Pääkaupunkiin

Peru's flag
South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores
May 9th 2011
Published: May 13th 2011

Meilla oli lento Cuscosta Limaan klo 11.45. Lentokentalla piti olla klo 10.15. Taalla oli kylla jo tottunut siihen, etta ihmiset pyydetaan paikalle turhan aikaisin, joten en pitanyt aikataulua ehdottomana. Joka tapauksessa aamulla oli hyvin aikaa syoda ja pakata. Taksi nouti meidat klo 9.45, ja olimme kentalla suunnilleen vartin yli. Talla matkalla on usein tormannyt tuttuihin kasvoihin myohemmin. Tapasimme kentalla samat barcelonalaiset, jotka olimme nahneet Ollantaytambossa ja Machu Picchussa.

Tyttarellani oli ollut jo aamulla hiukan korva kipea. Koneen noustessa korvaa sarki pahasti ja han huomasi etta korvasta oli mennyt kuulo. Han huolestui asiasta kovasti ja pelkasi paaseeko lentamaan ollenkaan perjantaina. Korvaa sarki pahasti myos laskussa.

Olin tilannut meille noudon hostelliin. Matkaa oli varmaan kymmenkunta kilometria, ja koko ajan riitti kaupunkia. Liman mittakaava oli ihan toista luokkaa kuin aiemmin nakemissamme Perun kaupungeissa. Majoituimme Mirafloresin vauraaseen kaupunginosaan hostelliin nimeltaan Kusillus (http://www.kusillushostel.com/).

Lahdimme ensiksi laakariin, menimme taksilla hostellin suosittelemaan paikkaan, Anglo-amerikkalainen klinikka. Laakari totesi etta korva oli tulehtunut, maarasi antibioottikuurin ja korvatippoja. Palasimme myos taksilla, vaikka olimme vain noin puolen tunnin kavelymatkan paassa, koska en ollut viela hahmottanut aluetta riittavasti.

Tyttareni vointi oli korvakipua lukuunottamatta muuten parempi, joten lahdimme illalla kiertelemaan lahitienoota. Kavimme syomassa ja sitten kaupassa, joka on aina auki. Ostimme sielta vesipullot ja katselimme samalla, mita voisimme ostaa sielta Suomeen.

Limassa on mukava lämpötila: päivällä jotain 23 ja yöllä 17. On oikein mukavaa ettei huoneessa ole yöllä kylmä. Olin juonut ylängöllä päivittäin kokateetä, koska sen sanottiin helpottavan sopeutumista vuoriston ohueen ilmaan, mutta siirryin pääkaupungissa rannikolla taas tavalliseen teehen ja kahviin.

Tarjolla olisi ollut Paul McCartneyn konsertti, ja taksikuskin mukaan sinne oli vielä lippuja myynnissä. Ajatus olisi saattanut kiinnostaa tytärtäni, jos hän olisi kuullut kummallakin korvalla.

(Kuulo korvaan palautui seuraavana aamuna)

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0587s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb