Adventure a volonte!

December 9th 2011
Published: December 9th 2011

Hoi iedereen!

Aanschouw het vervolg van onze avonturen in Cusco! 😊
Het raften was super! We hadden een hele leuke groep en hebben ons goed geamuseerd.. Voor mij was het de eerste keer en de schrik viel ook super mee. Op het einde zijn we uit de boot gesprongen om ons mee te laten nemen door de stroom. Dat was wel ff schrikken! Toen voelde ik de adrenaline dan toch door mijn lijf stromen aangezien de stroom sterk was en het moeilijk was om te ademen (ik kreeg gewoon de kans niet met alle water dat op me afkwam). Maar kijk.. Ik heb het overleefd 😊 Na het raften hebben we 2 deathrides gedaan. Ook toen voelde ik de adrenaline weer pompen want zoals de meeste van jullie weten: ik ben geen fan van hoogtes 😉 Maar mijn angsten doen er hier allemaal niet meer toe hahaha gewoon goooaaan! Ik vond het leuk, alleen de hoge trap naar boven klimmen (vooraleer ik naar beneden kon glijden) was toch met zweetpollekes zenne :D
Gisteren zijn we teruggekomen van 'machu picchu' (2430m) en wat we daar hebben meegemaakt, mag ik jullie niet onthouden! Bereid je voor op hilarische en mindblowing toestanden :D We zijn 3 dagen onderweg geweest. De eerste dag werden we met de bus, door de bergen, naar Hydro Electrica gevoerd. We hebben een beetje extra betaald voor de tour aangezien ons kwaliteit werd beloofd (my ass ook ja). De bus kwam dan toch een uur na afspraak aan (maar dat is hier allemaal normaal). Het was een minibus en er was zelfs geen koffer voor onze spullen te zetten. De bus zat dus vol met touristen die dan ook nog eens al hun spullen bijhadden voor 3 dagen (sommige hadden zelfs hun volledige backpackrugzak bij omdat ze na machu picchu onmiddellijk doorreisden). De weg naar Hydro Electrica is 6u door de bergen (lees: de ene scherpe bocht na de andere). Niet de aangenaamste omstandigheden ooit, maar kom: we vroegen achter avontuur 😉 Een keer aangekomen in Hydro Electrica (finalmente) kon de wandeling beginnen. Volgens het touragentschap was het ongeveer een 50min wandelen naar Aguas Calientes waar we de nacht zouden doorbrengen. Na 2,5u (!!!) wandelen langs het treinspoor kwamen we dan toch eindelijk (door en door nat van het zweet, man het was daar vochtig) aan. Er hadden ons al enkele treinen met luie toeristen gepasseerd 😉 We lagen al vroeg in ons bed want de volgende dag begon de trek om 4u45 richting machu picchu. Het was een zware klim maar we hebben het dan toch gehaald (de ene al wat sneller als de andere als je weet wat ik bedoel) :D Bij de start van de klim regende het al en dat is de hele dag niet veel veranderd. We waren allemaal zeiknat en niet alleen van de regen hihi.. Aangekomen op machu picchu was het gevoel van overwinning groot, enkel jammer van de vele regen en wind. Het was zeer koud aangezien we doorweekt waren. Na het beklimmen van de 'machu picchu' was het tijd voor het beklimmen van de 'huayna picchu' maar er was een kleine belemmering.. Ik moest dus al enkele uren dringend naar het toilet en de enige toilet was buiten de site van 'machu picchu' en dus niet bepaald vlakbij de deur.. Dus besloot ik, Kathleen Achten (ondertussen uitermate bekend in machu picchu), om me als een echt survivor met mijn edele delen in het groen van het gras te zetten om te doen wat een vrouw moet doen als de nood hoog is.. Voor ik het wist werden we 'vriendelijk' naar buiten geescorteerd door de security.. Ik wist even niet wat me overkwam en was redelijk in shock! We hadden nog een hele namiddag gepland en nog grootste plannen om de 'huayna picchu' (2667m) te beklimmen. Dankzij ons protest en een furieuze Peruaan (die ik erg dankbaar ben) mochten we onze reis dan toch uiteindelijk voortzetten. Maak het maar eens mee :D Uiteindelijk hebben we dan toch nog, na een enorme opwelling, een leuke dag gehad 😉
De volgende dag hadden we opnieuw grootse plannen, namelijk de lange wandeling opnieuw richting Hydro Electrica (waar we om 14u moesten zijn om onze bus te halen). We hadden die dag nog een betaald ontbijt maar in de hostel dachten ze er anders over! Een lang verhaal kort: we hebben geen ontbijt gekregen, we mochten hun telefoon niet gebruiken (er waren nog geen intercafes of dergelijke open), we mochten niet met de eigenaar van de hostel spreken, we mochten de naam van de eigenaar van de hostel niet weten, de turistische politie wou ons niet helpen, enzovoort.. Na menige tijd hebben we geprobeerd een verantwoordelijke van onze touragentschap te bereiken: we hadden welgeteld 4 telefoonnummers waar blijkbaar geen 1 van in werking was!! Het besluit van deze dag: we hebben onze bus om 14u in Hydro Electrica gemist door de hele heisa rond het ontbijt.. Met als gevolg dat we met 7 personen in een auto hebben gezeten (1u lang) om daarna in een lokaal busje te stappen die jawel.. nog kleiner was dan de bus op de heenweg! We waren stikop en slapen in deze bus was zo goed als onmogelijk. Blijkbaar niet helemaal onmogelijk want toen ik wakker werd, zag ik Vanessa raar naar me staren. Ik vroeg haar wat er scheelde tot ik besefte dat ik in slaap was gevallen op de schouder van de man naast me hahaha! Het was zelfs niet mogelijk dat Vanessa en ik langs elkaar konden zitten in deze fucking minibus vandaar..

Moraal van het verhaal..
We wouden avontuur en we kregen meer dan gevraagd!! Cuzco/machu picchu zal nooit of te nimmer vergeten worden.. En 'machu picchu' zal mij nooit vergeten!! 😉 Nog een leuk weetje trouwens.. Een hele groep schoolkinderen had me ook al eerder in de struiken zien zitten en wouden me zelfs fotograferen 😉

Ten slotte.. We vinden het heel fijn dat onze blog zo gevolgd wordt en ook heel leuk om af en toe iets van het thuisfront te horen!! Tot snel allemaal! Groetjessss

12th December 2011

haha hilarisch Kathleen! tof om zo wat te kunnen volgen wat je daar allemaal uitsteekt. In Leuven is het druk, drukker, drukst! Ik zal langs de ene kant blij zijn dat de blok begint! Als je terugbent moet je maar eens al de avonturen vertellen en de foto's tonen want ik ga volgend jaar voor mijn thesis naar CHILIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :-D
12th December 2011

Chili is zaaaalig
Chili is zeker de moeite waard en absoluut mijn favoriet tot nu toe!! Foto's kan je nu al bekijken op mn facebook.. Op't einde gaan we trg naar Chili (eind januari) om het zuiden te doen x
14th December 2011

hahaha omg het machu pipi verhaal is zooooooo funny!!! (achteraf gezien voor jou ook hopelijk!) De foto's zien er geweldig uit pop! Hoe valt Bolivie mee? Update ons :) xxx

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb