Paraguaysta

Paraguay's flag
South America » Paraguay » Asunciòn
April 22nd 2007
Published: August 6th 2007

Hikea pukkaa ja Dengue-kuume uhkaa, mutta muuten menee ihan kivasti.

Ollaan kolmatta paivaa taalla Asuncionissa, minne tultiin yon yli bussilla Buenos Airesista. Meille selvisi tanne lahdon aamuna vasta, etta maassa on julistettu yleinen hatatila Dengue-kuume epidemian vuoksi. Hetki pohdittiin, jotta uskalletaanko tulla vai ei, mutta taalla sita nyt kuitenkin olaan. Dengue ei yleensa tapa ensimmaisella kerralla, mutta seuraavat tartunnat ovatkin sitten jo vaarallisempia. Meilla ei kummallakaan tietaaksemme ole aiempia tartuntoja, joten todennakoisesti selvitaan tasta vierailusta hengissa... Eika taalla onneksi kovinkaan paljoa ole hyttysia nakynyt.

Bussimatkalla meille oli tarjolla erityisohjelmaa, kun kaksi bussiyhtion hepuista lauloi ja soitti kitaraa matkustajien iloksi. Milloin saamme Suomessa nauttia elavastamusiikista bussissa matkustaessamme? Rajamuodollisuudet hoituivat talla kertaa siihen malliin, etta olemme tietaaksemme ihan laillisesti maassa. Vahan me kylla oltiin siella rajalla pihalla, mutta kun tyypit vuorollaan osoittelivat etta mihin jonoon pitaa seuraavaksi menna, niin saatiin niin Argentiinasta poistumisleimat kuin Paraguayhin saapumisleimatkin passeihimme. Vahan jannitti, kun vikalta luukulta ottivat passimme ja kaskivat vain palaamaan takaisin bussiin. Siella sitten odoteltiin kunnes yksi kanssamatkustaja tuli kaikkien matkustajien passien ja henkilollisyyspapareiden kanssa takaisin ja jakoi ne muille.

Asuncion on jokseenkin pienen ja todella hiljaisen oloinen paakaupunki. Kaduilla on yhta autiota kuin Helsingissa juhannuksena. Turisteja nakyy todella vahan. Paraguay ei muutenkaan ole mitenkaan suuren turistikohteen maineessa, mutta Dengue on tainnut karkoittaa ne vahaisetkin matkaajat, jotka tanne muutoin olisivat eksyneet.

Me ollaan oltu taas vaihteeksi oikein kunnon turisteja eilen. Ensin kaytiin rautatiemuseossa, joka sijaitsee ihan meidan hotellin (Plaza Hotel) kulmalla, sitten istuskeltiin puistossa ja lopuksi kaytiin viela kavelykierroksella katsastamassa kaupungin tarkeimmat rakennukset, joista yhdessa oli Asuncionin perustamista kuvaava museo, jossa tietysti kaytiin. Ihan parasta antia noissa museoissa olivat ilmastointi ja tuulettimet =) Taalla on meinaan aikas hikista. Toissapaivana mittari naytti +42 ja eilenkin +40. Tanaan on sunnuntai ja kaikki paikat kiinni, joten on ihan pakko vaan istua tietokoneen aaressa ilmastoidussa huoneessa.

Huominen ajateltiin viela viettaa taalla ja sitten tiistaina ehka palata Argentiinaan. Ollaan menossa Pohjois-Argentinassa sijaitsevaan Saltaan enen Boliviaan siirtymista.

RautatiemuseossaRautatiemuseossa
Rautatiemuseossa

Turisti on kerrankin paassyt ensimmaisenluokan vaunuun...
AsuncionAsuncion
Asuncion

Joenrantaa

23rd April 2007

moikkamoi
Heippa Maarit, kivasti on ilmeisesti matka mennyt, täällä edelleen ollaan hengessä mukana, lueskelin juuri kaikki väliin jääneet tekstit, itse en ole sieltä lentokentältä kauaskaan päässyt, no slovakiassa käytiin :DD. Minulla oli ihan kysymyskin, mikä kamera sulla on ? Hyvää eteenpäin matkaa ja varokaa kuumeita sun muita!
23rd April 2007

Moikka Maiju. Taalla ollaan edelleen hengissa... tosin Denguen itamisaika taitaa olla sellaiset pari viikkoa... Mun kamera on Konica Minoltan Dimage Z6 - eli ihan sellainen perus digikamera, jossa on 12 kertainen optinen zoomi. Ihan hyvin tuo on mulla toiminut, mutta vahan paremmasta kamerasta kylla haaveilen. Vaan ei taida tan reissun jalkeen olla rahaa moiseen. Terveisia kentalle!

Tot: 0.065s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb