Rabat (1378 km)

January 27th 2007
Published: January 29th 2007

ErewachtErewachtErewacht

voor mausoleum van Hassan V, grootvader van huidige koning
Ik neem de trein naar Rabbat het is een uurtje of vier en een stuk comfortabeller als met de bus, als we in Rabat zijn vraag ik aan een coupe genoot in mijn beste Franse of dit station Rabat Ville is, nee zegt de man dat is de volgende, ik stap het volgende station uit, maar het is niet Rabat Ville, ik zal wel te vroeg zijn uitgestapt, dus ik begin maar met lopen en volg ongeveer de richting van de spoorlijn, na een half uur zie ik nog geen centrum en zelfs nog geen herkenningspunten op mijn kaartje, ik loop nog wat door en vraag het aan iemand, vragend kijkt ie me aan. Te voet, vraagt ie en wijst in de richting waar ik vandaan kom, ik ben dus compleet verkeerd gelopen en niet te vroeg, maar te laat uitgestapt, maar ik heb geluk er stopt en taxi voor m'n neus, deze brengt me naar het centrum, daar is een hotel vrij snel gevonden, ik eet wat en loop wat door de stad, maar het begint donker en koud te worden ik ga morgen wel de stad in.
De highlights van Rabat stellen niet zo veel voor, ik slenter een
Tour HassanTour HassanTour Hassan

ooit bedoelt als hoogste minaret ter wereld maar ingestort tijdens een aardbeving in 1755
ochtendje door de stad en neem de bus naar CasaBlanca.

31st January 2007

Marokko
Lijkt het je wel wat voor mij om daar de zomervakantie door te brengen of zullen we onze plannen maar wijzigen? groetjes mama
5th February 2007

Hé Martijn, Ik volg je verhalen met veel plezier. Wel k.. van je laptop scherm zeg! Nog steeds bewondering voor de onderneming die je in je eentje maakt. Veel plezier verder en doe voorzichtig.. vergeeft Suus je anders nooit ;-)

Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0761s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb