Saapuminen

Asia » China » Shanghai
July 15th 2009
Published: July 15th 2009

Eipa tullut nukuttua lennolla vaikka matkustamo pimennettiinkin pariksi tunniksi. Ikkunasta nakyi yolla ensin puolikuu ja myohemmin myos Venus ja Mars. Viikon paasta olisi siis pimennys.

Etukateen ilmoitettiin etta matkustajilta mitattaisiin kuume influenssaepidemian takia, mutta eipa sita mitattukaan. Vaihdoin kentalla sortsit jalkaan. Matkustin ensin Maglev-junalla kaupunkiin, huippunopeus oli 300 km/h ja matka taittui hetkessa. Sitten en jatkanutkaan metrolla vaan otin taksin. Siina tuli nahtya Shanghain ruuhkia ja liikennekulttuuria. Monessa risteyksessa vasemmalle kaantyvat ryhmittyivat oikealle kaistalle ja kaantyivat sitten kun aika tuli, vahan melbournemainen systeemi siis. Ylitimme joen siltaa pitkin, jonka lansipaassa tie teki kaksi silmukkaa alaspain. Matka maksoi noin 6 euroa ja taisi kestaa liki tunnin.

Majoituin huoneeseen, johon (Kaitalan) Jukka oli tullut jo pari paivaa aiemmin. Kavimme syomassa tien toisella puolen ja otin sitten muutaman tunnin paivaunet. Tanaan ei ole satanut, mutta eipa aurinkokaan ole paistanut paljon kunnolla. Pimennysnakymat eivat nayta sikali hyvalta.

Illalla tapasimme viela Makisen Jukan, joka oli ollut iltapaivan opastetulla retkella johonkin laheiseen puutarhakaupunkiin. Kavelimme lounaaseen, kavimme syomassa, ajoimme metrolla pari asemanvalia ja kavelimme hotellille. Jostain syysta kerjalaiset ja kukkien myyjat kavivat ennemmin kummankin Jukan kuin minun kimppuun.

Ai niin, facebookiin ei paase taalla, joten niita sivuja en paivita vahaan aikaan.

16th July 2009

Moro Ari Ne mittaa kuumeen siellä lämpökameroilla. Ei sitä pistettä välttämättä edes huomaa mutta siinä yhdessä kulmassa on pari kaveria lämpökameroiden kanssa passissa ja jos niiden mukaan on kuumetta niin pääsee takahuoneeseen tarkempiin tutkimuksiin :)

Tot: 0.217s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.1028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb