yunnan

China's flag
Asia » China » Yunnan » Lijiang
December 1st 2006
Published: December 1st 2006

eva en de localseva en de localseva en de locals

eva effe aan het roddelen met de lokale naxi
na sichuan zitten we nu in yunnan provincie, die buurt aan myanmar en laos.
We hebben er een 12u nachttrein voor over gehad, gevolgd door 8u bus om in lijiang aan te komen. China is dus een groot land, tot onze verrassing...
Lijiang heeft een oud stadsgedeelte met veel water, bruggetjes,en oude gebouwen, We logeren hier bij Mama naxi (een lokale minderheid), waar ge echt in de watten gelegd wordt: als ge toekomt krijgt ge fruit en thee, en bij het eten eet ge zoveel ge opkunt voor 18bfr pp. En ze reghelen alles voor: bus, vliegtuig. ticketten, en dit zonder commissie (een uitzondering hier). Enfin: goe gevallen dus.
We zijn op bezoek geweest bij een "wereldberoemde" chinese kruidendokter, Dr. Ho (john cleese wegt erover: Interesting bloke, crap tea). Aan de hand van eva's tong en polsslag wist hij te vertellen dat eva gezond was op wat rugpijn na, en hij maakt dan direct een kruidenthee die goed is voor de bloeddoorstroming.
We zijn ook twee dagen gaan trekken in de Tiger leaping gorge, een fantastisch natuurgebied gevormd door een grote kloof met een rivier, de yangtze, erin. Het een stevige trek, ondanks onze uitgebreidde wandel- en hike ervaring natuurlijk, maar
de must take foto van yunnande must take foto van yunnande must take foto van yunnan

zicht op de jade drqgon snow mountain (de meest gefotografeerde foto in yunnan), en mijn vullingen
we hadden een backup want een mannentje met ezel volgde eva overal in afwachting dat ze zou opgeven (is dus niet gebeurd, peter heeft haar naar boven gedragen ;-).
We zijn ook nog naar zongdian gegaan, vlakbij tibet, waar we een mini potale bezocht hebben, ter vervanging van de real thing in tibet (waar we niet naartoe gaan uiteindelijk omdathet te koud is daar, hier is het al koud genoeg), de varkens en yaks lopen er overal op straat rond, en waren ook te vinden in onze dim sums.
Binnenkort trekken we naar Jinhong in het zuiden van china, alvorens naar laos te gaan. En dan verlaten we china met eem glimlach op de lippen, varkensdarm, hond, en tofu tussen de tanden, en gekleed in fake designer gucci kledij en een "real" rolex om de pols.

dr Hodr Ho
dr Ho

eva, de fanous Dr Ho vrouw en zoon
yakboterkaarsyakboterkaars
yakboterkaars

hier branden we een yakboterkaars voor het eeuwige geluk en gezondheid van familie en vrienden (gijle dus), tibetan style
de verschrikkelijke china-yetide verschrikkelijke china-yeti
de verschrikkelijke china-yeti

oftewel eva die op pad vertrekt
bruegel in chinabruegel in china
bruegel in china

naxivrouwtjeskoffieklets
tiger leaping gorgetiger leaping gorge
tiger leaping gorge

2 daagse trektocht doorheen tiger leaping gorge, de ezel kon er net niet op

2nd December 2006

brrrrrr
We hadden het nog gezegd: neem toch die pelsmantels mee i.p.v. die dunne jasjes! De zomerjasjes zijn voor België, in december: 15 ° C. Het land en de mensen compenseren de kou gelukkig helemaal. En nu op naar het warme Zuiden! Wie? Ik? Waar? Ver weg. Af en toe moet je daar eens naartoe. zegt Herman De Coninck. Geniet tenvolle van deze af en toe! Een dikke warme knuffel jos en frieda

Tot: 0.126s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 62; dbt: 0.0807s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb