Quy Nhơn beach city

May 22nd 2019
Published: May 17th 2019

Dương Long brick towers Dương Long brick towers Dương Long brick towers

These are the highest brick towers in Vietnam. They were built between the 11 and 13th centuries.
In July 2017, I travelled with my family back to my father's home town in Central Vietnam. During our week trip, my sister and I took this opportunity to visit another beach city further south which is Quy Nhơn. We spent two days in this city and everyone had a great time. It was my second visit to Quy Nhơn. On my first trip in 2010, I was sponsored by a Vietnamese organisation based in the US (Viettelco). I spent a day in the city and rented a taxi to go towards the countryside as I wanted to see the old Chàm brick towers of the Champa Kingdom. These towers were built during the 11th to the 13th century, and they are scattered around the countryside (about 40km away from the city).

On this trip I did something different. We took a 3 hour train journey from Quảng Ngãi to Quy Nhơn (157km) which my niece loved as it was all new to her. The beach was just outside our hotel. The city centre at night was more exciting than I had expected. Everything was within a short distance, but what I like most of all is the beach that goes along the city and it is a nice drive. There were some amazing art statues, and I saw people walking along the beach. I could easily live here and now prefer to Nha Trang as it has become very touristy. Quy Nhơn is much more relaxing with reasonable population, nice landscape, inexpensive living costs, and easy to move around. It's located on the North - South railway and national highway. The airport is also not too far away from the city (35km). I also saw a backpacker hostel owned by a Kiwi lady near the city centre. She must have loved this city so much and set up her business in order to help western tourists as this place is still off the beaten path.

We did a half day trip to Kỳ Co island. The island was a fantastic place to visit but I didn't like the speed boat. It was quite small and difficult for us to get into and out of it as the sea waves made it moving all the time. I ended up having a bleeding scratch on my ankle when trying to get into the boat. We spent a few hours on the island. There were not many activities other than swimming, snorkeling and taking photos. It was still an interesting experience.

In the afternoon, we went to FLC Safari Zoo as my nephew and niece wanted to spend some time with animals. There was a good variety of animals at the zoo even though it's small. FLC is a big corporation which has invested in 5 star resorts and now is the owner of Bamboo Airways. When my sister and her family went back to Quy Nhơn in March 2019, she got a voucher for both air tickets and 5-star hotel with this organisation at a very good price.

It was a short trip but I enjoyed it, as I could see new things that I hadn't known on my first trip. I'm glad that after both trips I have seen the countryside with remnants from the Champa kingdom, an island, the city centre, enjoyed a nice drive along the coast, and had a bit of entertainment at a little zoo.

Blog about my first trip to Quy Nhơn city: A trip sponsored by the US organization Viettelco

Thành phố Quy Nhơn (tháng 7/2017)

Nhân chuyến về thăm quê cha ở tỉnh Quảng Ngãi, tôi và gia đình em gái quyết định đi thăm Quy Nhơn trong vòng 2 ngày. Đây là lần thứ hai tôi đến Quy Nhơn. Chuyến đi đầu tiên của tôi là vào năm 2010. Khi đó tôi được một công ty viễn thông của người Việt tại Mỹ tài trợ cho một chuyến đi trị giá 300 USD (công ty Viettelco). Tôi dành một ngày thăm thành phố Quy Nhơn và thuê xe taxi đi ra khu vực cách thành phố 40km để thăm các ngọn tháp Chàm được xây dựng từ thế kỷ 11 đến thế kỷ 13 của vương quốc Champa.

Trong chuyến đi lần thứ hai này thì tôi có những trải nghiệm hoàn toàn khác với lần trước. Chúng tôi đi bằng tàu hỏa từ ga Quảng Ngãi đến ga Quy Nhơn. Chuyến tàu này đi mất khoảng 3 giờ (157km) và bé Giang rất thích thú vì lần đầu được đi tàu. Chúng tôi nghỉ tại khách sạn Hải Âu với tầm nhìn ra biển và bãi biển cũng ở ngay bên ngoài khách sạn. Khu vực trung tâm thành phố về đêm khá nhộn nhịp với các cửa hàng thắp đèn rực rỡ. Mọi thứ đều rất tiện lợi và tôi thích nhất là đường bờ biển chạy dọc theo thành phố. Từ trên xe taxi có thể nhìn thấy những bức tượng điêu khắc nghệ thuật và mọi người đang đi bộ dọc theo bờ biển có đường kè. Tôi muốn được sống ở đây nếu có điều kiện. Tôi từng thích thành phố Nha Trang nhưng hiện giờ Nha Trang có quá nhiều khách du lịch người Nga và Trung Quốc. Thành phố Quy Nhơn dễ chịu hơn với mật độ dân số vừa phải, phong cảnh đẹp, chi phí sinh hoạt hợp lý và có thể dễ dàng đi đến mọi nơi. Đang từ thành phố Quảng Ngãi khá trầm lắng, khi sang Quy Nhơn thì thấy thành phố phát triển hơn và đông vui hơn, nhưng vẫn không quá đông đúc như ở các thành phố khác. Không chỉ nằm trên trục đường chính Bắc - Nam, sân bay Phù Cát cũng không quá xa thành phố Quy Nhơn (35km). Tôi cũng thấy một nhà nghỉ cho khách Tây ba lô do một người phụ nữ người New Zealand làm chủ. Cô chắc hẳn là rất yêu Quy Nhơn nên chọn nơi này để mở dịch vụ cho khách du lịch người nước ngoài.

Chúng tôi dành một nửa ngày thăm quan đảo Kỳ Co. Hòn đảo này khá nhỏ và chưa quá phát triển du lịch. Đây là một nơi thú vị để thư giãn và tắm biển, nhưng chiếc tàu cao tốc nhỏ để ra đảo thì không hề dễ chịu chút nào. Nó khá nhỏ và do không có cầu cảng nên khách du lịch phải tự leo lên xuống chiếc tàu này, trong khi sóng biển làm cho chiếc tàu liên tục di chuyển. Lúc tôi chuẩn bị leo lên thì sóng đánh dạt về phía sau. Kết cục là tôi bị một bộ phận của tàu cứa chảy máu mắt cá chân, trong khi quần áo thì ướt hết cả. Chúng tôi dành một vài tiếng đồng hồ ở trên đảo. Ở đây cũng không có nhiều chỗ vui chơi nên mọi người chỉ tắm biển và lặn. Dù sao thì đây cũng là một trải nghiệm thú vị.

Buổi chiều, chúng tôi đến thăm vườn thú FLC Safari vì Nam và Giang muốn thăm các loài động vật. Mặc
Waiting for our speed boat to Kỳ Co islandWaiting for our speed boat to Kỳ Co islandWaiting for our speed boat to Kỳ Co island

We've just arrived by this minibus and are waiting for our speed boat to the island.
dù vườn thú nhỏ nhưng các chủng loại thú khá đa dạng. Tập đoàn FLC hiện giờ là chủ đầu tư của 2 khu resort 5 sao và cũng là chủ của hãng hàng không Tre xanh. Khi gia đình em gái tôi quay lại Quy Nhơn vào tháng 3/2019, cả gia đình dùng voucher giảm giá của FLC cho cả vé máy bay và khách sạn 5 sao với giá 10 triệu đồng cho 4 người và ở 2 đêm.

Mặc dù cả hai chuyến đi của tôi đến Quy Nhơn đều ngắn ngủi, nhưng tôi cũng đã có những trải nghiệm khác nhau. Tôi đã đến thăm các di tích còn lại của vương quốc Champa, ra thăm một hòn đảo nhỏ, dạo chơi ở khu vực trung tâm thành phố lúc về đêm, lái xe dọc theo đường bờ biển lúc hoàng hôn và thăm quan vườn thú.

Bài viết về chuyến đi đầu tiên của tôi tới Quy Nhơn: A trip sponsored by the US organization Viettelco

Me at Dương Long brick towers Me at Dương Long brick towers
Me at Dương Long brick towers

One of the ruins built during the Champa kingdom (11th - 13th century)
A Kiwi owned hostel for backpackersA Kiwi owned hostel for backpackers
A Kiwi owned hostel for backpackers

A Kiwi lady opened this business for backpackers in the city. It provides services such as tours, food, dorm beds etc.
At FLC Safari ZooAt FLC Safari Zoo
At FLC Safari Zoo

My niece is playing with little horses.
The city at nightThe city at night
The city at night

My sister and her son are walking in the city centre.

17th May 2019

Cab Service in India
Impressive writing. You have the power to keep the reader occupied with your quality content and style of writing. I encourage you to write more. This is very interesting article. India is also one of the most popular destinations among international tourist. Nice blog.. Good job.. Thank you so much for the information. It’s a great post…I love travelling and want to travel all over the world.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.018s; cc: 14; qc: 27; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb