Mistet blog 2

Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong » Kowloon
August 6th 2007
Published: August 6th 2007

Det ser ud til at vi har kunne finde nogle af 'entriesne' paa Google, men vi vil stadig meget gerne havde ALT hvis folk har noget. Bl.a. for at vaere sikker paa at det er den sidste version vi har fundet.

7th August 2007

Hilsen fra Greve
Hej I to og velkommen til Hong Kong - Spændende by ikke? Hvor var det godt at I har fundet jeres Blog-entries. Vi har ikke noget på print her, men ser det ikke ud som om det hele er der? Vi glæder os til at se flere billeder og ønsker jer fortsat god tur. Hilsen os (PS: vi her bestået eksamen, så der venter våde oplevelser når I er tilbage)
7th August 2007

Hard Rock cafe Hong Kong (Claus har brug for lidt musik)
Jeg tror jeg har 'fundet' en del af blogsne, men der mangler stadig bl.a. 'Beijing', 'Mellem E'mai og Guangzhou' og rejseplanen. men det er da MEGET bedre end igen ting. Jo, det er en spaende by. og meget anderledes end resten af Kina. Forresten en stoerstmaal: Hong Kong er vist en af Verdens stoerste havne... men maalt paa hvad? og ved du hvor praecis mellem alle disse oer, hovedhavnen ligger (vi tror vi har fundet den)? Det lyder super med kortene - TILLYKKE. Vi glaeder os. Det er den 9 aug vi flyver til Japan og vi lander I i Danmark igen den 16? Tid/flynummer finder jeg senere Har du forresten faaet mailen hvor jeg spoerger om jeres startdatoer paa skole/job? skulle vaere sendt 3. august Hils alle derhjemme
8th August 2007

Svar på spørgsmål
Jeg har svaret på din e-mail m.h.t. hvornår vi begynder, men du får det også lige her. Far, mor og Karl starter mandag den 13 aug, og Niels starter onsdag den 15 august. Hong Kong er den 4.største havn i verden, kun overgået af Rotterdam, Singapore og Shanghai. Når man taler om store havne i shipping-terminologien så taler man om 'turn-over'. D.v.s. hvor mange tons last/antal containere der bliver håndteret i havnen. Hong Kong består af 4 forskellige havneområder - container, tank, tørlast i løs vægt og andre skibe (som far's). Havnene ligger alle på øen og den største og mest spektakulære er container havnen. Grunden til de ligger der er historisk og øen er også der hvor de rige europæere boede i gamle dage (og til dels stadig i dag). Tak for kortet fra Muren, som kom idag. Det var rigtig hyggeligt. God tur til Japan. Knus fra os alle sammen.

Tot: 0.044s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0241s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb