Hærlige Malawi!

Published: April 20th 2008

Lake Malawi.Nkhata Bay.
Mulanje, Malawi. 10.03.08

halloisen alle sammen!
da har vi jobba oss ned fra nord-Tanzania til Mulanje, som ligger på foten av Mnt.Mulanje som er Malawis høyeste fjell sør i Malawi (nær grensen til Mosambik).
Det har vært litt av en tur!! niiiiiiiislitne og gamle busser/minibusser/lastebiler/sykler osv...., og det går ikke akkurat fort for å si det sånn....
Siden sist har vi reist fra Mbeya(Tanzania) videre mot grensa til Malawi, hvor vi faktisk gikk over grensa.
Endelig i Malawi,så dro vi rett til Nkhata bay som var en perfekt slapp-off plass etter all reisinga.
Måtte ta ut mer penger plutselig,så da bar det i 10 mil bakpå lastbilplanet sammen med høner,matvarer,grinete unger & stappfullt av folk, til Mzuzu (3 største byen i Malawi,dvs by & by fru blom..,mer landsby av slum)..verste var at banken ga kun ut kr.800 til hver..
Fra Nkhata Bay gikk turen videre via Kande(kjedelig plass) til Senga bay.Hærlig plass med masse apekatter overalt+vi var seff de eneste gjestene,godt!!
Var innom den lokale krokodille farmen der,ellers slappa vi av og planla videre reise sørover.
Etter 9 timer med sykkel,haiking & busshælvete kom vi fram til "stor"byen Blantyre..
Tok etn liten fest der & ble kjent med/snakket med noen
MalawiMalawiMalawi

Ska fram,få bruke hva de har av transport ser e..
andre reisende/hjelpeorganisasjons arbeidere om div reiseerfaringer mm,va godt faktisk å endelig se noen fler reisende i Malawi(er vel så og si ingen andre backpackere/ryggsekkturister som oss vi har møtt..,flesteparten av de få vi har møtt på hele reisa til nå har vært endten hjelpeorg.arb som er på vei til/eller er ferd med arbeid).. Regna endel i Blantyre,så fikk ikke med oss mer enn nødvendig av denne byen,MEN Marianne fikk seg endeli sin etterlenngta pizza der da.
Etter non dager,gikk da turen videre sørover til Mulanje,en koselig liten plass der vi bl.a besøkte en av de mange te-farmene der.

Drar snart videre sørover til grensen til Mosambik.
Summa sumarium: Malawi er virkelig et hærlig land med masse god mat & trivelige folk,dvs de som ikke robber oss el..Er masse fattigdom her & er ikke akkurat lagt opp til så mye backpacking(reising)(er da kun også hjelpe org.folk som vi har møtt til nå) her da alt av transport,info osv er invikla som faan.. Alt må skje på den lokale måten & det er også en utfordring da de fleste ofte vil prøve å lure & evt robbe oss..Men vi er tøffe,ergo ingen kødder med oss!!

Følg med videre.., flere reisebrev
MalawiMalawiMalawi

alt skal bæres på hodet i Afrika..
kommer.

Malawi

Sitte 10mil på lasteplanet er en prøvelse..
Malawi

Slik ser da en normal liten 'by'ut i Malawi..ikke my å skryte ta akkurat..Ja,Malawi er et meget fattig land,men har verdens beste mat+kjmpehyggelige folk(dvs de som ikke stjeler osv)..
Malawi

Alt selges på hver stopp..
Malawi

Bungalown vår i hærlige Nkhata bay..Her ble vi non dager å slæppa off..
Malawi

Masse artige & ja,stooOOoore krypdyr ofte i rommet vårt..
Malawi

Nysgjerrige "tilskuere" samlet seg ofte rundt oss i Malawi..Her venter vi på den lokale bussen skal komme..Om 1-2 timer kansje??,ikke no faste tidspungt der i gården serdi..
Malawi

Ivrige selgere atter igjen..
Malawi

Leide en arti liten cottage i Senga Bay.Vi var seff de eneste turistene der så hadde hele plassen & 'tjenerene' for oss selv.
Malawi

Croc farm i Senga bay..Ja,er krocodiller fra innsjøen der vi bada..
Malawi

Solnedgang med baren i Senga Bay i bakgrunn..Ja,baren låg på sjøen..
Malawi

Marianne med Lake Malawi i bakgrunn.
Malawi

Apekatter overalt der vi bodde i Senga Bay..

Marianne på sykkeltaxi..
Malawi

"trange kår" i Malawi..Her bor en hel familie faktisk!!!

Mnt.Mulsnje..Malawis høyeste fjell.
Malawi

Et av de mange teplantasjene i området.
Reiseruten til nå..Reiseruten til nå..
Reiseruten til nå..

Følg med,kommer flere reisebrev.

4th February 2011

Best cammera olympus Fe190*750
I would like to thanks the company and how discover this cammera.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb