Blogs from South America - page 8

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores March 6th 2019

Today we are flying to Lima. I’m so looking forward to returning to sea level – very sea level as our hotel is only 400 metres from the ocean. We are back to flying with LATAM, the only airline we have used in South American without problems. And sure enough, we are due to land at 11.06, and by 11.07 we are sitting in a taxi en route to our hotel. We are staying in Miraflores, an upmarket suburb by the Pacific. The hotel is nice but backs onto a scrap metal yard, so is rather noisy during the day. But if you peer over the car wrecks, you can just glimpse the ocean. After lunch in the neighbouring chicken shop, we go for a walk on the promenade which runs along the cliff top. It’s ... read more
Miraflores Malecon

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine March 6th 2019

It is a sad fact of life that as I have got older I have developed a greater fear of heights. I stood a few steps on to the narrow suspension bridge as it swung above the steep ravine. The cable sides look no more than knee high from my warped perspective. I wasn’t sure I wanted to go on. I smiled as best I could for Jane to take a photo. I knew it was irrational and I had to cross this bridge to get the glacier ‘mirador’ on the other side. I bent my knees to keep lower and focused on the bridge ahead. Jane waited patiently at the end. Half way across I started to hum and the demons in my brain seem to start to dissipate. I moved on to the old ... read more
Walking back from Grey refugio
Paine Grande camping
Base of the Torres

South America » Peru » Cusco » Machu Picchu March 6th 2019

Im letzten Eintrag hatte ich ja bereits beschrieben, wie mir kein ruhiger Schlaf vergönnt war. Und nun stand ich schon um 4 Uhr in meinem Zimmer in Cusco und habe auf mein Taxi gewartet, welches für 6 Uhr bestellt war. Und der dazugehörige Bus sollte um 7:50 losfahren, doch es wurde einem geraten schon eine halbe Stunde früher zu erscheinen. Um zwanzig nach sechs stand ich im Wartesaal. Naja, die Vorfreude war groß. Und um 7:15 saß ich im Bus, der bald darauf losfuhr. Das war allerdings kein Fehler, sondern ganz einfach gute Organisation von Seiten der Veranstalter, die sich nämlich darüber im klaren waren, dass die Menge an Menschen die in einen Zug passen nicht mit einem Bus zu vergleichen ist und man also auch schon fahren kann sobald eben jener Bus voll ist. Jetzt ... read more
Der erste Aussichtspunkt
Die Sonne bahnt sich ihren Weg
Der Pfad auf Waynapicchu

South America » Peru » Cusco » Machu Picchu March 5th 2019

Today we are going to Machu Picchu. We have to get up at 5 am for a second consecutive day, added onto a 17 hour overnight coach journey and I would be flagging, apart from the fact that the drop in altitude has rejuvenated me. Machu Picchu isn’t cheap; train £268, hotel £73, entry £75 and bus to the entrance £37. That’s £453 for a 4 hour visit. And that doesn’t take into account the cloning of our credit card whilst purchasing the tickets. We get to the bus queue by 5.30. It’s very busy but well organised with a constant stream of buses, so we are on our way within 10 minutes, driving the 5 mile uphill zigzag to the entrance, trying to avoid pedestrians too tight to pay $24 to be driven up a ... read more
Machu Picchu at dawn
Alpacas at Machu Picchu

South America » Peru » Cusco » Cusco March 5th 2019

Gegen Viertel nach acht ging es direkt nach dem Frühstück in Richtung Christo Blanco. Und jetzt durfte ich das erste mal spüren wie sich etwa 3.400 Höhenmeter auf mich auswirken. Und zwar gar nicht mal so gut. Und jetzt wollte ich sogar noch ein paar drauflegen. Gewiss ist das man sobald man auf dieser Höhe ankommt Probleme mit entweder nicht ausreichendem Sauerstoff in der Luft bekommt oder Anzeichen von Kopfschmerzen bis zu krankheitsähnlichen Zuständen oder beides. Gegen beides sollen die laut UN unter Drogen fallenden Cocablätter helfen. Doch ich kann bestätigen, das viel Wasser und Geduld auch helfen. Und wenn man auf die Blätter zurückgreift, dan sollte man genug nehmen, denn von drei, vieren hat man gar nichts und man hätte sich die 50 Cent für die riesige Tüte auch sparen können. Bei einer guten Handvoll ... read more
El Christo Blanco
Doch diese Aussicht sollte mein Lohn sein
"Sexy Woman"

South America » Chile » Aisén » Cerro Castillo March 5th 2019

Poet, novelist and travel writer William Graham holds a BA and MA in English and a MS in Communication from Northwestern University in Evanston, Illinois. He lives in Stowe, Vermont. His most recent travel book is Border Crossings: Travel Essays and Poems. “Patagonia.” The word conjures up images of jagged Andean peaks, fierce winds, gauchos and vast emptiness. The adventurer Bruce Chatwin put it best: “The word 'Patagonia', like Mandalay or Timbuctoo, has lodged itself in our imagination as a metaphor for The Ultimate, the point beyond which one could not go.” I followed the siren call of this stunning region of Chile on a recent trip to the Aysen region of Patagonia. The origin of the words “Aysen” and “Patagonia” are themselves worth mentioning. The best guess is that the word “Aysen,” a spar... read more
Glacier Flowing from the Chilean Ice Field
Hiking in Patagonia Park
Snow Capped Andes

South America » Peru » Cusco » Aguas Calientes March 4th 2019

Today we are taking the train to Machu Picchu Pueblo. I’m looking forward to this for 2 reasons; (1) it’s the start of our visit to Machu Picchu, one of the 7 Wonders of the World and (2) it’s 2000 m above sea level, that’s a mile lower than anywhere we’ve been in the past 10 days. Train tickets aren’t cheap - we’ve paid almost £300 - yet a big chunk of the journey consists of a bus replacement service due mudslides making the track impassable. We leave at 6.15 am, taking a bus to Ollantaytambo 50 miles away. I’m surprised how much of the bus journey involves climbing (most of the first hour, in fact). After an hour we stop at a viewpoint amidst snow capped mountains. Then we reboard the bus and begin to ... read more
Chinchero Mirador
Hats

Castellano debajo del frances... Et nous voila repartis pour rejoindre le point de départ, c'est à dire Colonia del Sacramento où nous reprendrons la bateau pour retourner à Buenos Aires. Comme notre hôtel côté Punta del Este et situé à Piriapolis était moche nous nous sommes arrangés pour annuler la deuxième nuit que nous devions y passer et avons préféré retourner à Montevideo afin de faire la route pour Colonia en deux étapes car un peu trop de kms prévus... Nous nous reposons un peu à l'hôtel avant de trouver un restaurant correct à Montevido sans repasser par tout ce que nous y avions vu... Trop triste que le marché du port soit fermé le soir car c'était un endroit idéal... Ceci dit nous entrons tout de même dans un shopping afin de voir à quoi ... read more
L'hôtel Sofitel de Montevideo
des basques se sont installés ici...
au shopping, semaine de la chaussure ?

South America » Peru » Cusco » Cusco March 4th 2019

Also ich kann im Vorraus schon einmal sagen, dass mich heute die Regezeit in Cusco doch noch erwischt hat. Und doch habe ich noch zwei Sachen von meiner Liste streichen können. Nach einem enspannten Frühstück, welches wieder das gleiche war wie am Tag zuvor, habe ich mich aufgemacht, um noch eine Kleinigkeit zu essen. Und meine wahl viel auf eine kleine Pastete, gefüllt mit der hiesigen Spezialität lomo saltado, was am Ende wahrscheinlich bloß gesalzenes Fleisch war, aber in Kombination mit dem süßen Teig, der es umgeben hat, war es super. Dann ging es mit neu erstarkten Kräften weiter zu der Kathedrale, die am Tag zuvor noch von Feiernden Karnevalisten blockiert wurde. Dies ist, wie zu erwarten, eine katholische Kirche und dementsprechend pompös war sie ausgestattet. Im Hauptschiff befanden sich meterhohe Gemälde, die diverse Heilige und ... read more
Das Hauptschiff
Der Markt San Pedro
Eine Auswahl an Früchten

South America » Ecuador » East » Misahualli March 4th 2019

As I write this blog entry I'm recovering from cataract surgery (right eye), staying with friends near Quito. I am trying to limit my screen time to rest my eye which is my way of telling you that this entry is likely to be more photos than text so be sure to scroll all the way to the end for a more in-depth pictoral tour. Fortunately, I had chosen, edited and uploaded the photos for this entry before the operation. If you are on facebook you will likely have seen many of these pics already, but now you'll get the full scoop! Today is day six sans cataract but I still have some inflammation -- the effect is like watching a 3D movie without the special glasses...hyper-real! I'm hoping to be given the all-clear to drive ... read more
Bday Dinner
Quito's Historic Center
Cafe Mosaico at Sunset

Tot: 2.958s; Tpl: 0.055s; cc: 15; qc: 65; dbt: 0.0572s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb