Bretagne - Ploubazlanec, Pointe de l'Arcouest

France's flag
Europe » France » Brittany » Paimpol
July 13th 2020
Published: July 13th 2020

Fort La Latte - Donjon 10e eeuwFort La Latte - Donjon 10e eeuwFort La Latte - Donjon 10e eeuw

verder versterkt door Vauban
Verplaatsing naar Ploubazlanec. Nooit van gehoord. Een naam die ergens het eind van de wereld suggereert in Bretagne. Zal dat even tegenvallen.

Vanaf daar, de Pointe de l'Arcouest vertrekken veerboten naar Îsle de Bréhat. Een autovrij eilandje van 3.5km lang en 1,5km breed. Wie zou daar nu ook nog naartoe willen, dachten wij. En of we ons misrekend hadden.

Bij het naderen van die plaats, stonden al die smalle straatjes vol geparkeerd langs beide kanten, zodanig dat een MH nog nauwelijks door kon.

Eindelijk aangekomen bij onze geselecteerde 2** camping stond er al een bordje, 'Complet – sauf réservations' ! Lap, weeral !

En Claire van onze gps, maar continu zeuren : 'Maak een U-bocht'. We konden nauwelijks vooruit ! Dus Fran telkens maar uitstappen, om te zorgen dat ik de ingeklapte spiegels van al die geparkeerde auto's er niet af reed. Meestal wel met bereidwillige hulp van sommige van die massaal terugkerende voetgangers, passagiers van de overzetboten. 'Ça-va aller madame' !

Na veel gebagger uiteindelijk toch een betalende parkeerplaats gevonden, met een sectie toegelaten voor MH's. Met prachtig zeezicht, de talrijk ontsierende geparkeerde auto's, moet je er bij nemen. Wij staan er ook.

Alles
Cap Frehel Cap Frehel Cap Frehel

de mooiste kaap van Bretagne
was natuurlijk niet kommer en kwel. Het eerste deel van de route langs de côte d'Emeraude en de côte de Penthièvre is gewoon prachtig. Met zoveel bezienswaardigheden dat je niet overal kan stoppen.

aansluitende baai.

Paimpol - Abbaye de Beaufort

Schip van romaanse kerk - Beetje kapot;
OnderwegOnderweg
Onderweg

Blauw-wit koe in appelgaard aan zee
Pointe de l'ArcouestPointe de l'Arcouest
Pointe de l'Arcouest

uiteindelijk parkeerplaats gevonden

13th July 2020

écht mooi daar!

Tot: 0.055s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0267s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb