Bruiloft, kerst, oud en nieuw, rust....

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 31st 2008
Published: December 31st 2008

Aankomst Jaap!Aankomst Jaap!Aankomst Jaap!

G'day mate, lijkt wel alsof je hier vaker bent geweest
Goed…. heb nog geen zin af en weet nu al dat dit een lange zit gaat worden, voor jullie om te lezen maar nog meer voor mij om te schrijven denk ik!! Vandaar dat ik het ook maar uit wilde stellen, maar er is zoveel gebeurd dat hoe langer ik wacht hoe moeilijker het wordt alles te herinneren. Laat ik ff beginnen met op een rijtje zetten wat er allemaal is gebeurd sinds de laatste update want dan weet ik het zelf ook weer!!!!!
• 5 december: Personeels bijeenkomst en kerst diner in Sydney
• 6 december: trip naar Daylesford om laatste puntjes op de i te zetten met de fotograaf en bruiloft organisatrice
• 8 t/m 10 december: naar Sydney voor kerst ontbijt en borrel met klanten en bezoek bij een prospect
• 11 december: kerst ontbijt met klanten in Melbourne, afronden bezoek rapport van Sydney
• 12 december: Jaap komt aan
• 13/ 14 december: Jaap op sleeptouw door de jetlag heentrekken
• 15 december: ik werken, Jacq met Jaap kleren kopen in de stad waardoor ik er ook bij betrokken werd (moest ff naar beneden komen af en toe om e.e.a. goed te keuren!)
• 16 december: al
DandenongsDandenongsDandenongs

Jacq was echt blij met dat zaad dat ik in haar hand had gelegd!!
sla je me dood....
• 17 december: met Jaap en Jacq naar de Dandenongs (mooi bos) en Yarra Valley (mooie wijn proeven) en bbq bij Marco en Ange
• 18 december: ik in ochtend werken, daarna in middag... al sla je me dood, in de avond Gabi van vliegveld afhalen
• 19 december: de dag voor de bruiloft... laatste voorbereidingen, ik in de middag met Jaap naar Marco toe, Jacq met Gabi en Ange haar dingen doen
• 20 december: de bruiloft!
• 21 december: bijkomen in het bubbelbad
• 22 december: terug naar St Kilda
• 23 december: Great Ocean Road met zijn 4-tjes
• 24 december: laatste dagje met Jaap en dus in de middag naar het vliegveld toe
• 25 december: eerste kerstdag bij ons thuis met Gabi
• 26 december: tweede kerstdag met zijn drietjes bij Marco en Ange
• 27 december: met Gabi de stad verkennen en heerlijk uit eten bij Cookie
• 28 december: Jacq naar de kapper (zucht... zou 2 uur duren duurde 4 uur!!) en daarna naar de Dandenongs toe
• 29 december: laatste dagje met Gabi en dus in de middag naar het vliegveld toe
• 30 en 31 december: hele
DandenongsDandenongsDandenongs

Wij konden het meer waarderen!!
dag werken
• 31 december: Oud en nieuw
• 1 januari: Summadayze, dansfeest in de Botanische Tuin

Nou goed, zoals jullie wel zullen begrijpen ga ik niet alles tot in detail bespreken... werk en voorbereidingen geloven we wel, mochten daar achteraf TOCH vragen over zijn dan weet je me te bereiken :-).... zal me wel ff toespitsen op de tijd tussen de aankomst van Jaap en vertrek van Gabi, en ook dat niet in detail anders zitten we hier echt morgen allemaal nog steeds!!!

Aankomst van Jaap was natuurlijk helemaal geweldig... begon al goed op het vliegveld... we hadden een leuk onthaal voor Jaap geregeld... zie de eerste foto maar bij dit verhaal :-)! Laten we het erop houden dat Jaap een iets ander onthaal had verwacht na de vermoeiende trip, haha! Hij had ook wat gepland, hij wilde namelijk al filmend door de deur komen om dat het begin te laten zijn van de film over zijn bezoek, maar voor hij het wist stond-ie daar als een echte Aussie samen met zijn dochter op de foto, haha!! Hij was er beduusd van, en volgens mij kwam hij pas bij toen hij in St Kilda op onze bank
Yarra ValleyYarra ValleyYarra Valley

Cheers mates
zat met een biertje in zijn hand aan de bel met zijn vrouwtje in NL. Daarna natuurlijk Jaap helemaal vergeten en ons gefocust op de belangrijke zaken: de kadootjes!!!! En we hadden gehoopt op een paar zakjes drop, niet wetende dat Jaap bijna overgewicht had door alle lekkernijtjes die Thea had ingekocht voor ons!!! Jeetje, het aanrecht lag onder man.... en ook al hebben we flink huisgehouden (de marsepein was in 2 dagen op, borstplaat in een geloof ik, en de Jamin verdiende na een dag of 5 alweer een nieuw bezoek nadat alle 3 de puntzakken op waren) er staat nog steeds genoeg! We moeten echt dooreten willen we weer wat ruimte hebben voor als Ray over 7 weekjes komt (is verder geen hint hoor Ray, grijns!). Gezellig bijgekletst en gingen redelijk laat naar bed, en gelukkig had Jaap die eerste nacht weinig jetlag. Werd wel ff wakker geloof ik, maar we moesten hem uiteindelijk om half 12 de volgende ochtend wakker maken anders had hij nu nog geslapen geloof ik! Daarna rustig ontbeten bij onze favo ontbijt zaak, de Galleon (Jaap kreeg gelijk een goed idee van waarom we St Kilda nou zo’n lekkere plek vinden: heerlijke koffie,
Yarra ValleyYarra ValleyYarra Valley

Ff bijkomen van alle spanningen met een wijntje en mooi uitzicht
aparte maar leuke mensen, relaxte cafeetjes) en plannen gemaakt voor de rest van de dag... de Aussies waren erg blij met het bezoek van Jaap, want hij had alle regen uit NL meegenomen geloof ik. Tsja, zo regent het nooit en zit je midden in een droogte, en dan komt er eens bezoek vanuit NL en dan nog in de zomer ook, en dan zit je in de natste dag van de afgelope 3 jaar!! Niet te geloven was dat zeg, het regende zelfs ons apartement in (tsja, de bouwkunst hier is echt super slecht, zoals je al wist geen isolatie, maar nu zagen we dat er tussen de houten balken die bij ons boven de schuifpui zitten een kier zit van zo’n 2 bij 8cm waar men de balken heeft scheef gezaagd, en waardoor we rechtstreeks naar buiten kunnen gluren!! Nou goed, zonder Jaap hadden we dat nooit geweten, dus Jaap: bedankt! De regen belemmerde helaas wel het maken van plannen... hadden we ons weken vantevoren voorgesteld het hele weekend op het terras bij Spuntino of Greasy Joe’s aan de Coopers Red te zitten (Jaap welbekend ondertussen!), dat was toch niet zo’n goed plan gezien de enorme hoeveelheid regen
Schoenen JaapSchoenen JaapSchoenen Jaap

Deze werden het dus NIET, al drongen Jacq en ik erg aan :-)
en wind. Dus maar beetje over het strand en de pier gelopen, daar kopje koffie gedaan en er een rustige dag van gemaakt. De dag erna was beetje hetzelfde, wind en koud, dus maar beetje de buurt verkennen en rustig thuis quality time met zijn allen doorbrengen onder het genot van een wijntje en eten. Zondag was de jetlag wel toegeslagen bij Jaap, en hoewel het plan was om te gaan uit eten stemde hij maar al te graag in met het voorstel om wat te laten bezorgen zodat hij ff een uurtje plat kon!

Nou ja, maandag dus werken ik. Jacq ging met Jaap kleren kopen en dat had nog wel wat voeten in de aarde! Jaap is geen geboren shopper, laten we het daarop houden, dus het was niet makkelijk!! Gelukkig viel het achteraf enorm mee, en moest ik alleen ff vanaf kantoor worden gehaald om de uiteindelijke outfit goed te keuren, was niet moeilijk overigens want die 2 hadden al goed gekozen! Ook weer gebeurd dus, en verder lekker koffietje gedronken in een van de beroemde Melbournse laneways. Dinsdag zijn Jaap en Jacq nog een dagje de stad ingegaan, al zou ik niet weten waarom precies.
VrijgezellenavondVrijgezellenavondVrijgezellenavond

Mooi was de enige vrouw op ons feest
Die avond lekker sushi wezen eten met zijn 3-tjes omdat ik ook vrij had, eindelijk kon ik ook echt meegenieten!

Woensdag zijn we vroeg de deur uitgegaan (bedankt weer voor de regen trouwens Jaap) om eerst naar de Dandenongs te gaan. We wilden daar een stukje gaan wandelen, maar het was een beetje modderig helaas.... o ja, het regende ook een beetje. Maar goed, de hoeveelheid hongerige kaketoes maakte een hele hoop goed!!! We hadden wat zaadjes meegenomen van de supermarkt in de hoop een paar kaketoes te kunnen voeren vanuit onze hand... nou goed, we waren de eerste van de dag geloof ik en de troep van een stuk of 50 kaketoes had flinke honger en dat hebben we geweten! Op sommige momenten had je 4 van die beesten over je heen kruipen om maar bij het eten te kunnen, Jacq had een mooi bedankje in haar haar, jammer alleen dat het formaat een paar keer groter is qua formaar dan van de gemiddelde duif (wat zeggen ze ook alweer over vogelpoep op je hoofd?) en ik werd achteraf nog ondergescheten op mijn schone vest... en bedankt voor het lekkere eten! Daarvandaan de Yarra Valley ingegaan, en daar
VrijgezellenavondVrijgezellenavondVrijgezellenavond

Eigengebrouwen bier smaakt goed!
bij een paar wineries (Domaine Chandon/ Riverstone Estate en De Bortoli) wezen buurten, erg gezellig, mooi en lekker! Dan op de terugweg een heerlijke bbq bij Marco en Ange thuis, o ja, en Mooi natuurlijk, hun colli puppie!!

Donderdag heb ik in de ochtend een paar uurtjes aan de tlf moeten hangen helaas voor mijn werk, de rest van de dag hebben we lekker gerelaxed in St Kilda. Biertje erbij met Jaap samen, no worries, al was het weer nog steeds niet top. Jaap had toen toch nog besloten om voor schoenen te gaan kijken... het zat hem toch niet helemaal lekker, maar hij wist zeker dat hij in St Kilda zou slagen omdat hij al mooie had gezien... laten ze die nou net niet meer in zijn maat hebben, haha!! Dus helaas, zijn ergste nachtmerrie werd bewaarheid: we moesten gaan shoppen op Chadstone, het grootste overdekte winkelcentrum van Australie... normaal al een ramp, maar nu was het de grote drukte voor de kerst-inkopen, we hadden er zin in! Nou goed, een paar zaakjes afgegaan, en hoewel Jaap al bij de eerste de beste zaak wilde stoppen heeft Jacq hem kunnen overtuigen nog ff verder te kijken om uiteindelijk

Barbie bij Marco
een paar geweldige stappers te scoren! Daarna gingen we in de avond Gabi van het vliegveld ophalen, het ging nu echt gebeuren allemaal!!

Het weerzien was erg gezellig, en uiteraard keek iedereen nu echt uit naar het moment waar het allemaal om draaide! Vrijdagochtend eerst nog met zijn allen lekker op het gemak bij ons thuis ontbeten, en toen was het alweer tijd om de koffers te pakken!! Jaap en ik gingen naar Marco toe, terwijl Ange de avond met Jacq en Gabi zou doorbrengen. Was wel raar hoor moet ik zeggen dat afscheid, haha! Ga je dan je eigen huis uit met een koffertje met kleren en de volgende keer dat je je ‘verloofde’ ziet is de dag erna tijdens de trouwplechtigheid! De avond bij Marco thuis was erg gezellig. Marco brouwt zijn eigen bier tegenwoordig, dus daar hebben we een paar flesjes van opengetrokken, hij had zijn beroemde “shrimps on the barbie” weer uit de kast getrokken (hij heeft een heerlijk recept om garnalen op de bbq te bakken) en ik had 2 barramundi (lokale Aussie vis die erg goed smaakt) op de markt gekocht voor op de barbie. Kortom: we kwamen niets tekort! Daarna was het

De dames hadden ook lol met zijn 3-tjes
toch een beetje te fris om buiten te zitten, dus toen nog wat muziek geluisterd binnen (Marco en ik hebben onze metal tijd weer opgehaald, Jaap vond Slayer erg mooi op volume 10!!) en daarna kwam Marco met het super-idee om Hans Teeuwen op te zetten!! Tsja, hoef er natuurlijk niet bij te vermelden dat dit een duidelijk moment was dat ik aan de Boeffies moest denken... ze weten zelf wel waarom! Verder hebben we het heel christelijk gehouden, weinig drank en op tijd naar bed, zo hoort het toch de avond voor je trouwen? Zaterdag wel errug vroeg wakker... was niet nerveus, maar toch.... zette de tlf aan en ik heb echt een band met Jacq want zij was ook NET wakker en stuurde me een sms’je of ik al wakker was! Tsja, vond ik wel een mooi momentje eigenlijk... totdat ik weer een sms’je terugkreeg dat ik de sleutel van de garage in de auto had laten liggen en dat de auto van Ange in de garage stond!!! Dat kon ik nou net niet hebben op dat moment, dus slapen kwam er niet meer van en besloot maar om om half 7 in de auto te stappen om

Het vakantiehuis
terug te rijden naar St Kilda en de sleutel af te geven. Had gerekend dat ik dan om kwart over 8 terug zou zijn, net op tijd voor het ontbijt! Jacq wilde niet dat ik kwam, maar was al onderweg toen ze me rond 7’en belde dat ze al een oplossing had gevonden en dat ik niet meer hoefde te komen. Ik geloofde er nix van, dus had wel tig keer gevraagd of het echt zo was... geloofde het nog niet dus vroeg of ik Ange mocht spreken. Eerste wat ik vroeg aan Ange was of ze een goede leugenaar was of niet... wilde ff kijken of ik een schuldgevoel kon aanpraten of dat ze echt een oplossing hadden... nou goed, Ange is dus OOK een goede leugenaar!! Zij kon me overtuigen dat ik terug moest gaan omdat ze al een oplossing hadden... nou goed, achteraf bleek dus dat ze me keihard hadden voorgelogen en dat ze pas later een oplossing hadden gevonden door een buurjongen op de galerij hier uit zijn nest te bellen die met een kater van jewelste open deed en zo lief was om zijn sleutel uit te lenen! Terug bij Marco was nog niemand wakker,
VoorbereidingVoorbereidingVoorbereiding

Het was erg zwaar in de zon met de bubbels
dus stond ik voor een dichte deur... ook fijn! Nou ja, wilde niemand wakker maken en na 10 minuutjes was Marco wakker en deed hij de deur voor me open... eindelijk een kop koffie en rust, geen goed begin van je huwelijksdag, haha!! Daarna ff de hond uitgelaten, croissantjes gehaald en rustig in de tuin ontbeten, en tegen half 11 dan naar Daylesford.

Kwamen daar tegen 12 uur aan geloof ik, en was al superwarm. Daar bij een cafeetje happie wezen eten, lekker achter het cafe op een terras, lekkere vette hap... kom maar op met alle alcohol vanavond dachten we. Trouwens wel een light biertje op bij de luns, dat mag vermeld worden! Daarna bappies gedaan voor in het huisje dat we gehuurd hadden: ontbijt, spulletjes voor op de barbie, en niet te vergeten: de drank! Paar flesjes bubbels gehaald, 2 flesjes als voorpret voor het huwelijk, en nog wat als napret ook. We zouden het hele weekend in dat huisje blijven, dus meosten niet verhongeren cq. verdorsten :-). Toen snel de sleutel opgehaald en naar het huisje, was al dat geneuzel nu wel zat en wilde doen waar ik al maanden over gefantaseerd had: mezelf voorbereiden op
VoorbereidingVoorbereidingVoorbereiding

Pittige voorbereiding, maar iemand moet het toch doen... proost!!!
het allerzwaarste en meest emotionele moment van mijn leven door met een glas champagne in het bubbelbad te gaan zitten!!!!! Nou goed.... die droom is dus uitgekomen! Wat was dat een heerlijk moment zeg, dit was een van die dingen waarvan wij ons hadden voorgesteld zoals ons huwelijk moest zijn: relaxed, laidback, ongedwongen, gezellig, lekker weer, spontaan en vooral: lol hebben! De foto spreekt wat dat betreft boekdelen geloof ik!!! Het bubbelbad heeft ook de rest van het weekend nog goed werk verricht... daarover straks meer. Nadeel van de relaxte sfeer was dat we ons nog moesten haasten ook... kwart over 3 ging ik onder de douche, en toen ik me besefte dat de fotograaf een half uur later al zou verschijnen heb ik de rest van de bende ook maar gewaarschuwd dat we nog maar een half uurtje hadden...

Helaas kwam de fotograaf niet opdagen om kwart voor 4... naar we later begrepen was hij zo gegrepen door de schoonheid van de bruid dat hij het niet kon opbrengen om weg te gaan... en wie kan hem dat kwalijk nemen!! Dan maar een foto met de zelfontspanner vanaf de koelkast... en zeg nou zelf, dat past toch helemaal
VoorbereidingVoorbereidingVoorbereiding

Bij gebrek aan een fotograaf maar op de zelfsontspanner
in het plaatje van de dag... toen maar snel in de auto ingestapt om naar The Lake House te gaan. Ik begon de spanning toch wel een beetje te voelen toen, Marco niet, die ging met een ‘traveller’ (als je je biertje nog niet op hebt en de auto inmoet, noemen ze dat een traveller hier als je die meeneemt) op de achterbank zitten. Was een erg jolige boel in de auto, en we hadden echt lol met zijn 4-tjes (Simon was ondertussen ook verschenen met Julie/ Jules en nadat hij Jules had weggebracht naar The Lake House heeft hij ook nog ff zitten kletsen in de tuin). Dat was gauw voorbij toen we in The Lake House aankwamen... ik kwam de ambtenaar tegen, en was allemaal gezellig, totdat ze de ceremonie erbij haalde en nog wat ‘laatste dingetjes’ met me wilde doornemen. Tot mijn verbazing zag ik dat ze de oude versie van de ceremonie had uitgeprint, en toen ik voorzichtig vroeg waar onze aanpassingen waren zei ze met een staalhard gezicht dat we die nooit gestuurd hadden... zelfs toen ik zei dat ze had gereageerd op dat mailtje met “we hoeven ons nu nergens meer zorgen om te
Bruid en moederBruid en moederBruid en moeder

Dit kan je enkel geluk noemen
maken” wist ze zich niets te herinneren.... nou goed, tot aan 2 minuten voordat Jacq kwam aanlopen moest ik haar dus vertellen wat er allemaal fout was... ze overlegde nog met Jaap wat er zou gezegd worden als ze zou vragen wie Jacq weg wilde geven (lekker ouderwets maar was een van Jacq’s grootste wensen: weggegeven worden door haar pa!) en toen was het eigenlijk al zover dat Jacq eraan kwam. Tussendoor kwam de fotograaf nog ff de kamer uit van Jacq om nog wat foto’s te maken van de mannen en de ringen (o ja, was ook nog zo’n verhaal, de ringen! Het was mijn idee om op vrijdag onze trouwringen (althans, Jacq had een bestaande ring, moeten in Antwerpen nog een keertje zoeken naar een echte!) al aan Jaap te geven. Hij was mijn getuige, dus was officieel zijn ‘taak’ om de ringen te bewaken (noemde hem al Frodo naar de hobbit die in The Lord of the Rings de ‘ring-bearer’ is, kwam niet over) tot het ‘moment supreme’. Nou goed, wie Jacq en haar sieraden kent snapt al dat dit geen goed voorstel was... ze wilde het niet afgeven, en was als de dood dat Jaap de
Bruid en paBruid en paBruid en pa

Het moment waarvan Jacq had gedroomd: aan de arm van paps
ringen zou verliezen. Dat maakte ze zowel Jaap als mij goed duidelijk, dus Jaap was als de dood dat hij ze zou verliezen... iedere keer dat het woord ‘ringen’ viel, zag je hem naar de plek grijpen waar hij ze had verborgen. Jammer alleen dat ‘ringen’ zoveel lijkt op woorden als ‘dingen’ en in het Engels als ‘things’ en nog een aantal andere woorden die ik me niet meer kan herinneren. Het leidde in ieder geval tot komische momenten als we in een normaal gesprek zaten, en we Jaap opeens naar de ringen zagen grijpen, haha! Toen Marco en ik dat eenmaal doorhadden gingen we zo heeeeeeeeeeeeeel af en toe stiekum/ expres het woord ‘ring’ laten vallen, om dan in een deuk te liggen als we hem zagen zoeken!)... waar waren we eigenlijk geblven, moment... o ja, de fotograaf kwam terug voor wat fotootjes. Nou goed, daarna was het al tijd voor Jaap om zijn dochtertje op te gaan halen! Hij was niet nerveus, wat ik eigenlijk toch wel had verwacht, maar het liep allemaal gewoon zo soepeltjes en relaxed wat er wel toe heeft geleid dat er weinig spanningen waren (op die trol van een ambtenaar na dan, begin
CeremonieCeremonieCeremonie

Er was er maar een die mijn traantjes kon wegvegen!!!
er alsjeblieft niet over, word nog boos als ik er weer over denk, praat er ook maar bewust niet meer over want voel de woede dan direct weer opkomen!) dus iedereen voelde zich heerlijk. Ook Jacq voelde zich heerlijk begreep ik achteraf, en het moment samen met haar pa was super... geen huilbuien wat we vantevoren een beetje gedacht hadden, maar enkel blije gezichten, echt heel mooi! Dus die hadden een heerlijk momentje samen, en hij was de eerste man die mijn toekomstige vrouw mocht zien!! Nou goed, daarna kwamen ze dus vanuit de kamer naar ons toegelopen, en dat was (voor mij althans, de rest waren ijskonijnen!!!) een heel emotioneel moment. Zodra ik ook maar het eerste stukje witte zijde tussen de bomen door zag sprongen de tranen in mijn ogen... was zo’n mooi en emotioneel moment, echt (gaan we weer!) zoals we het ons hadden voorgesteld... we hadden super emotionele muziek opstaan (Gracias a la vida (bedankt voor het leven) van Mercedes Sosa, een Zuidamerikaanse volkszangeres die super gevoelige en mooie muziek maakt) en dat maakte het enkel moeilijker... voor mij dan :-S Het eerste wat Jacq dus deed toen ze bij me aankwam was mijn tranen wegvegen...
CeremonieCeremonieCeremonie

Mooie lokatie, zeg nou zelf
weer zo’n moment om nooit te vergeten! Tsja, en vanaf toen was het eigenlijk alleen maar mooi, we zaten samen in een soort van luchtbel (althans, zo voelde het voor mij) en had enkel maar ogen voor mijn bruid! Ze was zo ontzettend mooi... zo mooi, echt ongelooflijk... wist dat het een heerlijke griet is, maar dat ze zo mooi kon zijn had ik nooit durven denken... echt ongelooflijk. Heel natuurlijk opgemaakt en hoewel er wel bergen haarlak in haar haar zat, zag het er heel natuurlijk uit, echt geweldig. Nou ja, voor mijn gevoel stonden we daar de hele tijd gewoon hand in hand, elkaar aankijkend/ samen lachend/ samen genietend... ons moment! Die ambtenaar (begin er nog maar een keer over en daarna ga ik het proberen uit mijn gedachten te verbannen!) vergat een aantal belangrijke dingen: ze vergat dus Jaap te vragen of hij haar weg wilde geven, en ze vergat ook onze beide omaatjes te noemen... nou, dat vonden we heel erg. Gelukkig merkte Jacq het ook op, en onderbrak ze die trol om zelf nog even melding te maken van onze omaatjes :-) dus die belangrijke mensen in ons leven zijn gelukkig niet vergeten!!! Nou goed,
CeremonieCeremonieCeremonie

Bek houden mens, schiet op!!
verder weinig te melden over de ceremonie, mooie lokatie, het moment van het omdoen van de ringen was wel memorabel, en verder ging het eigenlijk als een zucht aan ons voorbij. Totdat we dan eindelijk elkaar DE kus mochten geven (moet stiekum bekennen dat we ons niet konden inhouden en we elkaar al eerder een kusje hadden gegeven, weet niet meer wanneer, maar het was scchijnbaar niet gepast, haha!), en toen was het dan zover: we waren man en vrouw!!! Nou ja, toen de felicitaties, de champagne werd geschonken (was goed geregeld bij het Lake House: ze hadden een grote metalen bak met ijs bij de ceremonie staan met 4 flessen champagne erin, 2 waren al open en de rest ging snel genoeg open!) en toen konden we aan het echt leuke gedeelte beginnen... allereerst die trol uitzwaaien natuurlijk, haha... tot nooit meer ziens mevrouw trol, dat je maar nooit meer andere mensen mag trouwen! Sorry hoor, laatste beetje frustratie komt eruit... komt nog beetje voort uit het verhaal uit de laaste blog :-) Daarna de foto shoot, en die was ook al zo relaxed en gezellig! We hebben veel gelachen, echt super leuke foto’s gemaakt met iedereen, de dames
CeremonieCeremonieCeremonie

De ring.. ik ben geketend!
hebben een ‘Charlies Angels’ shot gedaan (ben ik erg benieuwd naar trouwens!!!) die er erg interessant uitzag, en de mannen hebben dat proberen te evenaren maar heb er hard hoofd in! Maar goed, de rode draad was wel dat we LOL hadden, wij samen maar ook met de rest van de groep, echt heerlijk gewoon! En we hadden super-interactie met de ganzen en eendjes in het meer (er werd een zak brood gehaald waarmee we de eendjes en ganzen konden voeren, toch niet echt gebruikelijk tijdens een bruiloft, niet?!?!?!) het was gewoon een superdag! Daarna gingen wij samen nog wat fotootjes maken terwijl de rest ging genieten van de rest van de canapes en de champagne (was wel probleem helaas, toen wij eindelijk terug kwamen van de foto’s waren de 4 flessen champagne al op... hmmm... en had wel trek in nog een glaasje dus nog maar een flesje laten opentrekken... had al een keer een glaasje Louis Roederer op, en vond dit wel een moment om zelf een fles open te trekken.. het was feest!). Daarna dus nog ff op de veranda met zijn allen genoten van de laatste hapjes en fles bubbels en de ondergaande zon voordat we
CeremonieCeremonieCeremonie

Mooi moment toen Jacq een kaarsje brandde voor haar overleden grootouders
met lichte dwang werden gevraagd om naar het restaurant te gaan voor het diner.

Tsja, het diner... wat zal ik zeggen... het is een van de 10 beste restaurants van Australie en als je dan een 7-gangen menu hebt met een ERG goede bijpassende fles wijn bij ieder gerecht dan zit het wel snor.... we kregen trouwens ook nog een extra gang van het huis omdat er een paar kleine dingetjes fout gingen (Jacq kreeg een stukje prosciutto bij een van haar gerechtjes terwijl ze wisten dat Jacq vegetarier is en we kregen ook foie grasse geserveerd bij een gerecht terwijl we vantevoren duidelijk hadden aangegeven dat dat tegen onze principes ingaat en we het niet willen hebben op het menu). Als compensatie kregen we dus 2 super mooie en lekkere kaasplankjes met een bijpassende fles wijn... dat is de enige wijn die me nog steeds bijstaat (toch knap als je je bedenkt dat er in totaal 7 flessen champagne en 8 flessen wijn doorheen zijn gegaan met zijn 8-en!).. een Cabernet Frank, had er nog nooit van gehoord maar die was echt helemaal geweldig... tsja, kan me de geur van de kaneel die uit de wijn kwam nog

De kus....
steeds levendig voor me halen! Het hele wijngebeuren was geweldig trouwens, bij elke gang viel mij de eer te beurt om de fles te proeven... kreeg ik eerst een heel verhaal van de sommelier over de soort wijn, bla bla bla, daarna ruiken en proeven... was leuke ervaring, maar werd lastiger en lastiger naarmate de gerechten volgden, haha! Nou goed, het was dus verder super goed geregeld. We hadden onze eigen ober aan tafel die iedereen bij de voornaam kende (hadden we vantevoren doorgenomen) en het was dus heel persoonlijk. De ober was heel duidelijk aanwezig, maar toch ook weer niet, glazen water werden steeds bijgevuld zonder dat je het mertke, lege borden werden onopvallen weggehaald, echt super gewoon. En de kwaliteit van het eten was ook super.... tsja, gaan we weer: precies zoals we het ons hadden voorgesteld, haha!! Nou goed, laten we het erop houden dat het geweldig goed was, anders ga ik nog 3 pagina’s hieraan wijden! Rond 12 uur was iedereen het wel een beetje zat, en hebben we maar een taxi besteld om iedereen naar het huisje te vervoeren. Hier kwam het bubbelbad dus weer terug in het verhaal... iedereen had een grote mond dat

Het certificaat
ze nog wel ff zouden gaan bubbelen als ze terug in het huisje zouden zijn, maar na alle booze zag ik dat echt niet meer gebeuren. Ik had verwacht dat ze allemaal als een nachtkaars zouden uitgaan zodra ze in het huisje waren... maar soms moet je verrast worden, en naar bleek zijn ze met zijn allen tot 2 uur ’s nachts in het bubbelbad gegaan, haha!!

Wij verbleven in de bruidssuite in de Lake House en dat was ook super. Toen we naar onze kamer liepen kwam er een Aussie stelletje achter ons aan. Ze spraken ons aan toen we de kamer in wilden gaan, of wij dat leuke stel waren dat vandaag getrouwd was! Ja dat waren we... nou, ze vonden het helemaal geweldig, en wilden een voorbeeld nemen aan onze bruiloft als ze zelf gingen trouwen... Jacq was zo mooi, en het diner was zo relaxed en laidback.. typisch niet-Ozzies omdat het hier normaal een supergrote en formele aangelegenheid is! En ze zouden en moesten een foto van ons maken als ik Jacq over de drempel droeg, daar kwam ik gewoon niet onder uit!! Come on mate, have to do it, I’ll take your picture when
Getrouwd!!Getrouwd!!Getrouwd!!

We zien er hier best gelukkig uit
you carry over, have to do it! Nou, leuke spontane mensen, en was al van plan om Jacq naar binnen te dragen dus prima toch?! In de kamer vonden we namelijk een paar kadootjes van een aantal geweldige vrienden uit NL, echt super leuke verrassing! Door alle drank vielen we snel in slaap, en weet nou niet of we daar blij mee waren of niet ;-)!! Volgende dag op tijd wakker, en genoten van een heerlijk ontbijt buffet in het restaurant, met een glaasje champagne om het maar af te leren!!

Daarna naar het huisje waar we de rest van de dag met de anderen hebben doorgebracht. Het weer was nog super, dus we zijn maar doorgegaan waar we gebleven waren: genieten, zonnen, bubbelen, drankje drinken, en eten... lekker ge-bbq’ed nog en gewoon een heerlijk ontspannen dag gehad. De volgende ochtend nog een keertje rond het meer gelopen, de lokatie nog een keer bekeken (de rozenblaadjes lagen er nog!) om daarna terug naar St Kilda te gaan. Daar bappies gedaan, en heerlijk gegeten in Claypot’s het visrestaurant hier.

De volgende dag zijn we met zijn 4-tjes de Great Ocean Road gaan doen. Deze was zo mooi als altijd:
Getrouwd!!Getrouwd!!Getrouwd!!

Jawel, we zijn echt blij
schitterende vergezichten, mooie oceaan en natuurlijk de lieve koalaatjes!! ’s Avonds heerlijk genoten van een laatste avondmaal met Jaap... klinkt melodramatiscch maar was mooie avond. Nog ff gedag gezegd tegen de possums in het park hier in St Kilda en was ook erg leuk! Hebben ze nog nooit zo dichtbij gezien eigenlijk. Dan nog een leuke dag gehad met Mr. Coopers, uh.... Jaap onder het genot van een paar lekkere pints Coopers Red voordat we hem naar het vliegveld brachten om hem weer lekker terug te laten gaan naar zijn gezinnetje.

Eerste kerstdag vervolgens gevierd met Gabi samen. Was de eerste kerst met familie, en was weer ff wennen hoor! Gezellig gebrunched met allerlei lekkere kleine hapjes en er een mooie dag van gemaakt. In tegenstelling tot Jaap was Gabi van het mooie weer, dus gelukkig begon het goed op te klaren toen Jaap weg was... trouwens, is wel toevallig dat het zo bitterkoud werd op het moment dat Jaap terug was in NL en het hier zomer begon te worden.....!!! Tweede kerstdag was het superweer, en zijn we met zijn 3-tjes naar Ange en Marco gegaan voor een lekkere kerst brunch. Daar lekker in de tuin gezeten, vinootje
Mijn mooie bruidMijn mooie bruidMijn mooie bruid

Tsja... elke bruid is mooi, maar deze slaat echt alles hoor... en ik kan het weten, haha!!
erbij, lekker eten, gezellige mensen... heerlijke middag!

De dag erna wilden we eerst naar de Dandenongs gaan, maar het was heerlijk weer dus besloten maar de stad in te gaan. Daar op het gemakje rondgelopen, koffie gedronken, gelunched, biertje op, Botanische Tuin verkend, gewoon lekker de buurt verkend. ’s Avonds werden we getracteerd door Gabi op een heerlijk dineetje bij Cookie!! Waren we een paar weken terug ook, en toen viel het tegen volgens Jacq.... dit keer was het echter super!! Het was zaterdagavond, superdruk en gezellig, enorm veel mensen die lekker een biertje aan het doen waren voor ze echt gingen stappen, het Belgische bier was weer in voorraad, en het eten was dit keer echt super... zoals ik het me herinnerde eigenlijk, dus laten we het erop houden dat de laatste keer samen met Jacq een eenmalige misser was.

Zondag was de laatste volledige dag met Gabi samen. Jacq zou ‘ff’ snel naar de kapper gaan in de ochtend, ff 2 uurtjes waarna we naar de Dandenongs zouden gaan. Had het natuurlijk moeten weten, maar 4 uur later waren we dan eindelijk onderweg..... helaas was het erg druk dit keer en zaten de kaketoes al helemaal
Mijn mooie bruidMijn mooie bruidMijn mooie bruid

Wordt saai, maar ze is gewoon mooi
vol met al de zaadjes van alle toeristen, dus kwamen ze niet op ons zitten. Positieve was dat we geen shit op ons kregen dit keer, en het was schitterend weer dus perfect voor een mooie wandeling door het bos. Als tractatie kregen we nog 2 schitterende zwarte kaketoes te zien die op ooghoogte voorbij kwamen vliegen. Dit zijn heel zeldzame vogels, en hebben we pas een keer of 4 gezien denk ik, dus was bijzonder moment! Die avond dan nog een geweldig afscheidsdiner gedaan met Gabi bij de lokale Thai/ Vietnamees (Tien Tien) en om het af te leren nog maar een flesje champagne meester emaakt.

De volgende ochtend heerlijk rustig aangedaan. Gabi sliep de laatste nacht bij ons thuis, dus kopje koffie gezet, ontbijtje gemaakt, alles in de 10e versnelling. Toen op het gemaak naar het vliegveld, waar we nog een paar leuke laatste uren hebben doorgebracht met wat eten en namijmeren over de heerlijke tijd met zijn allen. Het afscheid was weer emotioneel, maar daarom niet minder bijzonder.

De avond en dagen erna waren we dus weer lekker samen. Helaas moesten we de dagen erna gelijk werken, Jacq op kantoor in Clayton (half uur met
Komt u maarKomt u maarKomt u maar

FF bijschenken alstublieft
de auto hiervandaan) en ik thuis, niet fijn maar hoort er helaas bij. Nu is het oudejaarsavond, ben al vroeg op de middag begonnen met dit boek, maar ziten nu saai op de bank moe te zijn, dus maak het verhaal maar af. we hadden geweldige ideeen om de stad in te gaan, of om St Kilda in te gaan om te kijken naar het vuurwerk, maar denk niet meer dat het er van komt... denk dat dit echt het keerpunt in onze ouderdom is: onze eerste oud en nieuw dat we samen op de bank zitten en NIX gaan doen... en we genieten er met volle teugen van na de drukke weken!!!! Morgen wordt weer een drukke dag als we naar Summadayze gaan, een soort van DanceValley hier in de Botanische Tuin. Is jaren geleden dat we zijn wezen stappen, dus kijken we naar uit!

Nou, nu is het mooi geweest... geweldig nieuwjaar gewenst, en tot in 2009!!!!!!

Liefs
JnR

GezelligGezellig
Gezellig

Lekker beetje bijkletsen na alle drukte, heerlijk
Met de fotograafMet de fotograaf
Met de fotograaf

Wij werden op de foto gezet door de fotograaf op de pier, terwijl de rest lekker bubbels aan het drinken was op het balkon
Met de fotograafMet de fotograaf
Met de fotograaf

Mooie foto, ben benieuwd naar de professionele shots!
Eendjes voerenEendjes voeren
Eendjes voeren

Best apart op een bruiloft
Proost!Proost!
Proost!

Ange en Marco
DE lokatieDE lokatie
DE lokatie

Hier vond hetaal plaats
Say cheese!Say cheese!
Say cheese!

Maar let vooral op de actieshot achter de mooie dames, weet zeker dat dit de echte reden was voor Jaap om deze foto te nemen
Hmmm...Hmmm...
Hmmm...

En dit was pas na 1 glas champagne, we hadden gewoon echt lol!
FF bijkomenFF bijkomen
FF bijkomen

he he, ff zitten met een glas champagne en oestertje, rust.....
Diner

Nu was het nog mooi aangekleed en niet vernacheld door al die dronkelappen van later op de avond!!

Gezellig samen
Diner

Een van de gerechtjes, een plaatje toch?!
FF bellenFF bellen
FF bellen

Saampjes naar onze kamer om te kijken of we NL kunnen bellen

De sfeer zat er goed in

1st January 2009

Coopers
Hallo luitjes, mooi verhaal, goed geschreven, echter het aantal Cooers viel wel mee toch? Best wel lekker spul trouwens. Heb de boemerang nog niet gebruikt. Ik denk dat ik hem kwijt ben als ik hem probeer. Ik heb een geweldige tijd gehad. Bedankt voor de steun bij het zoeken van mijn kleding, maar als ik het vanuit nederland had meegenomen had ik véél minder drop enz mee kunnen meenemen. Ik kan me voorstellen dat een hele opgave was. Wij wensen jullie alle geluk en gezondheid toe in 2009 en laat het maar een mooi jaar worden. Thanks mates, love you.

Tot: 0.23s; Tpl: 0.031s; cc: 20; qc: 88; dbt: 0.1337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb