Stadig i Kathmandu

Asia
February 3rd 2007
Published: February 3rd 2007

Gnaek GnaekGnaek GnaekGnaek Gnaek

Kavli har vaeret paa det lokale markede (Durbar square) og brugt alle sine jyske krejler kunster...
Moenster: Vi ankom til Kathmandu, og rykkede ind paa et hotel (Monumental Paradise) som egentlig var paent nok, og som havde god udsigt fra deres restaurant. Men det var saa ogsaa det eneste..! Tidligt om morgenen begyndte de at bygge inde i vaerelset ved siden af, at der evt. laa nogen og sov ved siden af bekymrede dem ikke synderligt. Men op kom vi, og fristelsen kunne vi ikke staa for, da man kunne faa aeg, bacon og baked beans til morgenmad, og saa var det jo bare at slaa til. Desvaerre skulle det vise sig at vaere dumt, meget dumt... Dagen gik, og vi moedtes med Tharkur (vores guide) for at tage forbi First Environmental trekking (vores trekkingguides firma) for at skrive lidt om turen og saadan i deres gaestebog, hvorefter Thakur tog os (Dvs. Kavli) paa shopping tur efter silke. Saa vi stasede rundt, og stille og roligt fik jeg det egentlig en smule daarligt. Moedte lige kort koreanerne vi havde fulgtes et godt stykke af vejen op, og ned til ABC, men de var paa vej videre, saa dem ser vi nok aldrig igen (De (Dvs. hun) var sjovt nok ogsaa paa shopping tur).

Om aftenen var
Home Sweet HomeHome Sweet HomeHome Sweet Home

Ja. Her har Kavli og jeg brugt [b]alt[/b] for lang tid de seneste par dage..
vi inviteret hjem til Thakur for at spise aftensmad og hygge lidt, saa han kom og hentede os i Freak Street ved vores hotel, da det ellers ville have vaeret umuligt at finde derhen, og foerte os gennem snoerklede gader, ind til et lille vaerelse, hvor de to andre der ogsaa boede der var. Vi sad og snakkee om alt mellem himmel og jord, og Thakur lavede den beroemte Dal Bath (og kom endnu engang med sit elskede udtryk "Dal Bath Power - 24-hour"). Det smagte supert, til trods for at min appetit var forsvundet, men hvad jeg ikke havde, havde Kavli tilgengaeld. Alt i alt en hyggelig aften.

Dagen efter flyttede vi tilbage til vores foerste hotel "Annapurna Logde", som laa naesten lige ved siden af, da vi ikke kunne holde larmen ud. Og nu var vi saa begge paa skideren...
Og nu kommer den store afsloering hvorfor alle de her ting har vist sig at vaere dumme.

Trommehvirvel.. Rejse Diarre!

Det har betydet, at vi ikke har kunnet bevaege os meget laengere vaek fra et toilet end ca. 10 meter. Hvilket igen betyder, at man ikke kan tage saa langt vaek fra sit hotel. Heldigvis havde vi dog en masse boeger vi lige havde koebt, som vi kunne begynde at granske os igennem, og saa drikke vand, og tvinge lidt mad ned engang imellem. Det blev aldrig til meget mad, for ingen af os var sultne. Men men, i laengden er det nu altsaa ret kedeligt bare at ligge i sin seng og laese og laese og laese, kun afbrudt af hyppige toiletbesoeg. Heldigvis er vi nu begge ved at genvinde appetitten, og en fast affoering. Endelig!
Saa igaar var vi rimelig mobile, saa Kavli indtog Durbar Square og alle de saelgendes boder, og saa kom de jyske aner op i hende og hun gik amok. Jeg sad og noed solen, lidt musik og en bog, og kiggede engang imellem op til Kavli og de haardt pressede saelgere.
At mobilitetten er genvundet betyder endnu en ting: nemlig at vi kan komme videre, og opleve noget andet end det der staar i boeger, og hvad der er paa vores toilet. Naeste maal bliver Chitwan National Park, hvor der skulle vaere rig mulighed for at nyde varmen, og opleve en masse ting. Naar det er vel afproevet gaar turen videre til den naeste del af vores rejse: Indien

3rd February 2007

Sikke noget l... !!
Hej med jer Jeg vil da lige sige, at det glæder mig, at du (Mønster) efterhånden har indset de mange fremragende jyske kvaliteter! Det er jo ikke udelukkende halm i træskoene det hele... Og Katrine- jeg er stolt af din jyske fremfærd !! Jeg tror Bedstemor er lidt med dig fra sin himmel !! Sig mig- har du tabt dig lidt, nu hvor du ikke er bagerjomfru længere (og måske frekventerer toilettet lidt oftere )? Jeg ønsker jer fortsat god tur ! Knus mor/Pernille
3rd February 2007

God bedring og tur
Kære Jakob og Kavli. JA, det er så også en af rejselivets glæder. HUSK nu det med salt og sukker-balancen ! Jeg havde lige været inde og kigge idag - for at se, om I var taget videre til Nationalparken. I dag har det været en dejlig solskins og blæsevejrsdag med hvide toppe på havet. Mange kærlige hilsener fra Mor/Leise
4th February 2007

Hej Jakob!!
Hej Jakob! Nu kan jeg endelig, takket være Marie, følge med i jeres tur i den vide verden! Det lyder fedt! Pas på jer- kærlig hilsen Julie
4th February 2007

Maveonde = Skidt!
Hejsa. Håber I klarer jer. Skulle hilse fra min far og sige, at man skal drikke en stiv whisky inden sengetid. Det hjælper på maven! Nå - Danmark vandt jo bronze, så det kan i jo blære jer med dernede (og tillykke også). Løber igen. Godt at læse jeres blogs ind imellem! Over and Out! - Werge

Tot: 0.045s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb