jingle bells, jingle bells

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lanta
December 26th 2006
Published: December 26th 2006

boeddha in vientaneboeddha in vientaneboeddha in vientane

de hoofdstad van laos
swaydee-krab en sawaydee-kaa,
gelukkig kerstmis aan iedereen!
we zitten inmiddels op koh lantah, een eiland in het zuiden van thailand. Na vang vieng in laos zijn we doorgereist naar vientane, de hoofdstad, en daarna naar chiang mai en chiang rai in het noorden thailand, en nu dus alweer in het zuiden.
Het noorden van thailand viel een beetje tegen eigenlijk: het beloofde een heel mooi stuk land te zijn waar veel etnische bevolkigsgroepen leven, maar eens daar merkt ge al rap dat die bevolkingsgroepen eigenlijk vollen bak uitgemolken worden door touroperators om de toeristen te plezieren. Het ergst voorbeeld daarvan zijn de zgn "giraffevrouwen". Dat zijn de vrouwen van de karen-bevolkingsgroep die in myanmar leven, en die van die gouden ringen rond hun nek hebben, die daardoor trouwens uitgerokken wordt (vandaar giraffe). Enfin, die worden eigenlijk gekidnapt uit myanmar, want die leven helemaal niet in thailand, en worden daar dan gevangen gehouden om aan toeristen tentoon te stellen in een of andere nepdorpje. Ze mogen zelf niet buitenkomen in het openbaar, omdat men dan geen geld kan vragen om er een foto van te trekken. Omdat we zone zoo-tour niet wouden doen, hebben we dan maar en autootje gehuurd (ze rijden
akha vrouwen in chiang raiakha vrouwen in chiang raiakha vrouwen in chiang rai

nadat peter de good old "er waren eens nen belg, nen duitser, en nen hollander..." vertelde
daar trouwens links met de bestuurder rechts dus dat was effe flippen) en zelf de streek wat verkend. In chiang rai hadden we dan via een lokaal museum een verantwoord dorpje gevonden, die inkom vroegen en waarvan het geld naar de dorpelingen zelf gaat. Dus hebben we dat bezocht: het was een beetje een grappige bedoening, ze tonen dan vanalle dingen die de dorpsbewoners doen. Dus als de smid de blonde haren ziet aankomen, begint die vlug te smeden, de vrouwtjes beginnen te dansen en te weven, en de kinderen van het dagverblijf worden mooi op een rijtje gezet. Beetje corny, maar allez, dan ging ons geld toch nog naar een goed doel.
Nu zitten we dus op een eiland in het zuiden. Niks geen slecht weer hier gelijk in andere delen, maar vollen bak zon, zee en strand, en eindelijk wat rieleksen na ons gespurt en gereis. We kennen hier al wat mensen (turken, zweden, belgen), slapen in ons hutteke, en doen het op het gemaske. Ge kunt hier trouwens nie anders, want in dees omgeving wordt dat u opgelegd. Gisteren zijn we gaan duiken, was wel mooi, maar we hadden beter verwacht. Vandaag rond het eiland gereden en
verantwoorde evaverantwoorde evaverantwoorde eva

met een verantwoord kindje uit de verantwoorde creche uit het verantwoorde dorpje op de arm
wat strandjes bezwomen en beslapen, mooie views gezien, en door een olifant tegen de grond gekwakt, the usual dus (Onderweg kwamen we een olifant (van een turistici ding) tegenm en effe gestopt om een foto te trekken. De eigenaar zei dat we ernaast mochten staan voor op de foto. Ik (peter) stond er 5 seconden naast en dat beest zwaait met zijn kop baf tegen mij, en ik ging de lucht in en de grond op. Ahja zegt de eigenaar, "als ze eet wil ze met rust gelaten worden", maar dat hij wel 10 seconden eerder mogen zeggen. Maar goed, ik heb niks, behalve een verschieting van (olifant)formaat.)
Veel groetjes daar aan iedereen, en nog prettige feestdagen!!
peter en eva
PS en niet te vergeten: een dikke proficiat aan de kersverse mamaeva en papajan met driesje!!

grote boeddhagrote boeddha
grote boeddha

in chiang rai, nadat peter de iets mindere "er waren eens nen belg, nen hollander, en ne fransoos..." vertled had
mery christmasmery christmas
mery christmas

kerstavond op koh lanta. Zoals ge ziet, zware tijden en drukdrukdruk.
merry christmasmerry christmas
merry christmas

peter naast ne kerstzandman
het ruige levenhet ruige leven
het ruige leven

van de reiziger, gedoemd tot een strandhut in de blakende zon (met badkamer!--al laat het water het wel dikwijls afweten)
braaf, dumbo. braafbraaf, dumbo. braaf
braaf, dumbo. braaf

en 5 seconden later was peter airborn

28th December 2006

christmas olifant
Van de hond gebeten, een paard voor een kar spannen,een ezel die zich geen tweemaal stoot aan dezelfde steen,het verhaal van de mug in je kamer, van de os en de ezel in een stal; allemaal gekende uitspraken maar nieuw is het gezegde " van de olifant geslagen". Betekenis: het koppel dat van de olifant geslagen wordt verwerft daarmee de oeroude wijsheid van de olifant en dit gecumuleerd gedurende vele generaties. We kijken uit naar een 2007 vol wijze raad van jullie. 'Het harde toeristenleven (zie blog)' lijkt ons het ideaal om jullie toe te wensen voor 2007. Veel warme knuffels voor jullie tweetjes van ons tweetjes.
5th January 2007

Happy 2007
Ha die P en E ! Na jullie geweldige Kerstviering - met (L)olifant - vraagt een mens (ik, dus) zich af hoe jullie geweldige nieuwjaarsviering wel niet verlopen is ... Ondertussen ben ik alweer een jaartje ouder - dank dank dank voor jullie sms-ke - en wou ik jullie hierbij uitnodigen voor mijn feestje. Als jullie willen, mogen jullie je geliefde olifant meebrengen, maar verwittig dan wel vooraf zodat ik onze kat in veiligheid kan brengen ;-)) Nou ja. Genoeg gezeverd : een gelukkig nieuwjaar en nog veel fun voor ge weer naar ons "moet" komen . PS Datum van het feestje : zal na jullie terugkeer wel eens georganiseerd worden... Crokke
6th January 2007

happy newyears!
dearest airborn peoples, hoe was ulle oudjaar? Ik had nog gehoopt ulle ergens tegen te komen op oudjaarsnacht: altijd fun én dan zou ik ook in thailand gezeten hebben. Noppes, unfortenatly. Maar wel een goe feestje gehad met de fransoos. :-) amai, ulle avonturen worden elke keer beter. ik zal altijd de eeuwige toerist blijven, gelle hebttoch è stapke verder inde wereld gezet! jammer dat de thailandse visjes en onderwater fauna en flora betje tegenvalt, volgende plek beter! als gelle in april mei al terug een stapke in de wereld wilt zetten: de onderwaterwereld van egypt mag dan nog eens een bezoekske verwachten goesting? hier verder ni veel neiuws: moeke heeft op 8 januari haar eerste dag als gepensioneerde op de agenda staan, tot nu is ze in ontkenning :-) frans ligt op de zetel de eerste werkweek na nieuwjaar te verwerken, schaatig ni? kiki en tom en lena zijn aan het wennen aan het nieuwe kindje. weddingschappen op geboortedatum, geslacht en naam worden geopend begin februari! lena is nog altijd het meest prachtige kleinkind van de familie, of course. vake breekt zijn hoofd over kapotte wasmachines enzo, en hij is aan het aftellen naar uganda. and me? maandag ga ik terug naar de opleiding tot yogi, misschien kunde gelle uit thailand nog ewa tips meebrengen? travel & dive p&e, voor mij een betteke mee! annelien.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb