ELVEDA GÜNEY AMERIKA...

South America » Brazil » Bahia » Salvador
March 17th 2018
Published: June 12th 2018

GÜN 44 17 MART CUMARTESİ:

Uyku şişmesi sonunda uyandım..

Bu kadar nasıl uyumuşum veya ne kadar ihtiyacım varmış..

Kahvaltı giderek mükemmelleşiyor ..dün bazı yemekleri tattığımdan cesaret alan iki dudu, artık hünerlerini gösteriyorlar ve yağdırıyorlar ..

Gerçekten güzel şeyler yapıyorlar ama muz kızartmasına hayır demek durumunda kaldım ..

O kadar da değil yani..

Cuba’da bira yanında patates kızartması niyetine vermişlerdi .O gün bugün muz kızartmasına hayır..

İlaçlarımı alıyorum bayağı düzelme var fakat su gibi terliyorum ..

Odama çekilip dinlenmeye karar verdim..Salvador’lular kendilerine Bahia diyorlar ..

Bahia eyaletin adı ve Salvador bu eyaletin başkenti ama onlar illa ki Bahia lafını daha çok benimsemişler.

TV de din satıcıları yaygın..

Şifa veren tespihler !! ,kolyeler,yüzükler satıyorlar ama mutlaka bir şeyler satıyorlar..

Slogan belli “Allah’ın deyişi” veya “Allah’ın sözleri”.

Bunların arkasına geç, uydur uydurabildiğin kadar ..salla sallayabileceğin kadar..

Böylesine madrabazlık Dünya’nın her tarafında yaygın ..Bu işin müşterisi çok..

Yanlış işlere kafa takmışım…

Odada dinlenirken bir yağmur bastırdı..ortalık yıkılıyor ..güzel olur diye balkona çıktım ama yağmurun hiddeti artınca içeri kaçtım..

Otel sahibi Nielton, beni yemeğe davet etti..

Çok az bir kurufasulye pilav yedim..Fasulyenin içine karıştırmadıkları yok ..

Balkabağı dahil ilgisiz bir sürü katkı maddesi üstüne sucuk ta kesmişler ..

En çok hoşuma giden patronun çalışanlarla hep birlikte yemesi..

Yemekten sonra güneş açtı ..

Salvador’a çok az yağmur yağarmış o da bana denk düştü…olsun ortalık biraz serinledi hiç olmazsa ..

Bugün benim Güney Amerika da son günüm ..

Tevazu içinde düşünürken ,her halde ben gidiyorum diye kıta ağlıyor dedim..

Nielson’un tembihlediği araba, saat 14.00 te gelip beni aldı.

Personelle hüzünlü bir vedalaşmadan sonra aracıma binip Praça de Se de indim.

Otobüsüm sanki beni bekliyormuş …biner binmez binince kalktı..

Eski şehirden havaalanına abartısız 1.5 saat yol var ..

Otobüs tüm sahil boyunca Salvador’u katediyor ..

Her yerde yolun kenarında küçük küçük plajlarda, millet keyifler içinde denize giriyor..

Çocuklar mutlu ,anneleri mutlu,insanlar mutlu ..

Ülkem ve ülkemin savaştığı sığlıklar ,sanal gündemler geliyor aklıma ..

çok üzülüyorum

Eller nerelerde biz nerelerdeyiz ?

Bu düşüncelere dala çıka, alana vardım saat henüz 16:30 ve uçağımın kalkmasına daha 8 saat var ..

Kendimi bir cafeye attım ..

Patates kızartması ve bira üzerine çalışmalara hız verdim..

Gece yarısına kadar oyalandım ..

Son kalan realleri duty free de tükettim .

Artık sen sağ ben selamet ..

Sanıyorum ki burada Salvador un niçin programa alındığına açıklık getirmem gerek.

Güney Amerika seyahatinin en önmeli maliyet yükü okyanus aşırı uçuşlarda gözükmektedir.

Genel olarak Rio-Madrid veya Rio-Lizbon uçuşları tercih edilmekte ...

Bu arayışlar içinde Lizbon-İstanbul ya da Madrid-İstanbul aktarma fiyatlarını da göz ardı etmemeniz gerekir.

Araştırma yaparken Salvador-Madrid veya Salvador -Lisbon uçuşlarının daha hesaplı olduğunu keşfettik.

Bir de uçuş bulmuşum Salvador-Lisbon-Paris ki tadından yenmez ...

Paris-İstanbul uçuşları Madrid-İstanbul uçuşlarından daha ucuz olunca

Karar hem Salvador'u ziyaret edeyim..hem Salvador'dan Lisbon aktarmalı Paris e uçayım..

Hem de Paris te, saat farklarını biraz olsun dengeleyecek bir durak ta, anılarımı tazelemek bana cazip geldi doğrusu..

Gece yarısına doğru uçağımın kalkacağı salona gittim.

Kıyamet kalabalık… ama ihtiyar kontenjanı hala etkin..önümde 2-3 çocuklu kadını bekleyip işlemleri tamamladım ve hemen uçağa alındım..

Elveda Latin Amerika…

Günün Görseli aşağıda :

şu anda hava dıurumu :

12th June 2018

KSS
Teşekkürler üstad ve geçmiş olsun
14th February 2022

sağolunuz
Sağolasın sevgili Üstadım )))

Tot: 0.122s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0719s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb