"Duunissa...."

Oceania » Australia » New South Wales » Forster
March 31st 2007
Published: March 31st 2007

Pitkasta aikaa paasee koneelle. Paljon on sattunut ja tapahtunut ja paljon on uusia ystavia reilun viikon aikana tullut hankittua.

Newcastle oli aikamoinen pettymys. Kunnon teollisuuskaupunki, jossa kaikki nayttaa menneen konkurssiin. Hienot rannat siella tosin oli ja pitihan nekin kayda testaamassa. Satuin paikalle surffikilpailun aikaan, joten nain kun ammattilaiset surffasi. Melkosen vauhdikasta ja asiallista menoa. Kaksi yota Newcastlessa riitti, ja kun uusien tuttavieni, Kasperin & Patrikin, kanssa loydettiin duunia pikkukaupungista nimelta Forster, ni tottahan me tanne lahdettiin!

Taalla nyt reilun viikon olleena, voinen sanoa, etta tehtiin hyva paatos. Tosi rauhallinen paikka, jossa keski-ika on lahemmas 60. Hostellissa meilla on ollut tosi hyva meno. Baareja taalla ei ole, ainakaan kunnollisia, joten ollaan pidetty porukalla tosi hauskaa hostellin ylakerrassa, biljarditilassa. Viikon verran meilla oli kunnon porukka, jossa oli ruotsalaisia, irlantilaisia, englantilaisia, tanskalaisia, ranskalainen ja mina 😊 Nyt kaikki muut on jatkanut matkaa paitsi mina ja ruotsalaiset, mutta sovittiin, etta tavataan Byron Bayssa kahden viikon sisalla.

Duuni on varsin lepposaa. Yhdesta kahteen tuntia paivassa siivotaan huoneita ja yleisia tiloja. Vastineeksi meidan ei tarvitse maksaa asumisesta. Meidan pomot on tosi lepponen vanha pariskunta, jotka on pyorittany samaa hostellii jo reilut 20 vuotta. Paivat kuluu duunin jalkeen rannalla, joka on muodostunut hyvin tutuksi ja ihmiset siella myos. Jos vahan jaksaisi kavella, 45 min, saisi ihan oman rannan, tai ainakin ison osan sita itselleen. Lahden toisella puolella kun on Nine mile Beach, joka nimensa mukaisesti on todella pitka. Lyhyemman kavelymatkan paassa on One mile beach. Siella oon kayny lenkilla. Kylla, lenkilla. Olen myos laihtunut pienen kuntoilun ja ison ripulin ansiosta viitisen kiloa. Tennis, Rugby ja Uinti on lenkkeilyn ohella ollu mun kuntoilua taalla. Kiva paikka siis, mutta ehka hieman liian hiljainen mun makuuni, mut aina taalla kaks viikkoa voi viettaa, kuten me nyt.

Jatkosuunnitelmat on siis, Viikon paasta Coffs Harbouriin, jossa pitais olla Ozin(=Australian) parhaimmat koskenlaskupaikat ja sielta sitten Byron Bayhin, jossa aattelin ettia toita taasen. Toisaalta, matkailu avartaa ja antaa suhteita suuntaan jos toiseenkin. Aidille tiedoksi, tutustuin yhteen naiseen, jonka hyva ystava johtaa pienta hotelliketjua Sydneyssa. Heh heh, etta nain taalla.

Ma lahden kattoo Rugbya nyt, ihan paallikkolaji by the way.

Kuvia myohemmin, kuhan paasen sellaselle koneelle, joka antaa ladata niita.

Aurinkoisin terveisin, Jani

7th April 2007

Rugby?
Oletko vasen vai oikea laitahyökkääjä? Vai oletko vain käynyt katsomassa pelejä?
10th April 2007

Rugby
En oo ehtiny kunnon peliin viela, mutta ollaan pelattu rannalla 4 vs 4 pelia. Hauskaa oli!
18th April 2007

Vihainen sulle ;)
moro! ehdin jo huolestua että ootko elossa... ei oo meikälle tätä päiväkirja osoitetta toimitettu herran toimesta, vaikka niin lupailit. Menin siis VAMOK:in toimistolle tidustelemaan, että onko joku kuullu sun tilanteesta. Jaakko sit anto mulle tän osotteen. Eli oon sulle tosi vihanen, koska ehdin jo huolestua ;) Selityksiä kiitos!! Kiva et kaikki on hyvin siellä. Enjoy your stay in sunny Australia!
20th April 2007

OOOOOOps....
Noh, naita sattuu paremmillekin.. :) En ma muistanu laittaa monen muunkaan osotetta... Hajamielinen ku oon... Onko tyoharjottelu jo pulkassa?

Tot: 0.11s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb