Kæmpene elefanter - løver - flodheste i Masai Mara NP

Kenya's flag
Africa » Kenya » Rift Valley Province » Masai Mara NP
January 1st 2018
Published: January 30th 2018

Nytårsfesten blev holdt ude på den store plæne ud for lodgen i Naivasha. Rundt om den store buffet og de mange borde gik flodhestene og græssede. Det var en meget spændende blanding.

Næste dag var vi på farten igen. Nu skulle vi ud på en lang tur ud til Masai Mara NP. Vejen ud til parken er nærmest ikke eksisterende. Man (Kineserne) var i gang med at bygge en rigtig vej ud til parken. I mens blev trafikken jaget ud i bushen så vi var glade for at det var en 4 hjuls trækker vi kørte i.

Vel ankommet var det tid at få noget frokost og samle udstyret til at tage på udflugt ud i parken. Noget af det første vi stødte på var nogle unge elefanter der øvede sig i at slås og prøve kræfter.

Da vi nærmede os en Gepard, stødte vi på en bil som hold ude i græsset hvor der sad en mand med et videokamera. Det viste sig at det var live transmission fra parken. Efter vi er kommet hjem har vi nydt at kunne forlænge safarien ved at følge med i livet i parken - ved at kikke på youtube: https://www.youtube.com/channel/UCV6HJBZD_hZcIX9JVJ3dCXQ

Elefanterne var ikke de eneste der skulle prøve kræfter. En stor flok Zebraer var også lidt aftenkåde og skulle slås.Ture gik videre ud i det store åbne landskab som virkede meget større en det vi havde set tidligere. Ude i græsset lå en stor hanløve. Efter at have rystet manken gik han lige forbi vores bil. Her kunne man se at han havde været ud i en del kampe, med en masse skrammer på næsen.

Pludselig ser vi en masse biler køre i samme retning - hvad sker der?

Fremme ved de andre biler se vi en Leopard komme gående og efterfølgende lægge sig på en høje ikke lang fra vores bil. Det er føret gang vi ser dette prægtige dyr. Det lykkedes aldrig i Sydafrika, men blev det endelige. Heldigvis var det ikke den eneste gang - mere om det i en af de kommende opdateringer.

Nogle store skyer samlede sig i horisonten og blev på den mest fantastiske vis lyst op af den nedgående sol.

En af de store attraktioner ved den Lodge vi boede på var en stor sø fyldt med flodheste. Ved siden af søen havde man bygget en bar så man kunne nyde sin gin og tonic samtidig med at flodhestene var på vej op af vandet for at græsse om natten, inde på lodgeområdet...

25th February 2018
180101-0004

Great pictures
You have to be quick and lucky to capture such beautiful pics. Zebras fighting...great pic!

Tot: 0.144s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 100; dbt: 0.1006s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb