Wat je allemaal wel niet meemaakt in een weekje..

Ghana's flag
Africa » Ghana
July 18th 2009
Published: July 18th 2009

Hoi!!
Wow, echt weer veel meegemaakt...
We zijn gisteren naar een national park gegaan en daar over een brug van touwen (40 meter boven de grond) gelopen, was lachen!! Daarna naar het Elmina Castle, was echt indrukwekkend. we werden 2 min in zo'n cel gestopt voor de ervaring. Hielden het er nog geen minuut uit...heftig..
Verder hebben we een presentatie gegeven aan studenten hier die naar het buitenland willen op stage. Echt een verschil met nl...geen hippe filmpjes (dus die hebben wij er maar in gegooid😉..) en veel gepraat...daarna in een klas de interviews (4 op 1..) en iedereen 1o min aangezien het iets was uitgelopen. haha, juist!
Gisteren met een local naar een bar geweest. we wilden wat lokale shotjes proberen, kost maar liefst 0.10 euro voor 1 shotje, dat werd dus een gezellige avond!
straks gaan we een sales en marketing training geven op de universiteit voor de lokale besturen (namens het MC) met als afsluiter de Dutch Party bij het MC thuis, kan ik eindelijk mijn stroopwafels, spekjes, etc lozen!!
Verder zijn we bezig om en visum te regelen voor nigeria want daar is een international conference van aiesec. iedereen enthousiast dat we mee willen dus ze gaan ons helpen bij alle ambassade problematiek, hopen dat het ons gaat lukken!
ook blijft het grappig om sommige grote verschillen te zien...horen we dat we kip gaan eten liggen er een paar ruggetjes op ons bordje, gaan we met een busje staan we vervolgens 15 min stil omdat er ruzie is over welk busje eerst was en dus voor mag in de rij, worden onze pasfoto's met een haardroger en enige wapperen in 6 min gedroogd, is om 7 uur 's ochtends vertrekken sowieso 8.30, vinden zij het raar dat wij niet zitten te springen om een varkenspootje uit te zuigen want dat zou zo goed smaken (bbrrrr), eten ze hier oliebollen als ontbijt, dragen de vrouwen hun kinderen op hun rug als een koala, roept de hele bevolking Obruni Obruni! als we langslopen, komt een vrouwtje 5 min achter ons aanrennen omdat ik 1 cedi te weinig terug had gekregen (is 0.50 euro), is een khebab hier een soort sate met ui en als je een grote besteld krijg je welgeteld 1 uitje meer dan wanneer je een kleine besteld, wil iedereen je tel nummer en naar nederland komen (of wij dat even regelen, tuurlijk..), heb ik inmiddels al een stuk of 15 contactcards binnen, en nog veel meer..
Waarschijnlijk gaan we volgende week naar een wildlife park!!
Nou..nu snel voorbereiden voor de training (waarschijnlijk nog tijd zat..)
Groetjes!

19th July 2009

Sounds familiair! :P
Hey lieve Maaike, Je verhalen en je foto's komen me heel bekend voor :D Malawi en Ghana hebben aardig wat dingen gemeen! Ik kan niet wachten om weer gezellig met z'n allen te koken en verhalen/ervaringen uit te wisselen! Ik ben zelf net vanochtend weer aangekomen op Schiphol (na 6 weken Malawi) en ga over 2,5 week nog een kleine maand naar Z-Afrika, ook leuk ;) Liefs, Marjo
21st July 2009

Berichtje vanuit Nederland
Hoi Maaike ! Je maakt het inderdaad weer mee ! Prachtig dat je deze kans weer hebt gekregen. Geniet ervan want voor je het weet ben je weer in het saaie nederland ( als ik al die reizigers mag geloven ! ) Manoe is op dit moment in Thailand en maakt dus ook vanalles mee. Tijs moet nog even gewoon werken, en Floor nog 3 dagen Basisschool. Wij Ad en ik gaan dindsdag naar Indonesiƫ, dus ons hoor hje ook niet klagen hoor ! Nou tot wederhorens lieve groetjes Tonnie en de rest.
31st July 2009

Nou het klinkt allemaal erg gaaf, ik las je smsje dat je wegging pas veel te laat en heb dus ook nooit gereageerd. (A)\ Mja, ik lees dat je het ontzettend naar je zin hebt, gave belevenissen! Ik ben net terug uit Blanes, en ben gesloopt! Ik zie je hoop ik heel snel weer in NL, kunnen we weer lekker bijkletsen, zal ik metzo alvast reserveren? ;-) Dikke kus

Tot: 0.157s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 61; dbt: 0.086s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb