Machu Picchu and more

Published: April 28th 2009

ChiconChiconChicon

Chinchero to Urubamba
Ce weekend, nous sommes alles au Machu Picchu...un lieu magnifique que les mots ne peuvent pas decrire!
Leandro nous a deposes a Ollantaytambo d´ou nous avons pris le train pour Aguas Calientes. Ollantaytambo est une ville Inca magnifique. Les rues sont pavees, et sur il y a de belles ruines sur les montagnes.
Le train Backpacker etait tres lent mais nous sommes arrives a destination...c´est ce qui compte!

Aguas Calientes est le passage oblige avant Machu Picchu. C'est une ville traversee par le fleuve Urubamba et entouree de montagnes. Il n´y a pas de routes qui conduisent a Aguas Calientes. Le seul moyen d´acces est le train. La ville elle meme n´est pas tres jolie...tout est en beton, il n´y a pas de couleurs et les prix sont tres eleves....Anthony a quand meme bien aime cet endroit et comme nous avons trouve un hotel propre et pas cher, nous sommes restes les 2 nuits la bas.

D´Aguas Calientes, nous avons pris le bus qui mene a l´entree de Machu Picchu.

Au debut, nous etions au milieu d´un grand groupe de touristes. Nous avons donc decide de ne pas aller aux ruines principales des le debut. Nous avons marche
On the wayOn the wayOn the way

Sur la route d´Urubamba
un peu plus d´une heure avant de redescendre vers Machu Picchu. Nous avons vu des alpacas, des lamas, des papillons magnifiques qui changeaient de couleur en vol, des fleurs splendides....

L´herbe etait incroyablement verte, tout etait calme, il faisait tres chaud....Une journee splendide.

Nous sommes retournes a Aguas Calientes...avons marche dans la petite ville...assiste a un spectacle de danse de rue...

Le lendemain matin, nous avons repris le train pour Ollantaytambo. Nous y avons passe qq heures, pris le bus pour Pisac. C´est un village entoure de montagnes et de ruines. Nous avons marche dans le grand marche artisan avant d´aller dans les ruines.

Le soir nous sommes rentres a Chinchero apres etre passes par Cusco, pris quelques photos du Jesus et de la place principale, de nuit.

Nous avons passe un super weekend...vivement le prochain!

----------------------
We spent the weekend at Machu Picchu....a wonderful place that words can hardly describe!
Leandro dropped us off Friday at Ollantaytambo, a little Inca village. Streets are paved with ancient stones and surrounded by beautiful ruins on the mountains.

We took a train to Aguas Calientes...it was the backpacker train...extremely slow but we reached our destination.

Aguas Calientes is the closest city to Machu Picchu. It is crossed by the river Urubamba and surrounded by mountains. The city itself is not really nice. Everything is grey and made of concrete. There are no roads leading to the city. The only access way is by train.
Anthony still liked the place so we stayed 2 nights in a very nice and cheap hotel.

From Aguas Calientes, we took a bus to Machu Picchu.
At first, we found ourselves in the middle of a large group of tourists. We decided to hike up a trail taking us farther away from the main attraction site. We saw alpacas, lamas, beautiful butterflies changing colors while flying, beautiful flowers...After an hour or so, we hiked down to Machu Picchu.

The grass was unbelievably green, everything was quiet, it was really warm...It was a great day.

We went back to Aguas Calientes, walked around the city, saw a danse show on the street...

The next morning, we went back to Ollantaytambo. We hung out for a few hours and took the bus to Pisac. It is a nice village surrounded by mountains and ruins. We
traintraintrain

Le train pour Machu Picchu
walked through a nice market and visited the ruins.

At night, we went back to Chinchero. On the way we stopped in Cusco, took some pictures of Jesus and Plaza de Armas at night.

It was a great weekend....can´t wait for the next one!

TrainTrain
Train

Le train a Aguas Calientes

28th April 2009

where are the dunkin' donuts in this so wonderful country ???

Tot: 0.1s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0634s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb