Quito, nevelwoud en marktjes


Advertisement
Ecuador's flag
South America » Ecuador » North » Otavalo
July 23rd 2010
Published: July 23rd 2010
Edit Blog Post

Hola!

Zo, dat was toch wel weer even spannend om alleen op pad te gaan en dat ondanks dat het niet de eerst keer is, dat ik alleen aan het rondreizen ben. Wel was het de eerste keer dat ik ook alleen vertrok en dat is toch wel weer even anders dan in een bus op LCKV naar Diever stappen met 42 deelnemers en 15 stafleden. Dingen als: oh jee, is het wel gezellig alleen, ga ik me niet eenzaam voelen en oh jee, wat als ik ziek wordt? Maar ja, dat schiet natuurlijk allemaal niet op om zo te denken, want het is ook onzin: er lopen hier duizenden anderen mensen rond, waarmee contact te leggen valt, eenzaam voelen is iets wat je in je hoofd creeert en dus ook net zo goed niet kan creeren en ach ja, als ik ziek wordt: dan klop ik wel aan bij de receptie van het hostel....oke, nu tijd om te gaan genieten!

Eerst Quito maar even verkend, wat voor een hoofdstad echt heel goed te doen is. Beetje dwalen door straatjes, kijken naar kerkjes en in een toren van een enorme basiliek klimmen. Echt niet normaal wat voor enge trappetjes je daarvoor op kan, maar het uitzicht is dan ook adembenemend. Alhoewel ik de laatste steile trappetjes de toren op maar even heb laten zitten....
Even relaxed gezeten in een parkje op de Plaza Grande en daar had ik het tot nu toe enige minpuntje van deze reis: ik werd ondergescheten door een of andere vogel met echt hele gore strontlucht!! Geen idee wat het was, een duif of zo? Hoe dan ook: ik rook naar een dierentuinhok wat al dagen niet uitgemest was, maar had gelukkig een wc rol mee om de klodders achter mijn oren, uit mijn nek en haar en vanaf mijn trui te vegen. Snel naar het hostel gegaan waar ik al had uitgecheckd, maar mijn bagage nog had staan en gelukkig nog even gebruik mocht maken van de badkamer.

Vanaf Quito ben ik naar Mindo gereisd. Dit dorpje is superrelaxed en is omgeven met nevelwoud. Om half zes s ochtens ben ik met een gids op pad geweest om wat vogels te spotten en dat was echt de hoofdprijs! Speciaal ging ik voor de Cock of the Rock: een rood adhd vogeltje wat druk bezig is met baltsgedrag in de vroege ochtend. Echt niet normaal hoe die heen en weer aan het springen zijn en herrie aan het maken zijn op de boomtakken om maar de aandacht te trekken voor de vrouwtjes. Maar ja, helaas geen vrouwtjes te bekennen....
Ook zat vlakbij een toekan in een holletje in de boom te nestelen. En last but not least zagen we natuurlijk ook nog even een quetzal! Terwijl de zon langzaam opkwam terug gegaan naar het hostel en daarna zelf naar de watervallen gelopen. Echt zo fijn dat je hier gewoon alleen door het bos kan lopen. Ook nog een stuk gezellig opgelopen met drie Ecuadorianen en twee Amerikanen. Het was een mooie tocht de bergen in van een uurtje en daarna met een of ander spannend kabelbaantje hoog boven een vallei naar de watervallen gegaan. Dit was een supermooi bos met smalle paadjes en heel veel watervallen en zeer snel stromend riviertje. Echt zo sprookjesachtig!
s Middags nog wat gerelaxed in een hangmat bij het hostel met uitzicht op kolibries en het sportveld waar de voetbaltraining net was begonnen.

De volgende dag de vroege bus genomen om op tijd in Otavalo aan te komen. Het is daar nl. tegen het weekend erg druk met toeristen vanwege de dierenmarkt die daar dan is. Ik heb tot nu toe alleen de markt bezocht op de Plaza de Ponchos, waar veel leuke spulletjes verkocht worden. Nog even kijken of ik straks al wat ga kopen, want ik moet het nog wel een tijdje meesjouwen. Morgenochtend dan naar de beruchte dierenmarkt om zes uur s ochtends, waar de Otavalenos blijkbaar koeien en varkens aan het verhandelen zijn. Ik ben benieuwd wat voor spektakel dat nou weer zal worden en hoe diervriendelijk of niet het er aan toe gaat.

Kortom: ik vermaak me hier perfect en voel me supervrij!!
Tot het volgende verhaal!

Afke


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



23rd July 2010

Wow...
Wat ben je weer goed bezig, Afke ! Fijn om mee te beleven. Take care, love, Anja.
25th July 2010

Held
Ha Afke, leuk om weer je verhalen te lezen. Ik vind je een held!dat doe je toch maar mooi, al die tochten naar verre oorden. Veel plezier en geniet van je vrijheid. Groetjes, Inger
31st July 2010

Een quetzal, tja daar was iets mee!?!?!? Ik ga maar snel deel 2 lezen, jij typt harder dan ik lees haha!
3rd August 2010
uitzicht dakterras hostel Otavalo

Hee Afke
Hoi Afke, leuk om je verhalen weer te lezen. Het lijkt me een mooi land als ik de foto's zie. Klinkt heel anders dan Nicaragua. Ik ben wel jaloers dat je een Quetzal hebt gezien! Wij komen net terug uit Frankrijk en donderdag ga ik het koopcontract tekenen van het huis onder Kees!! Ik ben er helemaal een beetje hyper van. Nog heel veel plezier en tot snel! Liefs, Judit

Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 25; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb