Eerste dag Ulaanbaatar

Mongolia's flag
Asia » Mongolia » Ulaanbaatar
September 5th 2007
Published: September 5th 2007

Een dag die maar niet wil stoppen... Na 36 uren reizen met af en toe een schoonheidsslaapje hebben we nu pas onze eerste dag Ulaanbaatar afgerond. 29,3 graden celsius en een strak blauwe hemel. Die moonboots voor niets meegenomen... We zijn sterk veschoten hoe westers het hier is. Twixen, i-pods en een winkel die veel weg heeft van den Inno: heel de gelijkvloers ruikt naar parfum. Het is enkel oppassen waar je loopt op straat. Er heerst hier een grote schaarste aan riooldeksels... We zitten nu in een leuke guest house in de buurt van het centrum. Zij organiseren enkele tours, oa naar de Gobi woestijn en naar noord- en centraal Mongolie. Waarschijnlijk zullen we hier iets boeken. Morgen gaan we kijken of we op eigen krachten tot helemaal in het westen kunnen geraken (zo'n 1500km). Begin oktober vindt daar het Golden Eagle festival plaats (Kazachse Mongolen die jagen met arenden), en daar waren we graag bijgeweest. Maar da's voor later, nu slapen!!

5th September 2007

Super!
Hoi Anne en Yves, We vinden het super dat jullie het zo treffen met het weer en jullie eerste verblijfplaats. Als de ontbrekende riooldeksels het enige euvel blijken en jullie wat uitkijken, dan moeten die 1500 km toch te overbruggen zijn... We zijn benieuwd! Veel amusement en tot wederhoren. Papa en mama

Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb