heräämöä

Oceania » Australia » New South Wales » Concord
March 3rd 2006
Published: March 3rd 2006

Aamul kauhee päänsärky.. argh! noh onneks se meni ohi särkylääkkeellä. Töissä sit hengailtiin pari tuntia ilman ketään "virallista" ohjaaja. Joku niistä hoitsuista ku päätti, et voitas olla Tristan (mä) ja Gina (Minnan) kaa tää päivä. Meil oli eka mies sellanen vähän rauhaton. Se puhu italiaa, mut onneks yks hoitsu osas sitä. Saatiin se rauhottuun ja sain yhdistää yhden pussin letkuihin sekä ottaa tippaletkun pois ja laittaa korkin kanyyliin. Toinen potilas oli naine, jolla oli tehty jotain mahaleikkausta. Se oli hirveen kipee ja sille annettiin Morfiinia. Tai siis Trista anto ja mä katoin. Sain poistaa siltä 2kanyylia! 😊 ja jouduin soittaa osastolle, että tulevat hakeen sen. Vähänkö jännitti! mut tosi hyvin meni! ja sit laitettiin se lähtövalmiiks. Sain jopa kirjata vähäsen. se on vaikeeta, ku ei osaa kirjottaa kaikkee enkuks oikein. Sit valmistettiin Fentanylia 50ml ruiskuun. ja mä sain tehdä sen! Trista vaan istu vieressä ja katto, et kaikki pysyy sterilinä. Olin aika näppärä tyttö! ja sit asensin sen sellaseen koneeseen, josta potilas pystyy 5min välein painaa nappia ja saa kipulääkettä,jos siis on kipee. Sain sit suklaan, ku olin niin näppärä tyttö.. :P ja sit tuli sellanen 17v. poika, joka oli 6vuotta sitte palannu aika pahasti. En tiä mitä sille oli tehty, ku en sitä kauaa hoitanu. Päästiin sit kerta jo kotiin.. Minnalla ei ollu ihan niin paljoo äksöniä. Potilaita oli enemmän, mut Minna ei pystyny ite tekeen niin paljo, ku mä. Sai se kuitenki letkuttaa. Ja tääl nää tippaletkut on ihan erilaisia!
Meidän kynätaskuja ihailtiin ja niistä kielitikkuja (en tiä oikeeta nimee) naurettiin. Mut ku kerrottiin, et niiden avulla on helppo kattoo listasta paljoko mitäkin lääkettä menee, niin sit ne oli et ahaa joo hyvä idea. Mut kynätaskut ja nimikyltit oli niiden mielestä aivan ihania!
Nyt vaan syödään poppareita ja katellaan töllöä. Jalat on niin väsyny, et ei jaksa mitään tehdä! ja opeteltiin käytään pesukonettakin! hyvä tytöt! 😉

3rd March 2006

te näytätte ennemmin potilailta nuissa mekoissa ku muka joltain hoitajilta...
4th March 2006

kummitäti
Moro Suvi! Kummitätikin osaa käyttää nettiä ja lueskelee mielenkiinnolla juttujanne :) Hyvin näyttää pyyhkivän!

Tot: 0.105s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 44; dbt: 0.0706s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb