PN Puyehue

December 6th 2007
Published: December 19th 2007

ohnik v kempe Catrueohnik v kempe Catrueohnik v kempe Catrue

skoda, ze nebolo co opiect :(
Summary in English:
We arrived in Osorno, small town, but lots of small markets and lots of people. We moved after few hours to a camp about 90 km away in mountains. There we were all alone 😊 Next day we made a nice (but L O N G) trip to the place called Pampa Frutilla - a very nice spot. We pitched our tent on a snow (very good experience) and had a beautiful morning.

Z Puconu sme prisli do Osorna. Osorno vyzera skor ako velky trh, vsade stanky, clovek aby sa prebijal ked chce prejst. No a kde je vela ludi, tam je aj velka moznost, ze sa priplichti nejaky zlodej ale to sa nam nastastie nestalo - to len tak na ilustraciu, ze sme sa necitili moc bezpecne. No a potom sme isli na turu do Puyehue.
Na PN Puyehue sme sa velmi tesili, lebo sme videli pekne fotky na internete ako to tam vyzera. Hned po prichode sa nam nejakym stastim podarilo ziskat informaciu z kade chodi autobus do Anticury (90 km od Osorna), kde je kemp a vychodzi bod a potom ked sme uz mysllei, ze to ide az neskoro vecer a ze mame kopec
juhoamericky pralesjuhoamericky pralesjuhoamericky prales

takym sme sa predierali 9 hodin z 10
casu, tak sa este vyskytol dalsi neplanovany autobus o par hodin skor. Ja som ho drzal a Sona bezala nakupit zasoby na 5 dni 😊 V kempe na nas pozeral recepcny a udrzbar ako vyorane mysi. Ked sme si zaplatili, tak sme zistili preco. Okrem nas tam nebola ani noha. Nechcelo sa nam dvakrat nechavat stan s vecami v podstate uprostred nicoho, ale nebolo na vyber a isli sme sa spytat do Conafu (ti maju na starosti udrzovanie turistickych ciest a pod v Chile) ako to vyzera. No ruzovo nie a ani bledomodro, lebo to co sme chceli ist je uzavrete - vsade je este kopec snehu. Nastastie sa tu nukala este jedna viacdnova alternativa, kt. bola v pohode, takze aspon nieco. Vola sa to Pampa Frutilla.
Dalsi den sme zbalili, zapisali sa na Conafe a potom nas cakalo asi 10 hodin nasim pomalym tempom v plnej polnej slapania. Z toho zial 8.5 hodiny lesom bez vyhladu 😞 Ale ked sme vysli z lesa, tak sa pred nami otvorili paradne vyhlady, uz sa islo po snehu, no a potom sme kempovali obaja prvykrat v zivote na snehu, bol to paradny zazitok. No a vecer ustal vietor, obloha sa cez noc
Pampa FrutillaPampa FrutillaPampa Frutilla

posledna hodina nasej cesty
vycistila uplne od vsetkych mrakov a rano bolo nadherne. To sa inak vyskakuje zo stanu 😊 Inak tu by som este chcel vzdat hold karimatkam terma rest (na ktorych sa podla mojho nazoru spi rovnako pohodlne ako na posteliach) a spacaku Sirjoseph Himalaya 900 (ktory izoloval vyborne, Soni sice bolo trochu zima, ale mne nie a to je uz co povedat) - to len tak, keby ste sa niekto rozhodovali nieco take kupit - ked budete chciet napisem viac. A este jedna vec, niekde som cital, ze bomba na varic, ked mrzne treba si ju dat do spacaku (neviem, ci aby nevybuchla, alebo len nezmrzla...), v kazdom pripade, ja som ju umiestil daleko od stanu pod strom, lebo ak by to malo vybuchnut, tak to urcite nechcem mat v spacaku. Ak sa v tom niekto vyznate, tak napiste - este bude prilezitost vase rady uplatnit. Smerujeme stale na juh.
No a potom nas cakala cesta spat - par hodin vyhlady a vela hodin len tak slapania lesom, keby sme to boli vedeli, tak by sme asi nesli, ale asi by sme lutovali, lebo to bola parada. So snehom hory vyzeraju vzdy lepsie. No a preco nam Osorno prirastlo tak k srdcu napisem az nabuduce 😊

maso kupujem len u svojho masiara!maso kupujem len u svojho masiara!
maso kupujem len u svojho masiara!

nas prvy a zatial jediny sponzor (a ani on o tom este mozno nevie)
rano v pampe Frutillerano v pampe Frutille
rano v pampe Frutille

arkticke rano od nasho stanu
Volcan PuyehueVolcan Puyehue
Volcan Puyehue

z nasej oblubenej lucky

24th December 2007

vesele Vianoce!
krasne zazitky, krasne popisy aj krasne fotky, snad mate prave aj krasne Vianoce! Urcite to je vsetko narocne, ale stoji to za to, budete mat krasne spomienky ! Skoda,ze nemam 30 rokov a menej - hned by som sa vypravila do Chile a Argentiny,Peru a Bolivie a kde by sa len dalo...- tak krasne Vianoce na juznej pologuli a drzim palce, nech sa vam vsetko vydari!!!
30th December 2007

Bomba
Caute. Plynovu bombu je dobre drzat v teple (napr. v spacaku), aby sa plyn, ktory je v nej v kvapalnom stave zohrieval a bol pripraveny na pouzitie. Plyn sa vacsinou sklada z propanu a butanu. Ked je jeden z nich, neviem ktory, studeny, tak ten 2. bez neho nehori moc dobre. Vybuchu sa rozhodne nemusis bat, iba ak si "horkokrvny" a v spacaku mas par 100 stupnov. :o) Ked som bol min. rok s Fronkacom v Alpach, tak sa nam stalo, ze sme mali studene bomby a po ich vyhoreni este zblnkotal ten "studeny" plyn v bombe. Da sa to povedat aj tak, ze sme vyhodili peniaze do luftu, pretoze horenie iba jednej zlozky plynu bolo menej dokonale. Na varenie v studenych podmienkach je dobre pouzit benzin a benzinovy varic. Benzin je pouzitelny aj pri nizkych teplotach. Hacik je v tom, ze na benzin je treba pouzit iny typ horaku. S plynovym horakom je totiz nepouzitelny. Ten vrch, ktory ste nazvali "Horn" je fantasticky. Mate viac fotiek? B.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb