Ruta 40

Published: January 23rd 2008

Hello,
Ruta 40 is very a very long road going through almost all Argentina (about 5000 km long). Some parts of it are paved and some unpaved. We travelled for 2 days on the unpaved part and it was great experience - you can see the same scenery all day long, but it is still changing and you have lots of time to think. We saw few animals like Lamas, Nandu and horses on the way, but that·s all. After that we arrived in the morning (3 a.m.) to El Chalten and when we saw shape of Fitz Roy and Cerro Torre we felt immediatelly like all the good climbers, built a tent and slept until late midday.

Caute, mozno vas niektorym matie, ze blogy, ktore sme uverejnili neskor su zaradene pred tymi, ktore sme uverejnili skor, napriklad ako aj tento je pred "stastne a vesele". Je to kvoli spravnej casovej postupnosti a verime, ze je to tak spravne. Ale to ste asi vsetci pochopili, ja len tak na uvod som chcel nieco osobne, nie furt len tie zazitky 😉. K Rute 40 to bude kratke. Ruta 40 je strasne dlha a ide skoro cez celu Argentinu (t.j takych 5000 km), niekde je normalne asfaltova no a tu na juhu asfaltova nie je. My sme sa na nu vidali najma preto, ze to bolo najrychlejsie spojenie medzi Bariloche a Fitz Royom, kde sme chceli stravit a nakoniec sme aj stravili vianocnu veceru. Cestovat po nespevnenych cestach, aj ked v dobrom autobuse je skutocne zazitok, cloveku to uvolni nejedny zastavene vetry 😉 a uvedomi si, ze aka je to pohoda na asfaltke. Nie je to az take zle, ale zle sa tam pise dennik 😊.
Nasa Ruta 40 viedla nekonecnou pampou - cely den odkedy sme sa rano zobudili sme videli to iste v malych obmenach a bol to super zazitok - pripadali sme si ako Johny Depp vo filme Dead Man na zaciatku - ked cestuje vo vlaku (spi, zobudi sa a pozrie von z okna a tam nic, zase spi, zase sa zobudi za oknom je ine nic a tak parkrat). Je to fakt super zazitok, clovek prebehne na taky svoj vnutorny rytmus, nic ho okolo nerozptyluje, dobre sa pri tom rozmysla. Tak si pozrite par takych fotiek nicoho, obcas nas predsa len "vyrusili" kopce na obzore, par konov, par lam a raz som dokonca videl pasovca.
Kratku zastavku sme mali len v meste Perito Moreno, kde sme po 2 hodinach nasli otvorenu restauraciu, tam sme sa najedli a pokracovali zase dalej. No a dalsi den rano o 3.00 sme prisli do El Chaltenu a ked sme videli siluetu Fitz Roya a Cerro Torre, tak sa v nas hned prebudil horolezecky duch, postavili sme stan a spali az do neskoreho predpoludnia 😉

pampa na obedpampa na obed
pampa na obed

tam v strede sedi orol, alebo nieco podobne velke
nandunandu
nandu

taky pstros, ale mensi
pampa vecerpampa vecer
pampa vecer

a lama prchajuca na veceru

28th January 2008

hi hi hi, pripomina mi to vnutrozemie Islandu, len tam nebola ani ta trava..

Tot: 0.152s; Tpl: 0.009s; cc: 20; qc: 88; dbt: 0.1195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb