Voetbalmania

July 6th 2014
Published: July 7th 2014

WandelingetjeWandelingetjeWandelingetje

Villa de Leyva
Op vrijdag besloten we een rustdag in te lassen. We verkenden het centrum van Villa de Leyva, wandelden over de immense Plaza Mayor en lunchten bij onze aartsvijanden van morgen, een familie Argentijnen waar we empanada’s aten tot we geen pap meer konden zeggen. Daarna trokken we opnieuw naar de Plaza Mayor waar de sfeer er al stevig in zat; we verbroederden er stevig met onze Colombiaanse medemens (en Ella met de viervoeters). Omdat ze echt aan een stevige middagdut toe was, ging ik terug naar het hotel met Ella, terwijl Yves en Casper op de Plaza Mayor naar de match Colombia – Brazilië gingen kijken. Cas werd echter al gauw overmand door vermoeidheid, waardoor Yves zich genoodzaakt zag om terug naar ons hotel te komen. Ze waren nog maar net terug binnen toen een fameus onweer uitbarstte boven de stad. Van op het bed in onze hotelkamer zagen we met lede ogen hoe Colombia het onderspit moest delven. Na afloop van de match en de regenbui, zochten we onze nieuwe vrienden weer op en dronken we samen een pintje om het leed te verzachten. We aten nog een pastaatje en kropen op tijd in ons bed.

Gisterenochtend
Plaza MayorPlaza MayorPlaza Mayor

Villa de Leyva
namen we na het ontbijt een busje tot Arcabuco waar we de match van de Rode Duivels zouden bekijken. Omdat transport toch altijd langer duurt dan gepland, kwamen we net een kwartiertje te laat aan. We aten iets in de parador en kregen gaandeweg meer publiek om mee te supporteren, maar het mocht niet zijn. Na de uitschakeling van Colombia de avond ervoor, was het nu onze beurt. Een beetje teleurgesteld dropen we af en stonden we meer dan 40 minuten langs de kant van de weg om een bus te laten stoppen voor de rest van de rit naar San Gil. Na een viertal uur kwamen we daar aan en konden we inchecken in ons hotelletje. Eten deden we in de buurt van de Plaza Bolivar, in een courtyard waar tot grote vreugde van de kinderen een fonteintje stond. Drijfnat namen we ze weer mee naar huis.

Op wandelOp wandel
Op wandel

De hoofdstraatDe hoofdstraat
De hoofdstraat

Villa de Leyva
En nog meer supportersEn nog meer supporters
En nog meer supporters

Plaza Mayor - Villa de Leyva
Op de kamer verder kijken naar de matchOp de kamer verder kijken naar de match
Op de kamer verder kijken naar de match

Kwartfinale Colombia-Brazilië, El Solar Hotel
Uitzicht vanuit ons raamUitzicht vanuit ons raam
Uitzicht vanuit ons raam

El Solar Hotel - Villa de Leyva
Kwartfinale van de Rode DuivelsKwartfinale van de Rode Duivels
Kwartfinale van de Rode Duivels

Parador in Arcabuco, op weg naar San Gil

Tot: 2.43s; Tpl: 0.067s; cc: 22; qc: 108; dbt: 0.0855s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.5mb