November i Prag

Published: November 22nd 2008

BordtennisBordtennisBordtennis

er nice
Ahoj alle sammen..

Så blev det tid til endnu en lille update fra det mystiske øst. Tiden er jo kommet hvor folk så småt er begyndt at besøge os. De første ’turister’ var Mies far, Jeanne og Nina, men vi fik en kæmpe (glædelig) overraskelse, da det viste sig, at de havde taget farmor og farfar med. Så stod den på gåture rundt i byen, hvilket de gamle klarede som var de begge 60 igen. Vi havde dog en enkelt uheldig oplevelse med en skrænt som Mie ikke mente var noget problem at komme ned ad. Da Prokop OG far allerede var gledet et godt stykke ned ad skrænten, besluttede vi os for at prøve at komme op igen, hvilket var lettere sagt end gjort, og farfar er ikke en hel lille mand længere. Men historien endte godt og farfar kom op på sikker grund og fik tændt sig en meget tiltrængt smøg.

Efter familiebesøget kom Amanda, en af vores veninder, til byen. Hun boede hos os på vores meget lækre puste-op seng. Vi fik prøvet nogle fantastiske barer og fik hygget igennem på godt gammelt dansk. Men også her var der en bagside af medajlen. I Prag kan man få disse meget store og billige drinks serveret i en spand men lange sugerør, og Amanda fik da også sådan et i øjet, der lavede en ridse, og hun måtte en tur igennem det fantastiske tjekkiske sundhedsvæsen. Derefter gik turen til Alien tattoo og få lavet tre meget fjollede tattoveringer, som skal opleves live. Efter besøget er vi dog stadig ikke igennem nogen af punkterne på vores to-see liste, så det må der gøres noget ved. På trods af at Amanda var her i en uge, var det skole og tømmermænd på skift der fik sat listen ud af spil.

Skolemæssigt så har vi sindssygt travlt i øjeblikket og meget tid går foran computeren, men vi tror vi er over det værste nu selvfølgelig indtil eksamenerne - hvor højt det tjekkiske system sætter ambitionerne er umuligt at forudsige, vi er meget spændte. Fredag spiller vi stadig bordtennis, og man kunne sige, uden at sige for meget, at vi er i verdens klasse.

Nu er der ikke mere end en måned til at vi kommer hjem på julevisit, og en af os (svært at gætte hvem), kan allerede smage mor og bedstes brune sovs, den anden håber på at komme igennem uden alt for meget sang og dans. Det bliver dejligt at komme hjem og slappe lidt af, men på den anden side går tiden alt for hurtigt her, og det er underligt at skulle forlade alle de dejlige mennesker, vi har mødt. De fleste smutter hjem til deres hjemlande om 3 ugers tid og blir der, så det bliver lidt underligt for os efterladte. Her er aftaler ved at falde på plads, så vi glæder os til at se Konstantin til forår og Fran til sommer.

Vi håber alt er vel derhjemme, og glæder os til besøg i næste uge, hvor Tue og Martin og mor og Lars kigger forbi.

hot:
Nudler fra Vietshoppen
Store drinks
Billig taxa sent om natten
Cross Club
Gæster fra dk
Tyskere
Sne

not:
store sugerør i store drinks
lugten af pis i bordtennis hallen
regn

Farfar futtogFarfar futtog
Farfar futtog

meget farligt

22nd November 2008

tak for dejlig rejseblog. Jeg er stor tilhænger! Kan godt regne ud hvad det er for en-to-tre tatoosh i får lavet. Glæder mig til at se dem, live på jer. kys og kram - Mathias
24th November 2008

Halløjsa!!
Prokop og Mie. Det lyder bare rigtig hyggeligt. Det er fandnme nogle sjove tattoo-billeder!! Herhjemme er der (også) koldt og mørkt, så det meste af tiden går med at ligge under dynen eller på sofaen i total foragt for alle gøremål. Utroligt så meget magt kulde og mangel på sollys har på een. Men vi har det rigtig godt; julen er på vej (Tatjanas yndlingsårstid), og dermed også ferie (Kristians yndlingstid), så det er bare sweet!! I må hygge jer videre dernede! Knus fra Norden.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb