Dag 31: Van Ushuaia, via Puerto Williams naar Punta Arenas

Chile's flag
South America » Chile » Magallanes » Isla Navarino
September 17th 2008
Published: October 7th 2008

Vandaag is de eerste gedeelte van onze terugreis begonnen…
Na het uitchecken uit het hotel gaan we met de taxi naar de aeroclub. Maar niet voordat de taxichauffeur (of chauffeuse? Dit is een beetje dubieus…) vergeten is de taxi op de handrem te zetten voor de deur, zodat de taxi heeeeeel zachtjes het heuveltje afrolt… en 2 paaltjes de grond uittrekt…. De taxichauffeur (ja, we denken toch wel dat hij/zij een taxichauffeur is…) rennen en aan de handrem trekken, en ja hoor, de taxi staat dan toch stil… Hmmmm, moeten wij met hem mee? Ok, toch de tassen inladen en op naar de aeroclub.
Het vliegtuigje waar we de rondvlucht hebben gemaakt brengt ons vanmorgen via de internationale luchthaven, naar de overkant van Beagle Channel, naar Puerto Williams. Maar eerst, na een korte vlucht van 2 minuten, landen op International Ushuaia, want we moeten nog door de douane (stempel in onze paspoorten) en onze tassen moeten nog door de scan. We hebben nog zo’n 20 minuten voordat we OK krijgen van de toren dus gaan we met onze 2 (privé) piloten een kopje koffie doen. Terug naar het vliegtuig(je) en dan gaan we toch weer terug naar Chili, naar Puerto Williams. Deze vlucht duurt 20 minuten (en een uur tijdsverschil, dus -/- 40 minuten met Argentinië)
Aangekomen in Puerto Williams moeten we wachten totdat de man van de politie er is, totdat de man van de douane er is en totdat de man van controle goederen er is… we zijn de enigen op deze luchthaven(tje) en ze komen met z’n 3-en in 1 auto voor ons… tjonge jonge, wat een ‘luxe’… maar goed, toch weer alle stempels in onze paspoorten en nu maar wachten op het volgende vliegtuig.
Deze brengt ons in anderhalf uur tijd van Puerto Williams naar Punta Arenas, waar we met een taxi naar ons hotel Carpa Manzano brengt. Onze koffers zijn er nog en we checken in en meteen weer uit, want morgenochtend vertrekken we heel vroeg.
We gaan de stad in om onze Argentijnse peso’s te wisselen en eten ons diner in restaurant La Luna. Dan lekker slapen want morgen dus vroeg op.

Lonely planet:
Getting there & away:
Flights are available with Aerovias DAP (621-051; www.dap.cl) from Puerto Williams to Punta Arenas (US$ 64) daily, except Sunday. DAP flights to Antarctica may make a brief stopover here.

Aeroclub Ushuaia (421-717, 421-892; www.aeroclubushuais.org.ar) offers charter flights to Puerto Williams from Ushuaia (US$ 100 per person, minimum two people). It is possible to connect with them for the return trip to Ushuaia. Be prepared for a three-seat Piper Cherokee prop plane.

19th July 2011

Leuk geschreven
Hoi silvia leuk geschreven, wij zijn van plan om ook die kant op te gaan maar willen dit doen met een camper de praktische informatie is beperk en al snel kom je op sites die alles voor je willen regelen. Juist het individuele om te stoppen waar wij willen en te reizen trekt ons aan zonder dat het voor ons is geregeld heb je nog wat tips voor ons Vriendelijke groet, Sylvia en Jan

Tot: 0.242s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 65; dbt: 0.1407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb