Mancora, Cusco en Puno - Peru

Peru's flag
South America » Peru » Puno
November 22nd 2012
Published: November 22nd 2012

Ennn dan op naar het volgende land, Peru!!!

We kwamen eerst aan in het noorden van Peru, Mancora. Ze zeggen het mooiste strand van Peru en idd een mooi strand. Heerlijk zo´n dagje strand en zon, dus daar hebben we ff lekker van genoten, terwijl we naar de surfers keken 😉. Maar dit strand was voor korte duur, want de volgende dag gingen we al via Lima naar Cusco toe. Wat een leuke drukke stad is dat!! Zo gezellig, super mooi hoofdplein met een prachtige kathedraal en verder nog veel meer leuke pleintjes, kleine straatjes en gezellige restaurantjes. Maar deze stad is natuurlijk ook de start plek om naar Machu Picchu te gaan. Na veel getwijfel (kunnen we (=zijn niet zo sportief) dit wel aan & zo veel lopen=> vakantie? 😉) besloten we toch de Salkantay trek te doen, een super mooie trek van 5 dagen naar de Salkantay berg en door de prachtige omgeving die eindigt in Machu Picchu. En wat een geweldige ervaring!!!

De eerste dag ontmoetten we de groep, erg gezellig, allemaal groepjes vrienden. En liepen we 1000 m omhoog naar ons eerste kamp. De weg hier naartoe was prachtig, door een valley met veel groen, en steeds hoger konden we de mooie bergen met sneeuw al zien. Bij het laatste deel begonnen we de hoogte toch wel te voelen, en lopen werd zwaarder. Maar na 7 uur waren we er, op 3900 m, super mooi uitzicht en een mooie plek tussen de hoge bergtoppen en prachtige sterren. Gelukkig was ons tentje in een enorme tent gezet, want de wind was wel koud, maar met thermo kwam t goed 😉. De volgende dag was de echte klim naar de Salkantay pass op 4600 m, ja dat was wel echt een beklimming, maar we hadden erger verwacht. En die coca blaadjes helpen toch wel goed 😊 (maar nog niet verslaafd hoor ;P). Boven deden we het ritueel aan Moeder Natuur zoals ze hier doen, met een steentje meegenomen van beneden en 3 coca blaadjes bedankten we de bergen. hihi erg grappig om te doen! En ja toen weer naar beneden, erg mooie wandeling gezien de natuur snel veranderde, van kaal, tot vooral stenen naar de cloudforest. Erg mooi! Bij dit kamp hadden we gelukkig een (al wel koude) douche, jeeh, erg fijn na al dat lopen! ´s Avonds weer gezellig met de groep gegeten, was gezellig!

De volgende dag viel gelukkig mee, 5 uur lopen door de prachtige cloud forest en ´s middags naar de hotspring, heerlijk 😊. De 4e dag begon de spierpijn toch wel te komen... Maar gelukkig was de trek weer erg mooi, we liepen door fruitbomen, mooie bloemen en natuur naar Aguas Calientes, op de weg zagen we al Inca ruines en in de verte Machu Picchu, erg gaaf! Helaas was het nu wel ff echt regenseizoen, een hoop regen, dus lekker met poncho´s doorlopen 😊. En ja de 5e dag waren we er dan echt, erg mooi en zo groot deze ruine plaats!!! Dit kon je nog beter zien vanaf Waynapicchu (de berg naast de ruinie). Om deze leuke trip goed af te sluiten, gingen we de laatste avond met de groep nog gezellig cocktails drinken in Cusco. Erg leuk! Maar na deze trek hebben we wel ff genoeg van wandelen hahaha en de massage de dag erna was meer dan verdiend 😉.

Na Cusco gingen we naar Puno bij het Titicaca meer, waar de Uros wonen. Deze mensen wonen op drijvende eilanden op het meer, zo interessant om te zien hoe die mensen leven. We werden hartelijk ontvangen door de president van het eiland (ieder eiland heeft er 1 ) en kregen een rondleiding. Alles van riet, de grond, huizen etc. en de mensen dragen nog van die mooie gekleurde kleding. Heel leuk om te zien!! Ook naar Sullestani geweest, een plek waar de Inca´s begraven werden en een erg mooi uitzicht op de meren hier op deze hoogte van 4000m.

Vandaag waren we ff stuck hier, want de Boliviaanse grens was gesloten.. jaah heel interessant weer, er was een soort volkstelling ofzo, raar verhaal. Maar morgen up to Bolivia dus 😉.

Tot: 0.105s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb