Geen nieuws, goed nieuws

September 10th 2008
Published: September 12th 2008

P1010544P1010544P1010544

hoofdingang universiteit

We zijn een week verder en ondertussen heb ik hier al men weg gevonden in China. Ik heb de laatste week kennis kunnen maken met het campusleven en het bevalt me zeer. s' Ochtends wakker worden door het geklop van een Italiaanse op je deur, partijtje voetbal met Vietnamezen en Kazakken, tijdens de lunch discussie over internationale politiek met Russen en Chinezen en in de klas met Koreanen en Peruanen. De wereld is een dorp... Ik heb blijkbaar een goede test afgelegd voor chinees want zit in een tamelijk hoog niveau. Men medestudenten spreken beter Chinees dan mij maar ik ben gemotiveerd om veel te studeren en hen bij te benen, zelfs al moet ik daarvoor elke ochtend om acht in de les zitten.

ik probeer regematig de campus uit te verlaten en richting stad en de meren te trekken. Het is hier de laatste dagen eindelijk wat beginnen afkoelen naar een gevoelstemperatuur met dertig graden. Voor de rest ben ik gewend aan de mensenmassa, het dolgedraaide verkeer en het nooit alleen zijn. Een zogenaamde cultuurschock heb ik (nog niet) gehad. Ik heb al een aantal westerse en oosterse vrienden kunnen maken en heb het hier zeer naar
P1010547P1010547P1010547

mensenmassa
mijn zin. Nu wat studeren en daarna kijken of een weekenduitstapje kan regelen.

tot binnenkort

Pieter

12th September 2008

yeet
yeet, kzie da je het heel goe stelt daar, het ziet me er daar ook wel gezellig uit, amuseer je daar en tot de volgende é, mss kom ik wel eens af, ma kvrees ervoor, grtz
14th September 2008

Shite, Pieter, je straalt. Settel daar goed hee man. Je Engels dreigt super te zijn binnen enkele weken als je zo doorgaat ;)

Tot: 0.096s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb