7107 eilanden, waar gaan we eerst?

Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindoro
December 11th 2007
Published: December 21st 2007

MotorpoolingMotorpoolingMotorpooling

En hier kan gerust nog volk bij...
Dag allemaal,

Het is weer even geleden maar dat betekent niet dat we hebben stilgezeten... Op 4 december hebben we het vliegtuig naar Manila genomen waar we meteen begrepen hoe sommige mensen zich moeten voelen als ze met Ryanair in Brussel-Charleroi aankomen, denkende dat ze net in Brussel geland zijn. Wij dachten dat we in Manila waren, maar bleken in Angeles te zijn. Een lange busrit later konden we dan toch om 1 uur 's nachts inchecken in onze guesthouse. Eerst nog een heel laat diner naar binnenwerken en dan onze slaapzaal in. 's Morgens meteen aan de praat geraakt met Yves zijn stapelbed-onderbuur, de Tsjechische Radek die zomaar even een duikclub bleek te hebben op een prive-eiland voor de kust van Mindoro. We dachten dat die dingen alleen maar in sprookjes bestonden maar neen hoor, na een behoorlijke busrit, drie uur boot en nog eens vier uur opeengeperst met vier in de koffer van een minivan waren we om 22u in de guesthouse van een oude zatlap in Sablayan, van waar we 's anderendaags een boot naar North Pandan Island konden nemen.

North Pandan Island was als een droom. Een godverlaten eiland met enkele hutten op het strand
Quiapo Church - ManilaQuiapo Church - ManilaQuiapo Church - Manila

Vlooienmarkt op het kerkplein
in de schaduw van de wuivende palmbomen, een door jungle overwoekerd binnenland, copieuze dinnerbuffetten waarvan de gedachte alleen ons uren op voorhand al deed watertanden, prachtige koraalriffen met tropische vissen in de mooiste kleuren en de alomtegenwoordige grijns op het gezicht van iedere vakantieganger. Meteen na onze aankomst waren we al in het water gedoken om te gaan snorkelen met de zeeschildpadden die op hun dooie gemak zeegras zaten te smullen op amper drie meter diep (en moesten we zwemmend vluchten voor een agressieve triggerfish die in ons een bedreiging zag voor haar vers gelegde eitjes...). We moesten een opfrissingscursus volgen voor het duiken (want het was alweer twee jaar geleden) en een extra fun dive voordat we in Apo Reef Natural Park konden duiken, dat is een marine nationaal park op twee uur varen van North Pandan Island. Daar hebben we met enkele haaien (white tip reef sharks) gedoken en kregen we een andere soort schildpadden te zien, die geen zeegras maar koraal eten. Om nooit meer te vergeten!

Voor de liefhebbers met een zakcentje extra misschien een ideetje voor onder de kerstboom: South Pandan Island komt binnenkort op de markt. Wie geinteresseerd is in een tropisch eiland
SablayanSablayanSablayan

Lokale uitgeleide. Zicht vanop de boot naar ons zo-goed-als-prive-eilandje, Noord Pandan. Zuid Pandan is nog te koop. Faites vos jeux...
met woeste jungle en prachtige zandstranden rondom kan best hier eens een kijkje komen nemen. Het zal zeker niet teleurstellen!

La dolce vitaLa dolce vita
La dolce vita

Sablayan

Jeepney aan het waterfront
Kustlijn van Noord PandanKustlijn van Noord Pandan
Kustlijn van Noord Pandan

Dit eilandje ben je in een uur rondgewandeld (waarvan 45 minuten kniediep in het water).

21st December 2007

wel wel, en wij zitten ons hier in -3° (overdag!) af te vragen welke kerstcadeautjes we nog moeten kopen en wanneer we daar dan wel tijd voor gaan hebben... :-) Geniet van al het moois dat jullie daar zien en beleven, en alvast een vrolijk kerstfeest en een heel gelukkig nieuwjaar!

toch populair
Yves, je reis wordt door meer en meer kennissen gevolgd. Zo sprak ik met een medestudente (ik volg italiaanse les) over een zekere Yves Jansen-wereldreiziger. Nu bleek dat Astrid Hanegreefs , uit Schilde je kent. Studeerde veearts in Gent. Wel een 2 jaar later. Je zijt blijkbaar de "slimme Yves", want er was ook een "do..." Yves. Ik moest je de groeten doen. Ze gaat je ook volgen op je blog. Zo wordt je stilletjesaan bekend en..beroemd. Jullie commentaar en foto's blijven boeien. Mag ik weten met welk fotoapparaat jullie die prachtfoto's nemen? Ik zoek mij er ook een aan te schaffen. Voor het fameuse eiland zet ik 1 euro in. Groetjes.
21st December 2007

Beste Yves en Anne, voor ik vanavond naar huis terugkeer om Kerstmis te vieren wil ik jullie langs deze weg toch een heel Prettige Kerst en een fantastische voortzetting van jullie reis wensen in 2008 !
23rd December 2007

Gelukkige Verjaardag!!!
Dag broertje, Happy birthday to you. In de wei staat een koe en de koe zegt 'I love you'. Happy birthday to youuuuuuu. Zo op je blog te zien ben ik de enige die aan je verjaardag gedacht heeft. Jaja. Zo leer je je vrienden kennen. Ik veronderstel dat het cadeautje dat je jezelf nu doet met rond te ploeteren tussen de schildpadden en haaien, wel het beste verjaardagscadeau is dat je ooit gehad hebt. Drink dus maar een glaasje champagne op mijn gezondheid.
24th December 2007

Liefste anne en yves, ik check nog eens even jullie site en ook de laatste stukken en foto's zijn weer subliem, vooral sommige close-up foto's van mensen zijn magnifiek, zo mooie mensen he die bommaatjes bijvoorbeeld! fijne feestdagen ginds en dikke kus! met mij alles heel goed, enkele dagen vrij en content dat we deze week naar de ardennen gaan met familie, maar jullie verhalen doen me toch ook weer verlangen naar verdere oorden!! geniet er maar goed verder van, fijn jullie te zien stralen op de kiekjes en yves zijn robinsonbaardje is ook nie mis! tot later, liefs!

Tot: 0.16s; Tpl: 0.012s; cc: 25; qc: 107; dbt: 0.1202s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb