Jacq in ziekenhuis

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
August 30th 2008
Published: August 30th 2008

Shangri LaShangri LaShangri La

Aahhh... toch ietsje luxer dan onze backpackers trip met Geert!
Goed… zijn we weer. Eigenlijk helemaal geen zin om lang achter de PC te zitten, maar is alweer te lang geleden he. Houd het wel lekker kort, want moet ff lekker aan onze rust denken! De meesten hebben het namelijk al wel gehoord, dat Jacq dus vorige week 4 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Vrijdagmiddag op haar werk kreeg ze opeens enorme last van een drukkende pijn op haar borst, en liet ze een collega gelijk een ambulance bellen. Ze werd naar de EHBO gebracht hier vlakbij, waar ze op allerlei dingen werd getest en er dus een afwijking op haar ECG werd gevonden. Helaas heb ik daar allemaal niets van meegekregen omdat ik in het vliegtuig terug vanuit Sydney zat. De schrik was dus flink heftig toen ik mijn telefoon aanzetten en opeens een sms’je kreeg van Jacq: schrik niet, maar lig in ziekenhuis nadat ik met een ambulance ben gebracht. Tsja, niet fijn uiteraard.. asl een speer naar het ziekenhuis geraced, en nadat mijn vrouwtje 3 uur alleen in dat bed al die onderzoekjes had ondergaan kon ik eindelijk bij haar zijn! Was erg schrikken, omdat men dacht dat ze wellicht een hartaanval had gehad. Ze moest dus
Hong Kong by nightHong Kong by nightHong Kong by night

Uitzicht vanuit hotel
blijven, en werd naar de hartbewaking gebracht waar ze uiteindelijk 4 nachten is gebleven. Zaterdagmorgen werd een hartaanval gelukkig uitgesloten, en werd besloten dat ze maandag een kleine ingreep moest ondergaan om te kijken of er iets met haar hart aan dehand was. Gelukkig kwamen alle testjes positief terug, dus mocht ze dinsdag weer naar huis. haar hart is helemaal ok, maar we weten nog steeds niet wat er aan de hand is. Ze heeft afgelopen donderdag nog een paar bloedtestjes ondergaan, en moet volgende week terug voor een test op de hardloopband waarbij ze wordt aangesloten op een ECG. Hopelijk vinden ze dan wat... het blijft spannend, maar nu voelt ze zich een stuk beter gelukkig. Maandag gaat ze weer werken, dus laten we hopen dat het niet aan het werk ligt (waar ze geen fuck aanvindt) zodat ze dan weer kan worden afgevoerd, haha! Nou goed, to be continued... voorlopig is het fijn dat ze weer terug is en dat we een beetje kunnen bijkomen van een aantal nachten zonder al te veel slaap en veel stress en emoties... hebben het er van de week lekker van genomen toen ze thuis was: lekker saampies wezen uit eten, lekker
Hong Kong by dayHong Kong by dayHong Kong by day

Uitzicht vanuit hotel, lekker wezen hardlopen nog in de ochtend langs het water, lekker hoor met 34 graden!
pizzaatje gehaald, ff paar dagen lui gedaan om weer langzaam in het ritme te komen. Vrijdag maar weer gewoon bappies gehaald, en nu is het leven weer min of meer normaal... nou goed, genoeg gebeurd dus om flink moe van te zijn!!!

Al die ellende kwam ook nog eens na een enorm hectische periode op werk... was dus eerst een week naar Singapore en Hong Kong geweest. Maandag middag dus vertrokken, daar ’s avonds (te) laat naar bed na een aantal biertjes in het hotel, dinsdag paar meetings, met als vervelende bijkomstigheid dat we tussen 10 en 2 niets hadden.. dus maar terug naar het hotel, waar we bij het zwembad een beetje hebben liggen werken, bier drinken en wat gegeten! Die Alan is gewend om in luxe hotels te zitten, dus hij stond erop dat we naar de Shangri La gingen, een 5-sterren hotel wat echt super-de-luxe was, makkelijk het mooiste hotel waar ik ooit gebleven ben, en dan nog betaald door je werk ook, how good is that! De biertjes van $23 smaakten er des te lekkerder door :-)! De dinsdagavond met Alan en een collega uit Singapore (mijn vroegere baas op het Coles project die is verhuisd naar het kantor in Singapore) wat wezen drinken en eten, waarna zij nog op stap gingen maar ik elkker verstandig mijn bedje inging! Daarna woensdagavond doorgegaan naar Hong Kong, waar Alan ging stappen met een vriend van hem, maar kon het niet opbrengen. Was ik wel blij om want donderdagavond was ik wel memegegaan en begreep ik wat hij allemaal deed op die nachtelijke excursies.... er kwam veel bier bij kijken in ieder geval, maar was niet al te blij toen we op het eind van de avond opeens per se een bar inmoesten waar hij heen wilde... wilde wel naar het hotel terug, maar hij wilde nog ff daar naar binnen. Nou goed, een biertje nog dan... was gezellig, live bandje, erg druk binnen, leuk... totdat ik besefte dat er wel erg veel vrouwen binnen waren, die allemaal nogal uitdagend gekleed waren, en dat er veel om de mannen heenhingen. Toen er een grietje op me af kwam lopen van “You tall man... where you from” viel het kwartje opeens.... kon het niet geloven zeg, stond ik dan met een biertje in mijn hand in een soort van hoerenclub! Gelukkig wilde Alan er niet lang blijven, maar was
Vogeltjes voeren!Vogeltjes voeren!Vogeltjes voeren!

Wastie weer... Jacq heeft hem nu ook gezien!
wel hoogst verbaasd toen hij een van die meiden mee terug de taxi innam naar het hotel.... vooral wetende dat hij over 2 maanden gaat trouwen!!!!!!!!!! Tsja, ieder zijn meug uiteraard, maar weet de volgende keer wanneer ik moet afhaken...... nou goed, vrijdagochtend dan weer terug naar Singapore, daar nog een meeting om dan in de avond terug te vliegen naar huis. was al met al een leuke trip... luxe hotels, goede restaurants, op de vliegvelden op je vlucht wachten in de “Business Lounges”, sippend van de champagne met een zwaardvis steak als lunch.... kan er wel aan wennen zo! Maar goed, zaterdagmorgen om 5 uur thuiskomen na een lange vlucht is niet fijn.... lekker nog ff paar uurtjes geslapen thuis, en daarna een gezellig weekendje met Jacq!

De week erna moest ik helaas 3 dagen naar Sydney toe. Wilde niet weer paar nachten van huis zijn, dus woensdag ff dagje op en neer, donderdag terug, overnacht in Syd en vrijdag een demo en in de middag weer terug. Weer erg vermoeiend, maar wel positief want het ziet er naar uit dat we eindelijk wat gaan verkopen. De demo ging goed, het bezoek van woensdag was positief, dus we
Niet fijn...Niet fijn...Niet fijn...

Jacq was weer in een van haar oude hysterische buien na het zien van deze Huntsman spin bij ons apartement!
kunnen enkel hopen. Vlak daar achteraan dan de ellende met Jacq, dus was goed moe toen ze dinsdag uit het ziekenhuis kwam!!!

Het enige positieve is nu wel dat Jacq min of meer vegetarier af is.... het is niet zo dat ze opeens carnivoor is geworden, maar het is wel doorgedrongen dat je vlees niet kunt vervangen met ijzerpillen... we eten nu dus geregeld vlees (van die goede organische slager hier in de buurt) en naast de biefstuk heeft ze al een hamburgertje op, en gaan we van de week sate stokjes halen, beetje afwisselen dus! Dinsdag mocht ze vroeg weg, en die dag hebben we heerlij kgenoten. In de middag lekker kopje koffie gedronken, stukje langs het strand gewandeld, lekker ontspannen. ’s Avonds lekker hapje wezen eten bij Cicciolina: heerlijke pasta met een glas wijn, gevolgd door mijn favo toetje: affogato (vanille-ijs met espresso koffie en een glas sambuca!!!!). Woensdag ben ik weer gaan werken, was heel druk want moest eea inhalen en moest donderdag en vrijdag weer van huis naar klanten toe. Woensdagavond hebben we een lekker Hollands prakkie op: rode kool met appelmoes en een biefstukje, zalig!!!!!! Donderdag dus naar die ene klant, gelukkig op tijd thuis dus kon nog lekker hardlopen! Wil nu echt ff fanatiek gaan trainen voor de halve marathon, want door al die drukte van de afgelopen weken is het er niet van gekomen... was maandag al 15 km wezen lopen, had echt ff ontspannning nodig na 3 dagen in het ziekenhuis, dus donderdag ook weer lekker wezen lopen! Dit keer maar 7km want was erg moe, maar toch weer lekker geweest. Daarna was ik te moe om wat te doen, dus zijn we maar lekker lui hier beneden bij Mr. Wolf een heerlijke pizza wezen eten.... vrijdag dan naar Sydney toe, naar die andere klant toe... was meer een afleidingsmanoeuvre omdat het de laatste dag was van een goede collega van ons! Dus een meeting ingelast bij die klant, was in een uurtje gedaan, daarna door naar Manly om te gaan lunchen met die collega. Lekker met een aantal man naar de Thai gegaan, wijntje erbij en erg gezellig. Daarna op tijd terug naar MLB om weer op tijd bij mijn vrouwtje te zijn! En dit keer geland zonder vervelende sms’jes bij aankomst! Zelfs nog kunnen hardlopen bij terugkomst (weer rondje van 7km rodn Albert Park), dus helemaal goed.

Zaterdag dan eindelijk uit kunnen slapen... eerst kappertje, dan weer een heeeeeeeerlijk stuk wezen hardlopen.... 10km over het strand heen, amper wind, blauwe lucht, en 18 graden!!! Het voorjaar komt er nu ECHT aan, wat was dat genieten zeg... op dat soort momenten ben je zo dankbaar dat je hier woont, niet te filmen... (moet nu wel beetje voorzichtig zijn, mijn knie is nog steeds niet geweldig en met dat ik dit zit te schrijven zit ik met een flink ijspak om mijn knie pijnloos te houden, nog steeds niet zo pijnlijk als eerst, maar zonder ijs merk ik wel dat er iets niet helemaal is zoals het moet). Wordt wel lastig als we de stap moeten zetten om hier weg te gaan... want dat dat gaat gebeuren zit er wel in.

Die collega van me die dus ontslag heeft genomen is min of meer weggegaan omdat de nieuwe directeur het neit meer in hem zag zitten. Maar goed, iedereen die voor die nieuwe directeur werkt ziet hem niet zitten...een andere collega (die francaise) gaat volgende week ontslag nemen, en ik weet het van nog 2 collega’s die al lange tijd bij Manhattan werken dat ze aan het rondkijken zijn. Die vent is 58, en heeft nog maar 2 jaar te gaan voor zijn pensioen. Zijn enige boodscap is het bedrijf winstgevend te maken over die 2 jaar, en is absoluut niet bezig met de lange termijn. Hij is dus vooral aan het afslanken, hadden we anderhalf jaar terug nog 60 man hier werken, ondertussen zijn het er nog maar 40 en het eind is nog niet in zicht. Hij doet ook allerlei beloftens die hij niet nakomt... zo zit ik al bijna 3 maanden te wachten op een antwoord uit ons gesprek dat we toen hadden over een commissie van die deal in China waar ik toen op geholpen had. Als het goed is heb ik daar nog een flinke bak geld van tegoed aan commissie, wat hij zou bespreken met zijn baas, de vice president van de Azie regio. Nou goed, nu dus 3 maanden verder en nog steeds niet besproken, heb het al 3x aan hem gevraagd maar hij zegt gewoon dat hij het nog niet heeft gedaan. Hij wil het geld gewoon niet betalen omdat hem dat scheelt in zijn winstgevendheid, dus die vent is gewoon niet te vertrouwen. Had via Emma (die francaise die ontslag gaat indienen) begrepen dat hij tegen haar had gezegd dat hij niet meer in mij wilde investeren zolang hij niet wist of ik zou blijven of terug zou keren naar Europa.... kijk, als hij dat nou gewoon met mij bespreekt dan is dat prima, houd er gewoon niet van te horen dat achter mijn rug om dat soort dingen worden besproken. Begreep ook van Emma dat hij ook andere persoonlijke dingen bespreekt met haar en anderen over andere collega’s, die vent is gewoon niet te vertrouwen en is geen fijn iemand om voor te moeten werken. Als hij je zat is doet hij gewoon nix meer zodat je min of meer wordt gedwongen elders te gaan werken. O ja, want die Emma gaat dus weg omdat haar baan wordt veranderd. Ze is nu sales, en wordt gedwongen om een kantoorbaan te gaan doen waarbij ze de contactpersoon wordt van partners die onze software gaan verkopen. Ze krijgt ook geen commissie meer, als die partners wat verkopen gaat de commissie naar Alan toe en Emma krijgt nix. Alan heeft zitten klagen over zijn gebrek aan commissie, en hij heeft de directeur nu dus zover gekregen dat Emma ene hoop geld moet inleveren om Alan tevreden te stellen, tsja, niet netjes dus en Emma gata niet wachten op wat komen gaat. Vooral niet omdat ze dus die nieuwe baan moet gaan doen, zonder commissie (dus moet een hoop geld inleveren) maar nog zonder nieuw salaris... ze behoudt haar huidige basis salaris dus en eventuele commissie gaat naar Alan. Echt schofterig dus, geef op zijn minst aan wat ze gaat verdienen. Hij wil haar weg, maar hoopt dat ze nog even blijft om de baan op te starten, en dan eieren voor haar geld kiest. Super dat ze ondertussen al een andere baan heeft gevonden en enkel wachten met opzeggen tot Visy (een grote klant die op het punt staat te tekenen) omdat haar dat een commissie van $45,000 gaat opleveren (moet nog belasting vanaf). Zodra dat is getekend levert ze haar contract in en dondert ze op, zo geweldig dat zij het laatste woord heeft en niet die directeur!

Maar goed, om ff op de feiten terug te komen: ik ben dus ondertussen ook benaderd voor een andere baan... ben al paar weken bezig met een baan bij Oracle in Oost Europa, maar werd woensdag dan ook gebeld voor een baan bij een Australisch consultant bureau. Ze hebben een groot project gescoord in.... tromgeroffel... Nederland!!! Ze zoeken dus iemand met logistieke ervaring hier in Melbourne, die Nederlands spreekt!!!!! Wat een toeval.. en dan ken ik dat bedrijf nog eens ook, en mijn eventuele baas ken ik van het traject dat we bij Repco hebben doorlopen, heb ik met die vent samengewerkt, dus klein wereldje. Heb een eerste gesprekje gehad, en nu maandag een 2e gesprekje... wie weet, kan snel lopen opeens. Zou dan eventueel als expat teruggaan naar Nederland! Dus een Australisch contract, salaris verhoging, met daarbij vergoeding om tijdelijk in Nederland te wonen, compensatie voor het salaris van Jacq... en dat in je eigen landje! Niet te snel op de dingen vooruit lopen, maar ziet er goed uit. Ben erg nieuwsgierig moet ik zeggen...

nou goed, update daarover in de volgende blog! Gan nu afsluiten, want wil nog ff op de bank hangen voor we gaan slapen... vroeg naar bed om bij te slapen! Tot snel weer

liefs
jackie en rob

30th August 2008

c'est la vie
Maf he hoe onbekommerd je leven het ene moment is en hoe het ineens op zijn kop kan staan waar je eigenlijk nooit stil bij staat. Het leven is alles behalve vanzelfsprekend. Leuk huisdier trouwens die spin. Kan je hem geen halsbandje om doen?
17th September 2008

en maar genieten daar.....
He stelletje lekkerbekken, volgens mij doen jullie daar niets anders dan 1st (VR)eten, dan zui..drinken (of andersom), daarna genieten en af en toe een beetje werken!!! ik geef jullie groot gelijk, na die rottige periode moet je 't er wel van nemen... houden zo!!!!!! ik schrijf niet zo vaak een comment, maar denk regelmatig (zeg maar dagelijks) aan jullie groetjes en dikke kussen van de vrouwelijke daltoni XXx

Tot: 0.227s; Tpl: 0.014s; cc: 18; qc: 88; dbt: 0.1514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb