Blogs from Colombia, South America - page 2

South America » Colombia March 2nd 2023

Reggel korán keltünk, mert el kellett érni a 7:45-kor induló dzsipet és még be kellett buszoznunk hozzá a városba. Szóval dzsippel folytattuk az utunkat a változatosság kedvéért, amiért nagyon hálás voltam, mert az út így is nagyon durva volt, hát meg ha egy nagyobb busszal, megyünk. Az utunk következő szakaszát egyszerűen csak a halál útjának nevezik itt a helyiek, nem véletlenül, ugyanis a nem túl hosszú, 80 kilométeres szakaszt volt, hogy 8-10 óra alatt tette meg Kristóf korábban. Keskeny, hegyi szerpentin, néhol korláttal és szűken másfél sávos, összesen, néhol aszfalt, de inkább köves föld. Útközben kápolna. Az volt a szerencsénk, hogy egyirányúsították az utat, naponta változó irányba, így szerencsére nem kellett számolnunk a szembejövő forgalommal. Szakadt az eső és sok helyen a lezúduló víz, mint egy folyó keresztezte utunkat. Ritka jó, fiatal sofőrünk volt, ami itt ... read more
Dzsip
Egy dzsipben Jézussal (középen)
Útközben

South America » Colombia March 1st 2023

Miután éjszaka nem sokat aludtunk és ahogy eljöttünk reggel a ceremóniáról, már bele is kezdtünk a napba, kora délutánra meglehetősen belassultunk és csak finoman sodródtunk. Izgalmas volt 11-kor egy Zoom-os céges meeting az otthoniakkal, de ahhoz képest, hogy pár órával korábban még egészen másban voltunk, egészen kreatív és gördülékeny lett. Este összepakoltunk mert holnap reggel utazunk tovább. Most megint egy kicsit sűrűbb, több utazós szakasz következik.... read more

South America » Colombia February 28th 2023

Utunk egyik fontos és tervezett napjához érkeztünk, amire már nagyon készültünk. Este megyünk Ayahuasca ceremóniára a helyi sámánhoz, akihez sokan nagyon hosszú zarándoklatot tesznek, hogy részt tudjanak venni. Végülis mi sem utaztunk keveset hozzá, mégha nem is ez volt utunk egyetlen célja… De mielőtt este elmentünk volna, még a reggel, illetve a hajnal volt izgalmas, miután olyan felhőszakadás volt hajnaltól, egész estig, hogy az eddig békés kis folyóból egy félelmetes, mindent elsodró, hömpölygő sáros ár lett. Olyan sodrása volt, hogy az ember beleszédült, ha belenézett. Meg soha nem láttam ilyen sodrást. Miután egész nap szakadt, nem is mentünk sehova, így testileg és lelkileg is tudtunk készülni az estére. Öt helyett hat után ért ide értünk a taxi, amivel mentünk. Végül két autóval mentünk a hostelből, voltak akik nem itt laktak csak a ceremóniára jöt... read more
Folyó
Ayahuasca
Sámán

South America » Colombia February 27th 2023

Hát ez az a nap amikor az égvilágon semmi nem történt és ezt már nagyon vártuk. Reggel bementünk reggelizni Mocoa-ba, aztán miután hazajöttünk, csak a függőágyban heverésztünk, beszélgettünk és készültünk a másnapi ceremóniára földanyával. Talán annyi érdekesség, hogy bár volt nálunk pénz, mégsem jutottunk hozzá olyan simán, mivel nekem USD-m volt, de egész Mocoa-ban nem találtunk egy helyet sem ahol beváltottak volna nekem. Még a nemzeti bankban is azt mondták, hogy itt a városban nem fogunk találni olyan helyet ahol be tudjuk váltani. Egy helyen kérdezték meg, hogy mennyit szeretnék váltani és mondtam, hogy 200usd-t, teljesen elképedtek, hogy annyit biztosan nem tudnak… :O Kristófnak meg bankszámlán volt és egyik kártyáját sem fogadta el az automata. Ott ahol én ugyanolyan Revoluttal simán tudtam felvenni, végül az ügyfélszolgálata azt javasolta, hogy keressünk ... read more
Buszon Mihály

South America » Colombia February 26th 2023

Nyugisan indult a nap, nem keltünk nagyon korán most, de későn se, olyan 6 körül. Összeszedtük magunkat, aztán elindult be Mocoaba reggelizni és a piacra kicsit bevásárolni gyümölcsöket, zöldséget. Egy juice bárban kezdtünk, ahol isteni friss gyümölcs shakeet ittunk, de miután ezt kevésnek éreztük, tovább indultunk keresni egy rántottát. A főtértől nem messze már messziről láttuk, hogy ég a tűz az út szélén és valamit sütnek rajta. Egyből tudtuk h ez lesz a mi helyünk és nem is csalódtunk a rántottájukban. Gyorsan bevásároltunk a piacon, mindenféle gyümölcsöt és jöttünk is haza. 10 körül már itthon is voltunk. Azt gondoltuk, hogy a délutánt majd ma is pihenéssel, egy függőágyban töltjük, de végül nem így lett… Kitaláltuk, hogy menjünk le a folyóhoz, amihez a lejárat párszáz méterre van tőlünk és ott pihenjünk le. Vittünk is magunkkal függőágyat és ... read more
Az út

South America » Colombia February 25th 2023

Nem sok fix része volt az utunknak de az egyik ilyen az volt, hogy itt töltsünk el néhány napot Juan Hosteljében. Nemcsak Kristóf egyik régi barátja akit mindig meglátogat ha Kolumbiában jár, hanem egy sámán segítője és tanítványa már évek óta. Minden kedden és pénteken tartanak itt a dzsungel szélén ceremóniát, amire szerettünk volna tegnap ide érni, de sajnos nem tudtunk, így majd csak kedden tudunk részt venni. A tegnapi nehéz nap reggelre nagyjából kisimult, de Kristóf sajnos még mindig elég szarul van, gyenge és valószínűleg lázas is. Reggel ki is jöttünk végre a várostól kb 10 percre lévő szállásunkba, ahol a kert vége már belelóg a dzsungelbe. Az épülő új épület tetejéről csodás kilátás is nyílik rá és a völgyben lévő sebes folyó is felhallatszik. Ideérve egyből otthonos volt minden, teljesen Everness feeling a hely, ... read more
Útszéli sült
Helyi aréna

South America » Colombia February 24th 2023

Korán keltünk és jógáztunk a pakolás és reggeli előtt, majd jött egy taxi érrtünk amivel kimentünk a buszhoz amivel tovább indultunk Mocoa-ba, ami kb 230km, szerpentinen, így megint hosszú útra készültünk. Kilenckor ért volna oda az állomásra, ahol felszálltunk, de amikor kiértünk akkor mondták, hogy 1,5 órát késik, de végül 2,5 lett belőle és csak 11:30-kor szálltunk fel. Ezzel veszélybe került az esti ceremónia, amire oda szerettünk volna érni és a kevés fix programunk egyike lenne. Most a buszon ülünk és itt írtam meg a tegnapot és a mai napunkat eddig… Hát nem lett heppyend a vége sajnos, sőt az eddigi legszarabb napunkat zártuk sajnos. Konkrétan a teljes napunkat a buszon töltöttük. Nem elég, hogy 2,5 óra késéssel indultunk, de a tervezett 5 órás menetidő is majdnem 8 óra lett. 8:30-kor indultunk el a szállásunkról és ... read more
Busz és útszéli étterem
Indulásra várva
Néhány csípés

South America » Colombia » Huila February 23rd 2023

Ez egyszerre volt nagyon nehéz nap fizikailag és lelkileg egyaránt ès egyszerre szabad és felemelő. Onnan indult a nap, hogy kaptunk egy fantasztikus reggelit, amii a kertben termett gyümölcsökből és zöldségekből készült. Közben megbeszéltük, hogy nem bonyolítjuk túl a napot, csak felkirándulunk a hegyre aminek a lábánál laktunk és fent siklóernyőzünk. Akkor már el kellett volna gondolkodnunk, amikor a srác aki leszervezte a siklóernyőzést megkérdezte, hogy mikorra küldjön értünk kocsit és amikor erre azt válaszoltuk, hogy nem kell kocsi, mert jól fog esni egy kis séta a sok utazás után és srácnak kikerekedett a szeme és azt kérdezte, hogy tényleg? Hát persze, hiszen csak 4 km, azt simán lesétáljuk… Hát kb 500 méter után megértettük, hogy nem kalkuláltunk az 500 méter szintkülönbséggel a 4 kilóméteren, valamint 97%-os páratartalommal, ami így együtt a tervezettnél gyor... read more
Panoráma
Siklóernyőzés
Itt már megkönnyebülve..

South America » Colombia » Huila February 22nd 2023

Este még felmerült, hogy maradjunk majd még egy éjszakát, de mivel este már semmit nem láttunk, így nem tudtunk megítélni, hogy van-e értelme. Van valami folyó, annak lemehetünk a partjára, meg van egy tér is… Korán reggel elindultunk körbe nézni és reggelizni. Előbb lementünk a folyóhoz, aminek a partja látszott, hogy látott már szebb időket is, mert szépen ki volt építve, de sajnos mára már el volt hanyagolva és büdös, szemetes volt, mint amúgy az egész város. Már sokkal közelebb volt a feeling Indiához, mint Bogotában. Mondjuk én imádom ezt a káoszt, hamar otthonosan mozgok benne és gyorsan fel is vettem a forgalom ritmusát is. Bár elsőre furcsa volt amikor egy zebrán indultam át és jött egy motoros, akinek még stop táblája is volt és Kristóf azt mondja, hogy várj, neki van elsőbbsége. Kérdezem, miért lenne? ... read more
Everness feeling
Főtér
Templom

South America » Colombia » Huila » Neiva February 21st 2023

Reggelinél megbeszéltük, hogy nem maradunk Bogotában, hanem elindulunk dél felé busszal. Kinéztük Neiva-t úticélnak, ami 320km és 6-7 óra. Az idő borongós, néha kicsit esik is, napot még nem láttam. Reggel, este jól esik a pulcsi is. A busz végállomásig ismét blicceltünk, ami már természetes is lett így második napra. :) Ahol leszálltunk, ott volt egy pláza, amibe kíváncsiságból benéztem volna, de a hátizsák súlya és az, hogy egy felüljárón át kellett volna menni, elvette a kiváncsiságom élét. Közvetlenül utána ki is derült, hogy jól döntöttünk, hogy kihagytuk, mert ahogy kiértünk a pályaudvarra, azonnal indult is a busz. A busz végállomás nagyobb volt mint Ferihegy, 5 terminállal, persze a mi buszunk a legtávolabbiról indult. Az elején spoilerezek, mert elmondom, hogy végül 9 órás lett az út… Nem vagyok egy félős típus, de bekötöttem volna a biztonsági ... read more
Buszunk
Buszunk belül
Az egészséges és finom vacsink

Tot: 0.088s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 65; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb