Republiek


Advertisement
Suriname's flag
South America » Suriname
April 30th 2007
Published: April 30th 2007
Edit Blog Post


Toren van Pizza...ehm Toren van Rob
Hallooo allemaal,

Afgelopen vrijdag was ik met vier vrienden naar Republiek. Voor de mensen die niet weten wat Republiek is....het is een plantage in district Para, en het is een vakantieoord. Rob heeft n huisje daar, en daar bleven we tot zondagavond.
Het was echt suuper leuk!!! We hadden we de hele tijd keiharde regen, maar dat maakte voor ons niet uit. We zijn gaan varen in de regen en al, en ook een keer in het donker. Gister was ik ook gaan zwemmen, en het water was kooouuudddddddd. My god. De eerste dag was het water al wat hoger dan normaal, maar door de zware regenval was het zondag echt super hoog. Tijdens de eerste keer varen, vaarden we onder een brug door, en we konden normaal zitten in de boot. Toen we dat gister weer deden moesten we echt bukken, onder stootte je je hoofd. Op een van de foto's die ik meestuur zie je hoeveel regen er in een van de boten was, na één nachtje.
We hebben veel gelachen, veeeeel matjok gespeeld, en weinig geslapen. Wist eerst echt niet hoe dat moest, maar nu wel ongeveer... geloof ik. Zaterdagavond, of nacht eigenlijk waren we het
Regen in de bootRegen in de bootRegen in de boot

Danny, Rob en Icha
matjokken een beetje zat en hebben we een andere manier gevonden om met matjok stenen te spelen. We hadden onze eigen domino D day. That was so much fun. Het begon met het maken van patronen met de stenen en toen gingen we torens bouwen, kastelen etc. I guess that was a you-had-to-be-there-moment. Ik ga proberen een video aan deze blog te voegen, hoop dat het lukt. Maar we zetten t wel op youtube als het filmpje klaar is van dominee...ehhm...domino D day. :-P
Vanwege het weer bleven we heen en weer bellen naar mensen in de stad om te kijken hoe het daar was. Toen hoorden we dat het water op sommige plaatsen tot 50cm was gestegen en dat een van de winkelcentrums ook onder water was gelopen, en gelijk was aan de rivier daarvoor. Je kon niet zien waar de weg eindigde en de berm begon. Best wel noodsituatie dus in sommige straten/gebieden. Toen we gister terug gingen was het gelukkig al wel droog en was het meeste al weggetrokken, maar we zagen nog steeds ondergelopen straten en perselen. Er staan ook foto's op http://www.surinamefoto.com/v/wateroverlast_001/DSCF1973.JPG.html

Waar ik blijf was het gelukkig nog wel droog in huis. :D
Regen in de bootRegen in de bootRegen in de boot

Danny, Rob en Icha

Het huis waar ik zou gaan wonen was echter wel onder water (woensdag al, tijdens de eerste zware regenval). Toen het al weg was, was ik ff de schade gaan bekijken en het viel wel mee allemaal. De douche was nog wel onder water. Maar ik ga nu ergens anders wonen, en denk niet dat het daar onder water gaat. :D Ga nu wonen in een zijstraat van de Wilhelminastraat, veel dichterbij de stad. Ik ga morgen verhuizen, want dan is t een nationale vrije dag, dag van de arbeid.


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

RepubliekRepubliek
Republiek

Toen het water nog laag was.
The grand finaleThe grand finale
The grand finale

Een bakje gaat van de balk bovenaan het 1e steentje stoten. De stenen gaan dan van het metalen kistje af. Maakt een rondje en kruist de gevallen stenen. En het doel is om het laatste steentje in de red label doos te krijgen. Jaja, je moet je kunnen vermaken he!
Pung van rode drakenPung van rode draken
Pung van rode draken

Rob, je mag geen sugar meer...en ook geen alcohol!
Me and RobjeMe and Robje
Me and Robje

Duidelijk weinig geslapen dit weekend.


30th April 2007

matjok!
hey lievie!! hahaha je hebt een egte survival tocht gedaan met dat bootje :P maare matjokkennn zooo als jij terug bent ga ik met je matjokken ok? hahaha ik ga je leren hoe je al het geld van anderen kan winnen ;)! Xjeee

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 57; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb