Siste dag i Peru

August 8th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -16.39, -71.53

Farvel Peru (for denne gang ?)
I dag har vi vært skikkelige turister på “glo-buss” - Startet etter frokost kl 0900 og var ute i 4 timer hvor vi har sett nærmere på Arequipa-byen og områdene rundt. Vi har vært på diverse utsiktspunkter - og sett vulkanen Misty fra diverse vinkler. Den er vakker nok til å sees overalt uansett. Kombinasjonen av palmer med snødekte fjell i bakgrunn er vakkert. Arequipa skal visstnok være Peru sin vakreste by og det kan vi godt være enige i. Her er folket mer moderne og det er litt høyere standard på bygninger, biler og folk. Byene vi har sett hittil er veldig brune, mye halvferdige og falleferdige hus og bærer preg av fattigdom, en helt annen boligstandard enn det vi er vant til. Det er mye eksos i gatene her. Bilene soter og lukter veldig. Takk og pris for EU-standard på bilene. Her i Peru er maten god, men ikke noe mer enn det. Kylling er godt her, men biffen er ikke spesielt mør. De er flinke til å bruke mye ferske, gode grønnsaker. Vi gleder oss nå til å komme til Brasil å oppleve gode okse-middager J Litt vemodig å reise fra Peru - det er et veldig fascinerende land med masse fin kultur og natur å by på. Folket her er vennlige og nysgjerrige på oss og vi føler oss trygge. Ser ikke bort fra at vi kanskje kommer tilbake en dag… dtur

Tot: 0.153s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb