Spirituelt drama-drama

Asia » India » Uttar Pradesh » Agra
February 24th 2007
Published: February 24th 2007

Buddha turned BuddhaBuddha turned BuddhaBuddha turned Buddha

Her blev prins et eller andet til Buddha

Bodh Gaya

Kavli: Jah, I kan tro det har vaeret noget vaerre noget. Efter de forfaerdeligt grimme graensebyer naaede vi Bodh Gaya, stedet hvor Budha blev til Budha, og ikke bare et doedeligt menneske. Endelig en by med meget lidt traffik, store, aabne vidder og en smule ro. Bodh Gaya er et utroligt vigtigt pilgrimssted, saa det vrimlede med munke, mere eller mindre spirituelle rejsende, turister og nysgerrige. Hovedattraktionen her er et kaempe og utrolig imponerende tempelomraade, som vi besoegte i tide og utide, simpelthen fordi der var saa rart og stille. Budhister er meget mere nede paa jorden mht. religion, saa vi foelte os knap saa akavede.

Moenster: Ja det var super fedt, og vi naaede at se en massse templer, de fleste lande som har en buddister har et templer der, og der var ogsaa nogle der havde bygget en 64 fod hoej buddha statue,, hvilket er ret stort. Men vi blev ikke lang tid, da togene koerte rigtig rigtig daarligt.

Varanasi

Kavli: Og det var saadan cirka her det hele begyndte at blive noget vaerre noget... Udover at Varanasi er en utroligt larmende by med masser af mandlige indere der GLOR hele tiden uden den fjerneste
En tur paa GangesEn tur paa GangesEn tur paa Ganges

En tidlig morgen tur pa Ganges
form for pli, folk der er endnu mere ude paa at snyde dig end foer og masser af skrald, saa er den ogsaa super-hellig for hinduisterne og floden Ganges loeber lige igennem den. Jeg blev simpelthen saa traet af det modsatte koen, da der syntes at vaere en formodning om at vestlige kvinder er med paa den vaerste. Derfor kan man sagtens raabe efter dem, eller proeve paa at kysse dem. Jeg svaerger, hvis der er en der saa meget som proever paa at goere alt for store tilnaermelser igen, saa pander jeg ham en!

Moenster: Ja der skete meget her. Vi var ude og selje paa Ganges ultra-tidligt om morgene, hvilket var meget smukt, med smaa lys sejlende ned af floden, og solen der stod op. Og alle bader, hele tiden, samtidig med at de beder. Det lidt aergelige ved det er, at de ogssa lukker kloakvand direkte ud i floden, vasker toej der og boerste taender i det. Saa var vi lidt rundt omkring og saa paa et par af templerne, og kun et par, da der ca. er 5000 bedesteder i varanassi, saa der burde vist vaere plads til alle. Vi havde ogssa lidt besoeg af
Laenket til sengenLaenket til sengenLaenket til sengen

Man har svaert ved at komme langt omkring, og saadan en naal goer nu ret ondt..
et bryllup paa hotellet, aegte indisk med alt hvad der skal til, inkl. meget hoej musik til sent ud paa aftenen.
Baergeret floed ogsaa lidt over da jeg ikke havde det saa godt, og til sidst var vi rigtig godt udkoerte, og saa er den bedste ting at...

Kavli: ..Faa massage! Vi dedikerede en hel dag til at tage hen til et stoerre hotel, ogsaa fik den ellers ikke for lidt med massage. Jeg havde aeren af at proeve en vaskeaegte kropsmassage, og naar de siger kropsmassage, saa mener de sgu fuld kropsmassage! Det er skaegt saa stor forskel der er mellem koennene. Maend og kvinder er meget paapasselige naar de er sammen, og mange kysser ikke foer efter aegteksbaet, men naar der kun er kvinder i saadan et massagerum, saa faar den ikke for lidt med sladder, og at jeg saa skal ligge uden en trevl paa, det er cirka ligesaa almindeligt som det at lave mad. Det hele blev rundet af med et dampbad og en haarfarvning for mit vedkommende. Wii! Og her, endelig, begynder det rigtige drama..

Moenster: Ja og det drejer sig ikke om det spirituelle. HAvde faktisk faaet en rigtig rigtig daarlig mave, saa darlig at der kom lidt blod med, og saa begynder det at blive en lille bitte smule kritisk, saa det maatte der goeres noget ved. Vi tog derfor til et pirvat hospital som laa i byen, og jeg blev undersoegt. Det endte med at jeg blev indlagt, med antibiotika drop, da det ville vaere det hurtigste, og der var jeg saa i tre dage, og kedede mig utroligt meget. Havde ingen boeger tilbage, og kun to enegelsk sprogede tv-kanaler. det blev endda saa kedeligt at jeg saa to afsnit af Orange County, og saa er vi virkelig langt ude. Heldigvis var alle meget venlige paa hospitalet og forsikringsselskabet super behjaelpelige, og det er nu alt veloverstaaet. Og nu er vi taget videre...

24th February 2007

Pas nu på!
Hej. Godt lige at fange jer på msn. Ikke for at lyde som den bekymrede mor (for det klarer de nok selv, hvis det er), men pas nu på jer selv. Godt de har den vestlige medicin østpå også. Nå, hils ham Buddha fra mig, og kom nu godt på benene igen Mønster! MVH: Søren W
25th February 2007

Hej I to. Vi har læst Jeres rejsebreve med stor interesse og er glade for at høre livstegn dernedefra. Godt, I kom igennem næsehornskontakten uden mén, vi har jo også mødt dem på tæt hold i Sydafrika og lært om deres farlighed. Men husk, at bøfler er de mest farlige, i hvert fald i Afrika! Og rart at Moenster er ovre sygdommen, det er ikke sjovt at tilbringe for lang tid på den måde. Som kommentar til tigeren kan vi prale af at have set en los-mor og tre unger komme lige forbi os, da vi var nogle dage i Harzen i vinterferien. Og de var helt vilde og ret store. Her i det vestlige Danmark kigger vi på regn og atter regn, mens store dele af lille Danmark er begravet i sne, så meget, at tage styrter sammen og falck må bruge bæltekøretøjer for at komme gennem masserne. Så lidt dramatik har vi også her. Vi glæder os til at læse om Taj Mahal og se billeder derfra. Fortsat god rejse. Kærlig hilsen familien Christiansen
25th February 2007

Jamen kæreste børn !!
Hej I to ! Det er sørme rart at I nu begge er fit for fight ! Det ser noget dramatisk ud, Mønster, med drop mv. Godt man har en rejseforsikring !! Så vidt jeg kan se, Katrine , udløber din d. 15. marts - er det nu korrekt ? Jeg kan godt høre på jer, at Indien er kontrasternes land ! Fuldstændig forfærdeligt - og fuldstændig vidunderligt ! Jeg føler med dig, Katrine, med alle de nærgående mænd. Så bliver man måske lidt taknemmelig over, at man er vokset op i en anden verdensdel ? Jeg håber da jeres videre færd bliver knap så dramatisk. Sissel har været til teori, men dumpede desværre med 7 fejl. Det blev hun rigtig ked af. Specielt da 2 handelsskole tøser bestod !! Det var lidt af et nederlag !! I går besøgte Dorte og jeg Bedstefar med fastelavnsboller. Han var meget træt og gloede håndbold det meste af tiden. Vi kørte ham en lille tur rundt på hjemmet - skarpt forfulgt af en dement kvinde med rollator !! Hun fulgte med helt ind på Bedstefars værelse - indtil hun blev afhentet af personalet ... Jeg tog efterfølgende med til Esbjerg, hvor jeg spiste aftensmad. Det var dejligt. I går fik vi at vide, at farmor skal indlægges i morgen. Hun har vist vand i lungerne. Geir tager jo til Norge i næste uge, så mon ikke du hører nærmere? Der har været sne-kaos i Danmark - lige bortset fra sydjylland. Så de meterhøje driver vi har set i fjernsynet har virket rimelig uvirkeligt, når vi kiggede ud på vores grønne græsplæne... Du har fået en invitation til galla-fest på gymnasiet. Skal du meldes til ? Det er den 30. marts. Lige en advarsel fra en hvis børn var i Indien: pas på med at male kroppen med henna. Den ene datter blev rigtig dårlig af det . Og når I nu er astmatikere/allergikere ..... Det var alt for nu - glæder mig til at høre mere. Pas nu på hinanden... Knus Mor/Pernille
2nd March 2007

KaPOOOOOOW!
Hejsan hijsan, tuttelut.. Prut prut.. (Mor kritiserer mit fantastisk nøje udvalgte ordvalg. "Går du i 3. klasse eller hvad?" Hun er så MORsom) Så nu er hun gået ud for at skide.. Men tænkte lige det var tid til en kommentar. Comment comment.. Bestod teori i Tirsdags, med 4 fejl :D Det er bare lekkørt, jrp jrp.. Og så har vi fået standpunktskarakterer, hvor et 00 (svarende til et 5-tal på gammel skala) pryder mit tysk skriftligt. Bare Herligt, tsk tsk. Vi har lige frådet en liter is.. Men nu var det også trefarvet, så det er okay. Og mor har oveni spist 120 gr. Cashew nødder med 51 gr fedt på 100 gr. "FEDEEEEE" Så du kan nok høre det er det helt vilde der sker her :p Nåh, men mor vil slæbe mig med på en gåtur ned i byen. "Sissel, kommer du?", råber hun, så må nok hellere smutte, hehe.. See you later, alligator.. Og også dig Mønsyer :)

Tot: 0.145s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb