groeten vanuit china

Asia » China » Guangxi » Guilin
November 10th 2006
Published: November 10th 2006

Hoi iedereen,

Met pijn in ons hart zijn we vertrokken uit hong kong en via een tour naar china gereisd. Maar het met de gat in de boter gevallen zijn blijft voortduren! bij de tour zit er een familie van Engeland die hier op vakantie zijn en die heeft zichzelf opgesteld als onze persoonlijke tolk. De andere hong kongezen zijn ook zeer behulpzaam en het geeft een heel grappig gevoel om daarmee rond te reizen. we worden echt een beetje bemoederd door iedereen en ze leren ons vanalle woorden, de tafelmanieren, hoe je met stokjes moet eten, ... Ons chinees komt goed van pas en ze vinden het super als we af en toe bedankt in het chinees zeggen of als ze merken dat ze toch iets kunnen zeggen, dan steken ze hun duimen in de lucht (er volgt nog net geen applaus ;-0

China zelf is echt heel exotisch! We zagen de Chinezen s morgens in het park tai chi doen en in groep dansen. Dan komt er een Chinees voorbij met apen aan de leiband !!!! en jawel, we hebben al een hondenbil op de bbq zien liggen.

op het moment wordt er dus nog steeds goed voor ons gezorgd en ze voelen ons al thuis in de groep. morgen trekken we door naar yangshuo en daar blijven we nog een nacht en dan gaat de tour terug naar hong kong en dan verlaten we de tour en blijven we in yangshuo hangen. Nu we al een paar dagen in China zijn, zijn we helemaal klaar om op ons twee verder te trekken. Johannes heeft ons ook aangeboden om bij een collega van hem in Beijing te overnachten. we zijn nog aan het twijfelen om naar beijing te gaan omdat dit niet ons plan was maar het is wel een zeer goed aanbod! We houden jullie alleszins op de hoogte.

groetjes en knuffels van ons beiden!

11th November 2006

comment
Het 'sprookje' blijft duren. Geniet ervan met volle teugen, de wereld is zo vol verrassingen.Yanshuo is er een stukje van, ga er eens naar de dierenmarkt... P.S. Krijgen jullie de mails die we naar jullie gewoon adres sturen? Geboortekaartjes van Lou en Elise, kijk eens ze komen via die weg. vake en moeke en een dikke knuffel die op een chinese massage lijkt!
11th November 2006

Nog eens WAAUW
Het klinkt gewoonweg geweldig zoals jullie aan het rondreizen zijn, en letterlijk en figuurlijk ondergedompeld worden in het verre China. Het klinkt voor ons vooral als een magisch-realistische roman. Apen aan de leiband, dansende chinezen in het park, ik ben vooral benieuwd naar de foto's en jullie chinees als jullie terug zijn. Groetjes aan jullie en jullie 'families' ginder! kiki

Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 60; dbt: 0.0694s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb