk (jij dan he?!, of...allebei..haha) nou...geniet van alle mooie dingen en alle mooie dieren, spinnen, reptielen en de bush....ennnn...de kust.... ga duiken....(als jullie zin hebben natuurlijk...) ga nu stoppen...heeeel veel plezier en ga het nu volgen.... ennn....niet teveel whiskietjes .... groetjes en ...xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
20th March 2006

storm ;)
in australie momenteel heftige storm! ontwortelde bomen en daken van huizen. Hoop dat jullie niet nog een staartje meepakken van deze tropische verrassing! En mocht dat wel zo zijn dan heb je de dagen daarna natuurlijk super golven voor het branding surfen. Tot snel dames en veel plezier X
22nd March 2006

BH showen
Ik ben benieuwd hoe deze witte BH van Anneke eruit ziet. Bij ons op kantoor showt ze regelmatig welke ze aan heeft onder een trui de vrij grof gebreid is. Haha
23rd March 2006

waar zijn jullie
misschien ben ik de enige, maar ik ga me nu enige zorgen maken. Jullie hebben al 8 dagen niets van je laten horen, ik zou graag een teken van leven krijgen.
31st March 2006

Heeeeee!!!!!!!!!!
Hallo vakantiegangers!! Anneke, nog van harte met je verjaardag, meid! Een betere plek om je verjaardag te vieren is er volgens mij niet. Klinkt allemaal errug gezellig en avontuurlijk, ben jaloers op je snorkelverhalen ;-))) Geniet lekker, ik check af en toe even op jullie site om mee te genieten vanaf de zijlijn. Dikke zoenen!!!

Tot: 0.123s; Tpl: 0.023s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.0816s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb