Aguas Calientes

South America » Peru » Cusco » Aguas Calientes
May 5th 2011
Published: May 7th 2011

Tanaan oli vuorossa siirtyminen Machu Picchun laheiseen kylaan Aguas Calientesiin. Tanne paasi vain junalla. Junamatka oli vain 40 km, mutta kesti melkein kaksi tuntia ja maksoi sen verran mita matka Tampereelta Helsinkiin. Kalleimpia matkaosuuksia talla mantereella. Junassa ei ollut matkatavarahyllyja. Sen sijaan katossa oli ikkunoita, ja ne olivatkin tarpeen, silla matka meni syvassa laaksossa ja nakymia piisasi.

Majoituimme hostelliin, kavimme ostamassa huomiseksi liput Machu Picchuun ja jututimme pitkaan eilen tapaamiani barcelonalaisia. Josep asuu kylla Kolumbiassa ja on siella naimisissa. Hanen aitinsa Roser on jo elakkeella ja on tullut ensimmaista kertaa Etela-Amerikkaan. Josep aikoi lahtea liikkeelle aamulla varhain ja kiiveta ylos. Kun tytartani on vaivannut flunssa, meidan piti tehda rauhallisemmat suunnitelmat, jattaa ohjelmasta pois korkein huippu ja menna ylos bussilla, jolla toki valtaosa menee.

Tot: 0.445s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.3043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb