Puerto Madrynista

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn
March 27th 2007
Published: August 6th 2007

Tanaan meilla vietetaan kaksinkertaista juhlapaivaa - Katja tayttaa KOLMEKYMMENTA ja siita kun lahdettiin Helsingista on nyt kulunut paivalleen seitseman kuukautta. Hurjan nopeasti tuo aika kuluu. Kohta on aika jo palata kotiin =(

Nyt ollaan Argentiinan rannikolla Puerto Madryn nimisessa kaupungissa. Taman paikan vetovoimana on se, etta se sijaitsee lahella Valdesin niemimaata, joka on tunnettu monista elainlajeistaan. Me tehtiin paivan mittainen retki alueelle, ja onnistuttiin nakemaan mm. guanakoja (laaman sukulainen), kettuja, vyotiainen, kalkkunakondoreja, merileijonia, pingviineja, merinorsuja, pampajaniksia eli maroja....ja miekkavalaita.

Miekka- eli tappajavalaat kayvat tahan aikaan vuodesta Valdesin alueella sijaitesevassa Punta Nortessa napsimassa merileijonan poikasia suoraan rannalta. Me nahtiin valaat vain meressa vaanimassa, mutta rannalle ne eivat tulleet. Katja on asiasta hyvin pettynyt ja suunnittelee jo uutta matkaa tanne...

Illalla lahdetaan bussilla kohti Buenos Airesia, minne Katjan tadin Airin pitaisi saapua 31.3.

Katjan sukulaisille, ystaville, tutuille jne. tedoksi, etta tanaan on siirrytty kolmenkympin kriisista kolmenkympin dementiaan. Aamulla ollaan jo etsitty yhdessa Katjan alushousuja (likaiset) ja kaivettu aurinkolaseja repusta kahdesti, kun eka kerralla "joku" laittoi ne epahuomiossa heti takaisin reppuun sen sijaan, etta olisi laittanut ne paahansa... Antakaa mun kaikki kestaa!...illalla bussissa Katja epaili pudottaneensa MP3 soittimensa jonnekkin, mutta loysi sen sitten kuitenkin kadestaan.

Laitan kuvia sitten vaikka
Puerto MadrynPuerto MadrynPuerto Madryn

Kalastajia laiturilla.
Buenos Airesissa...Lisasin kuvia 28.3.

Puerto MadrynPuerto Madryn
Puerto Madryn

Lapsia rannalla.

Merileijonan poikasia.

Merileijonan poikanen.

Miekkavalas

Nuorilla pingviineilla on menossa sulkasato.

28th March 2007

Onnittelut!
Laitoin Katjalle tekstiviestinä onnittelut, mutta jos ei tullut perille niin tässä vielä onnittelut Katjalle: Paljon onnnea kolmekymppiselle! Amandalla on tänään synttärit, mutta vielä aika paljon matkaa Katjan ikään :)

Tot: 0.083s; Tpl: 0.018s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0639s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb