Hawaii og LA..

North America » United States » Hawaii » Oahu » Waikiki
May 9th 2008
Published: May 19th 2008

Med litt soergmodig hjerte satte vi oss paa flyet i Guatemala city 1.mai. Dette betydde slutten paa mellom-amerika, og nok en "epoke" av turen vaar var over. Vi landa i LA litt over midnatt og hadde en soevloes flyplassnatt foer vi satt oss paa flyet til Hawaii litt over 9 paa morgenen den 2.mai.. 5 timer senere var vi paa plass, fikk booket oss inn paa Seaside hostel, og begynte utforskningen. Ganske fort skjoente vi at dette kom ikke til aa bli billig, ganske andre priser her ja. Naar vi i tillegg maatte bruke over en time paa aa finne en internettkafe var vi ikke saa fornoyede..

Heldigvis ble ikke resten av oppholdet her som den daarlige starten. Vi fant fort ut at det bodde masse bra mennesker paa hostellet. Det var kort vei til den herlige stranden, og subway hadde tilbud, "5dollar footlong...", saa da fikk vi oss litt mat. 😊 Paa hostellet moette vi blant annet 3 svenske gutter; Martin, Oskar og Per. En dag leide vi bil og kjoerte opp til north shore, hvor vi kosa oss med strand og havskilpadder. Vi hadde ogsaa en liten LOST-ekspedisjon, siden det er paa denne oeya serien blir spilt inn.
Vilde paa flyplassen i LA..Vilde paa flyplassen i LA..Vilde paa flyplassen i LA..

proevde aa sover der neon timer foer vi skulle videre til Hawaii..
Vi fant stedet og, men selvfoelgelig filmet de ikke denne dagen.. 😞 Neste dag bar det avgaarde med buss til Oestsida av oeya til byen Kailua. Her fant vi en helt nydelig strand, kritthvit sand, turkisblaatt hav, og det strakte seg i det uendelige.. 😊

Resten av dagene ble som regel tilbragt paa Waikiki, paa hostellet eller ute paa en liten fest. Til dere som skal til statene saa fungerer ikke vaare fine VISA-kort som legitimasjon, man maa ha foererkort eller pass. Noe som var ganske saa irriterende da vi maatte dra tilbake til hostellet den ene kvelden for aa hente "gyldig" leg..

Etter 6 herlige dager maatte vi forlate dette gode stedet og menneskene til fordel for LA. Vi saa for oss en avslappende helg paa Hermosa beach, men det begynte heller daarlig da vi ankom et stengt hostell kl. 5.45. paa morgenen fredag 9,mai.. Etter aa ha ventet paa at det skulle aapne i to timer kom en forbipasserende bort og sa at han trodde at hovedinngangen var paa andre siden av bygget.. og jadda, det var den, og der stod doera paa vidt gap.. flott!! Vi var rimelig troette siden vi hadde flydd hele natta med litt tidsforskjell og greier, saa da vi endelig fikk oss senger noen timer senere slokna vi der. Det ble en avslappende fredagskveld i LA. Vi moette en annen nordmann, Otto, paa hostellet, og han hadde leid bil, saa da dro vi en tur paa kino. Det er nemlig en utrolig daarlig kollektivtrafikk i denne byen, og naermest umulig aa komme seg rundt noe sted uten bil..

Neste dag, loerdag dro vi og Otto paa Six flags. Dette hadde vi gledet oss lenge til, masse bra karuseller! Og det var virkelig bra og, det var saa mange berg - og dalbaner at vi hadde ikke sjangs til aa faa tatt alle. Dessverre var vi der paa loerdag, saa det var litt koer og, men det var vel verdt det! Etter en adrenalinfyllt dag dro vi og Otto paa biltur og fikk sett litt av Malibu og Venice beach. Vi kjoerte og kjoerte og kjoerte, den byen er rett og slett alt for stor!

Siste dagen i LA ble nok en avslappende dag, det ble litt smaashopping og middag foer vi kom oss paa bussen for aa naa en herlig 10timers flytur til Raroronga - Cook Island. Naa
drikkeleker..drikkeleker..drikkeleker..

og da maa man minst ha tre forskjellige "drinker" :)
er vi paa plass her og savner sola.. 😊 Flyr videre til New Zealand om 3 dager, saa haaper at vi faar ut Rarotonga bloggen saa fort vi er paa plass der. 😊 Har ogsaa en film fra en av karusellene paa six flags.. Men, det var litt vanskelig aa faa lagt ut den med det trege nettet her, saa den kommer naar vi er paa plass i NZ!

foerste kvelden ute..foerste kvelden ute..
foerste kvelden ute..

og vi koooooser oss!!
Pizza til middag..Pizza til middag..
Pizza til middag..

Og Linda er foerstemann i koa :)
Maria og Stefan Maria og Stefan
Maria og Stefan

drittungene i baksete! :)
barna spiller beach tennis i bilen..barna spiller beach tennis i bilen..
barna spiller beach tennis i bilen..

Og lurer hvert 5.min paa naar vi er fremme!!!
jadda..jadda..
jadda..

klarer ikke aa sitte stille...
"Pappa" Oskar.. "Pappa" Oskar..
"Pappa" Oskar..

Intern humor ja... :)

19th May 2008

Misunnelig
på dykk!! Men godt å varme seg på bileta her etter den kaldaste 17.mai på 50 år! Begynner å kjenne litt på vemodet de må føle, turen nærmar seg slutten. For nokre opplevingar og minner de sit igjen med og sikkert ein lengsel etter å oppleve endå meir. Kos dykk fortsatt og god reise vidare til NZ. Gode klemmar frå mamma Unni og Bjørnulf:-)
19th May 2008

Mamma og Bjoernulf!
Ja, naa skal vi bare nyte de siste faa dagene her paa Cook Island foer vi drar videre. Vi krysser virkelig fingrene for sol naa, har vaert nok regn naa synes vi. :) Hilse alle kjente. Veldig glad i dere! Stor kos fra Vilde!
20th May 2008

Hawaii-jenter
For noen hærlige bilder fra Hawaii. Skjønner godt at det var litt vemodig å reise derfra. Uansett hvor dere kommer ser det ut til at dere tilpasser dere og har det bra. Det er en fin egenskap, og noe som sikkert behøves for å gjennomføre en slik reise. Stå på videre og kos dere masse. Vi gleder oss til å se bilder og beskrivelser fra Raratonga. Her er det surt og kaldt fortsatt, men snøen er nesten borte nå da. Mange varme klemmer fra mamma og pappa.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 65; dbt: 0.0557s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb