Terug in Senegal

Senegal's flag
Africa » Senegal » Kaolack Region
April 29th 2007
Published: April 29th 2007

Koalack een klein stoffig plaatsje, op een belangrijk verkeersknooppunt tussen, Mali, Gambia en Dakar er is niet veel te zien en niet veel te doen, op Marakesh na hebben ze de grootste overdekte markt van Afrika, maar goed die markten hier zijn ook allemaal het zelfde, met of zonder dak, dus drie nachten hier is eigenlijk wat lang, maar mijn portemonnee is gejat, onderweg hier naar toe. Ik was zo slim mijn creditcard en bankpas gezellig bij elkaar te bewaren. Ik moet het dus voorlopig doen met een paar honderd euro contant die ik nog in mijn moneybelt heb zitten, nieuwe pasjes zouden wel eens een week of drie kunnen duren.
Ik blijf hier dus maar een paar dagen, in plaats van naar het stervensdure Dakar te gaan.
Het x00x00mission cathiliquex00x00 heeft hier een stoffig matrasje voor me, op een slaapzaal voor 2000CFA ( ± 3,17 euro), het sanitair is Frans, maar schoon, ook hurken went. De laagste prijs voor een bed in Dakar is zover ik nu weet 10.000 CFA, dat ga ik niet lang uithouden, maar ik heb iemand aangeschreven via internet die een slaapplaats aanbied, hopelijk morgen antwoord, dan heb ik een gratis plekkie in Dakkar. Fijne site www.couchsurfing.com, in het begin was ik wantrouwig, maar welk persoon dat zelf niet te vertrouwen is, nodigt wildvreemde mensen thuis uit en de ervaring tot nu toe zijn goed.
Zal wel fijn zijn als ik morgen naar Dakar kan, ben wel benieuwd naar het koningendagfeestje op de ambassade, heb er vaag in Nederland al eens van gehoord, die feestjes schijnen beren gezellig te zijn.
Foto's? Nee, niet van Koalack, echt niets hier wat de moeite waard is je camera voor uit je tas te halen. Wel een paar van Gambia bij de desbetreffende entries.
Negatief? Nee, hoor ook niet, gewoon verveelt.

1st May 2007

nou nou
Hoi,jongen het is toch allemaal wat daarzo! Hier is het ook mooi weer hoor.Ze stelen hier ook dat wel maar voor de rest vermaak je je nog een beetje? Heb je weer zin om te werken of ken je dat wel gestolen worden? Wanneer hebben we weer foto's van al die mooie vrouwtjes?Nou tjuus maar weer, wel opletten hoor!?
5th May 2007

afrikaantje
Hallo afrikaner,alles goed daarzo. Is het nog een beetje donker in het land of zie je nog wel eens een verdwaalde blanke lopen? Jammer dat je gerold bent maarja dan kun je wel een keer verwachten in afrikaner land. Mis je het hollands biertje of hebben ze daar ook wel wat lekkers!Ik heb wel al eeen paar gemaild ik weet niet of het bij je aangekomen is maarja misschien zit je daar niet op te wachten?!? Nou jongen veel plezier nog met je verdere reis en wel wat foto's mailen hoor tjuuss.DE grote zolder

Tot: 0.154s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.1074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb