[h2]我比你写得好: Ik kan beter schrijven dan jij [/h2]

China's flag
Asia » China » Hubei » Wuhan
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008

Enkele dagen zijn voorbijgegaan en vele dingen veranderd, dus is het tijd voor een update voor het thuisfront.
Zondagochtend werd ik wakker door het zonlicht dat in men ogen scheen. De mist die de voorgaande dagen de stad in semiduisternis hulde, was opgeklaard. Het was ontzettend heet en ik ben dan maar meteen naar een meer buiten de stad getrokken om de koelte op te zoeken. In de late namiddag ben ik teruggekeerd naar de jeugdherberg om er privéles te krijgen van een schattig Chinees meisje van zes jaar. Terwijl ik een gesprek voerde met haar moeder, hoorde ze dat ik de dag erop net als haar de dag erop begon met school en stelde ze voor om samen wat te studeren. s' Avonds zijn Migiel en Eva, twee Belgische medestudenten, gearriveerd en hebben we in de bar met enkele andere gasten wat pintjes gedronken.

Gisteren ben ingetrokken in de dormitory van de universiteit. Ik heb een eenpersoonskamer met een twijfelaar, balkon en eigen badkamer gekregen dus ik klaag zeker niet. De campus is een kleine stad op zichzelf met parken, honderden winkeltjes, restaurants, banken enzomeer en leeft de ganse avond. Gisteren ben ik om elf uur 's avonds nog een gsm-abonnement gaan aansluiten en een kabel voor internet gaan kopen. Deze ochtend moesten we langs de dokter in het ziekenhuis en ik moest als enige van al de buitenlanders geen medische tests meer afleggen. Dank u dokter Yang, u bespaarde mij 3 uur ronddwalen in het hospitaal. Voor vanavond is er nog niets gepland. Het zal allesinds niet te laat worden want morgen hebben we een eerste test Chinees om ons niveau te bepalen. Tot binnenkort, Pieter

2nd September 2008

Die "view from balcony", dat is dan dus de campus??? Jezus christus!!!
6th September 2008

Amai Pietertje, ge zit daar echt wel chic! Geloof je je eigen ogen wel? ben zelf al aant denken nr japan te gaan surfen en u dan natuurlijk ook te komen opzoeken in china. Tis maar een idee maar je weet hoe ik over die plek denk, dus beloof niks, maar misschien.... X
10th September 2008

hey! het ziet er daar best goed uit , niet? leuk dat je een éenspersoonkamer hebt en dat je de zon toch al es gespot hebt! ik hoop dat je test Chinees goed was, maar ook niet te goed of het zal lastig worden ;) kroatië was heerlijk paradijselijk, maar net zo proper, rustig en toeristisch als Praag, nu snap ik waarom je er niet zo voor was, maar daar in Wuhan zal je geen van die drie dingen hebben zeker :) tot de volgende! knuffel ;)

Tot: 0.106s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb