La Pazista

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
June 20th 2007
Published: August 6th 2007

Vaikka oillaankin La Pazissa niin lapasia taalta on vahan vaikea loytaa...tai ainakin pienta lasten kokoa olevia. Rauhan (paz=rauha) kanssa voi myos olla vahan niin ja nain silla ollaanhan aika suuressa kaupungissa. Asukkaita taalla lienee siina vahan reilu miljoona. Korkeutta merenpinnasta on hengastyttavat 3627, mutta ilma on ollut odotettua lampimampaa. Paivalla nousee varmaan 20 asteeseen, mutta auringon laskettua sitten viilenee.

Me tultiin tanne minibussilla Coroicosta. Kyyti oli vauhdikas, mutta hieman turvallisempi kuin mita se jonkin aikaa aiemmin olisi ollut. Bussit meinaan kulkevat nykyisin uutta tieta pitkin, ja entinen "maailman vaarallisin tie" on jaanyt lahinna pyorailijoiden reitiksi. Bussi jatti meidat taas jonnekkin laitakaupungille, mista pieni pelko perseen alla otettiin sitten taksi keskustaan. La Paz on surullisen kuuluisa turistien kaappauksista, jotka ovat alkaneet taksin takapenkilta. No me paastiin keskustaan ihan turvallisesti, ja loydettiin oikein kiva majapaikkakin - Hostal Angelo Colonial - ihan paatien varrelta.

Aika La Pazissa on mennyt lahinna shoppaillessa. Ollaan kierrelty ihan hulluna kauppoja, jotka myyvat toinen toistaan ihanampaa tavaraa. Taitaa olla paketti taas lahdossa... Kavaistiin myos marketilla, missa taas vaihteeksi vorot yrittivat paasta Katjan repulle. Yrittamisen puuttesta ei naita Bolivian voroja ainakaan voi syyttaa. Vaan tallakaan kertaa eivat onnistuneet. Ahakutti!

Shoppailun lisaksi ollaan kunnostauduttu syomalla hyvin ja kaymalla muutamassa museossa. Taalta saa vallan mainiota libanonilaista ruokaa eika olla maltettu jattaa valiin myoskaan Burger Kingin tupla whoppereita. Jaateloannokset ja herkullisen nakoiset kakut vetavat myos puoleensa. Jostain kumman syysta meidan oleskelu La Pazissa tuntuu venyvan kohtalaisen pitkaksi.

Jahka saadaan tavarat postiin ja viela muutama jaateloannos syotya niin suunnataan sitten Copacabanaan Titicaca-jarvelle.

La PazLa Paz
La Paz

Kahvila Angelo Colonial.

21st June 2007

Veeti
Veeti toivoisi kummitädiltä tuliaisiksi kuvassa näkyvää jäätelöannosta! Voisitko mitenkään?

Tot: 0.142s; Tpl: 0.011s; cc: 18; qc: 87; dbt: 0.112s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb