29/5/2019 – La Spezia en Cinque Terre

Published: May 29th 2019

Station van La SpeziaStation van La SpeziaStation van La Spezia

Hoe gaat dat hier...;
05/28-29/2019 – La Spezia en Cinque Terre

Dinsdag Como – La Spezia, drukke havenstad aan de Ligurische zee. De bedoeling was om van hier uit Cinque Terre en zijn 5 Unesco werelderfgoed bergdorpen te bezoeken. Door de aanhoudende regen deze nacht en het nog grijze weer deze morgen woensdag dachten we al Cinque Terre te scippen en in de plaats een boek te lezen tot het uiteindelijk in de voormiddag leek op te klaren. Daar de dorpen met de auto niet bereikbaar zijn moest alles met het openbaar vervoer. Met de bus tot aan het station en dan met de trein van dorp tot dorp. Niet zo simpel dat openbaar vervoer. Ik sta nog liever in de file. En wat een drukte op de treinen en in die bergdorpjes. Zeker 100.000 waren van het zelfde gedacht als wij, Amerikanen en andere Aziaten met hun gidsen op kop. Wij hadden het kunnen weten want van op de bus zagen we de torenhoge cruise schepen al aan de kades liggen.

Cinque Terre kustenCinque Terre kusten

Monterosso pleintje

Monterosso visserbootjes

Waar gaan we eten ?
Cinque Terre

Oei ...deze trein hebben we juist gemist

terug een trein gelost ?

Ook dit nog !
Cinque terreCinque terre
Cinque terre

gratis douchen kon ook....

zicht op Corniglia
Cinque Terre

er zijn er nog die wachten op de volgende trein..
Station La SpeziaStation La Spezia
Station La Spezia

wachten op de bus nadat we uiteindelijk busticketjes konden kopen in een tabakwinkel.

31st May 2019

Grimbergen bericht.
Hey Mon en Fran. Blijkbaar zijn de Italiaanse spoorwegen nog trager en onvoorspelbaarder dan de onze. Pover imago. En droegen jullie toch geen flipflops of flippers in Cinque Terre ? Niet toegestaan ! Het verbod negeren kost 50 € ! Nogal veel glijpartijen en de spoed te veel werk. Staat hij nu wat schever dan 2 jaar geleden ? Fran kon het meten met haar metsersoog! Oma en opa Aalter of Haaltert lijken sympathieke toeristen te zijn. Waar zit dat linkerhand van Mon ? Jullie zijn heel goed bezig! Volhouden !!! Groetjes van ons.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.015s; cc: 15; qc: 30; dbt: 0.0469s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb