Endelig fremme

South America » Venezuela
July 15th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: 8.1268, -63.5533

Fredag 15.07 - Vi sitter nå på flyplassen i Carraras - Venezuela… Det har vært en lang dags reise… Vi reiste fra Gardermoen Airport Hotel 0445 - der har de en deal om at hvis man sover der en natt - så står bilen gratis parkert til du er tilbake. Vi sov derfor på hotell, sto opp kl 0400 - spiste frokost - flyet til Paris gikk kl 0635 og videre derfra ca 1130 eur tid. Vi ankom Caracas i rute lokal tid ca kl. 1430 etter 9 timer i luften. Og her sitter vi nå og venter på flyet videre til Ciudad Bolivar (Guyanaområdet)… Vi gikk av flyet med stor spenning, har lest litt av hvert om stedet (Caracas og flyplassen) . Vi stålsatte oss og gled greit gjennom tollen og bagasjeutsjekken. Varmen slo oss når vi kom ut. 31 varmegrader med høy luftfuktighet. Etter å ha orientert oss litt fikk vi vekslet fra dollar til bolivares på svartebørsen. Det er strengt forbudt, men alle gjør det (rundt politi og flyplassvakter). Offisiell kurs er 4,3 for 1 dollar. Vi fikk 7! Nervene har sluppet litt nå, og vi er godt i gang med en spennende tur.
Med 1
Røyk fra vetilasjonen i flyet til Puerto OrdazRøyk fra vetilasjonen i flyet til Puerto OrdazRøyk fra vetilasjonen i flyet til Puerto Ordaz

Minner om bilder fra "Air crash investigation"
time forsinkelse, kom vi også avgårde i et utdatert DC9 maskin. Etter 10 mil med drosje kom vi frem til hotellet ganske slitne kl 2245 lokal tid. Til tross for det har det gått smertefritt og etter planen. Den rustne spansken begynner å sitte, så det går greit å kommunisere med folk.
Skal opp 0600 imorgen for å dra inn til Canaima og Angel Falls. Det betyr at vi blir borte fra nettet i 3 dager

Bilder kommer senere

Helge og Camilla

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb