borneo!

Asia » Malaysia » Sabah » Semporna
January 7th 2007
Published: January 12th 2007

cutlle fishcutlle fishcutlle fish

ook heel lekker op de bbq trouwens!
aaaij!
Intussen zitten we alweer compleet ergens anders: borneo, in maleisie! Het eiland vol apen, vissen, en andere beesten!
Het is hier alweer wat anders dan thailand: veel meer chinese invloed, dus eten wij weer dimsum smorgens (een soort gestoomde hapjes met daarin ge bbq-d varkensvlees), en ook veel indiers, en samengevat, wedereom, sympathieke mensen. Eergisteren zijn we geland op kita kinabalu, dan daar een dagje gaan snorkelen op de eilanden voor de kust: heel mooi, maar wel nogal platgetrapt koraal door toeristen, heel jammer om te zien eigenlijk. Maar wel heel mooie cuttlefish gezien, een soort van inktvis. En nu zijn we doorgevlogen naar sandakan (de vlieger pakt ge hier gelijk nen bus, is ook heel goedkoop). Daar hebben we eerst het sepilok oerang oetang centrum bezocht, om daarna door te stoten naar een driedaags verblijf in een kamp in de jungle. Klein detail: alles is er overstroomd. Om van de eetplaats naar onze kooi (om de apen en andere dieren buiten te houden--omgekeerde wereld) te gaan, moetsen we waden door het water op kniehoogte, en op de derde dag was het al lieshoogte. Enfin, gans de jungle stond dus onder water, en het bleef ook heel de tijd regenen.
urang utangurang utangurang utang

sepilok urang utang centrum
Maar dat kon de pret niet drukken, we hebben met de boot nachtsafaris gedaan, en overdag trekkings gedaan, waarop we dus allerlei beesten gezien hebben, daarvoor waren we er natuurlijk. Allerlei soorten apen, waaronder grappige neusapen, makaakapen, silverleafmonkeys, hornbills (vogels met gigantische bekken), varanen (ong. 1.5 m lang, en die ook door het kamp zwommen), schorpioenen, olifanten gehoord, niet gezien, oerang oetangnesten, uilen, arenden, etc... Dus naast dat het extreem nat was, was het ook extreem de moeite! We zijn ook op tijd vertrokken, want de dag dat we vertrokken, stonden ook de toiletten (dus de bril welteverstaan) onder 10 cm water, en dat was dus ons signaal om te vertrekken. We waren blij on terug in sandaken aan te komen, en terug in de beschaving te zijn. Daarna hebben we de bus gepakt naar semporna, die ook soms door een halve meter water moest ploeteren, en daar zijn we nu aangekomen, en wonder boven wonder, de zon scheen vandaag!
Hopelijk schijnt de zon voor jullie ook!
peter en eva

urang utang - man of the foresturang utang - man of the forest
urang utang - man of the forest

sepilok urang utang centrum
ons jungle kamp in borneoons jungle kamp in borneo
ons jungle kamp in borneo

voorlopig nog niet helemaal onderstroomd, maar een dag later is het wel van dat
op waadtocht door de jungle in borneoop waadtocht door de jungle in borneo
op waadtocht door de jungle in borneo

we dagen de krokodillen uit, maar gelukkig hadden we ongedierte-spray op ons gespoten
wildlifewildlife
wildlife

een "blue necked kingfisher" in de nacht, of een "mooie vogel op een tak"

13th January 2007

en daar gaat ge dan niet duiken! onderwaterblub is ook prachtig. :-)
14th January 2007

what's in an name
Is me (ons) dat even schrikken: kita "kanibali", "cuddle-fish", "hoornbillen" en sem"porno". Wat spoken jullie daar in 's hemelsnaam uit? De foto's zijn zoals steeds geweldig maar om op de foto te staan lijkt ons iets minder geweldig. alsof de afdruk (in oude analoge termen) al gespoeld wordt terwijl de foto genomen wordt.Vraagt ook zeker veel oefenen: poseren met olifant, poseren in het water, poseren in een hangmat bij ondergaande zon, poseren op het dak van de wereld...? We wachten in spanning op de volgende episode. Het water komt ons al in de mond terwijl het bij jullie nog maar aan de lippen staat. Warme knuffels en een natte zoen voor jullie tweetjes van ons tweetjes.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 62; dbt: 0.054s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb